Mim Yazısı-Part 1 / Şimdi Mevsimi

00:01 Asena Günkaya 3 Comments


Selam! Uzun zamandır mim yapmamıştım. Çok eğlenceli oluyor mim yazıları. Sorulara doğru cevap vermek için baya çabalıyorum ama bir yandan kendimi de daha iyi tanımış oluyorum bu yazılarla. İki ayrı mimde mimlenmişim. Zeynep'e çok teşekkür ederim öncelikle. Bir mim olsa da mimlensem diyordum ne zamandır. :) Bu arada, kendi mimlerim de devam edecek yakında.. İkisi de çok eğlenceli mimler. Aynı kişi mimlediği için, iki bölüm olarak yayınlıyorum. 

İlk mimin ismi "Şimdi Mevsimi". Mevsimlerle bağdaştırılan birkaç soruya cevap vermemiz isteniyor. Sorular çok da kolay değil bence. Hele benim gibi kararsız bir insan için. Genelde, aklıma en yatan cevapları vermeye çalıştım. Hemen başlıyorum:

1. Kışın okumalık favori bir kitabın var mı?
Aslında kitapları mevsimlere göre seçmiyorum ama farkında olmadan, yazın daha rahatlatıcı ve hüzünlü olmayan bir şeyler seçtiğim bir gerçek. Kışın ise, dışarısının soğuğuna inat içimi ısıtacak romantik kitapları tercih ediyorum. Tarihi aşk ya da günümüz fark etmez. Ya da okulun tüm stresinden beni uzaklaştıracak ve başka bir şey düşünmemi engelleyecek fantastikler, distopyalar.  Tek bir tür söyleyemem malesef. 
2. Kapağı mavi olan bir kitap?
Soruyu okur okumaz aklıma "Aynı Yıldızın Altında" geldi tabi ki. Benim için de ayrı bir yeri olan, çok sevdiğim bir kitap. Mavi renkte çok da kitabım olmadığını fark ettim bu soruyu düşünürken.
3. Yılbaşı ağacında yıldız olarak kullanabileceğin bir kitap?
Bu nasıl soru böyle? Ne desem bilemedim. Favori kitaplarımdan hangisini seçsem, diğerine yazık olacak. :) Ayrım yapmam çok zor  Ama benim için kitapların-serilerin efsanesi Harry Potter'ın yıldız gibi parlayan son kitabını seçebilirim. Yıldız diyorsa, büyülü bir dünya ilk akla gelendir. :) Gerçekten, tam yılbaşı ortamında içinizi ısıtacak, hayatımıza yeni bir ışık olacak bu seri ve kitap, çok yakışırdı yılbaşı ağacına.
4. Kış tatili için mükemmel olan bir kurgusal dünya?
Bu da zor bir soru. Ama kesinlikle kitapların içinde kaybolacağınız ve size zamanı unutturacak olan "Ateş Serisi"ndeki dünya, en güzel cevap olabilir buna. Harry Potter derdim ama hep aynı cevap olmasın dedim. :) İkinci bir cevap olarak, Yunan Mitolojisi'nin o efsanevi ve büyülü dünyasını içeren kitapları da söyleyebilirim.
5. Birlikte kış tatiline gideceğin bir kitap karakteri?
Hmm..Bu soruyu çok düşündüm. Hani ciddi anlamda çok. Bir 10-15 dakikamı aldı bu soru. Kış tatili deyince tabi akla kar, sıcak çikolata, şömine, kayak, film izlemek falan geliyor. Sevdiğim karakterlerin hepsini götürmek isterdim aslında. Ay ne desem? Kadın karakter olarak, Pabucumun Ajanı'ndan Deniz'i götürebilirim aslında. Birlikte aşırı eğleniriz, bol bol çılgınlık yaparız. Unutulmaz anılarım olabilir. :) Fısıltı Serisi'ndeki Vee de olabilir. Onunla da insan hiç sıkılmaz sanki. :) Erkek karakterde kimi söylesem, diğerinin hatırı kalır gibi bir durum var. :D Şu son günlerde seriyi tekrar okumamın ve fragmanın da etkisi ile, ben Christian Grey ile her yere giderim diyorum. :D Ama daha objektif ve farklı bir cevap olarak, Umutsuz'dan Holder ve Aşka Var Mısın'dan Jack diyorum. Holder'ı zaten bağrıma basasım var, tatile götürüp tüm üzüntülerini unutturmak isterdim. Jack'i de ; kış tatili deyince aklıma kitaptaki o yağmurlu-soğuk ortam ve ateş başında oturmaları falan geldiği için söylüyorum. Eğlenceli de bir karakter oldukça. :D Ay ne uzun cevap yazdım!!
6. Bu sene için listende olan bir kitap?
Listemi saysam -aslında net bir liste de yok ama aklımdakiler diyelim- buradan uzaya yol olur. :D Ama yakın okumayı düşündüğüm birkaç kitabı sayayım: Tatlı Şeytan, Hiçliğin Kıyısında, Tersyüz ve TABİ Kİ PABUCUMUN AJANI 2.
7. Favori tatil içeceğin, atıştırmalığın ve filmin?
Tatil denmiş de, kış mı yaz mı acaba. Kış tatiliyse, sıcak çikolata favorim tabi ki! Ama yazın sıcakta pek içilmiyor haliyle. Yaz için de, milkshake ya da meyve suyu diyeyim. Atıştırmalık kısmı benim için biraz zor bir soru. Çünkü, hiç öyle atıştırmalıklarla arası olmayan bir insanım. Çikolata bile çok yemem, öyle cinsim işte. :) Ama popcorn her daim atıştırmalıkların kralıdır! Onun haricinde; yazın dondurma! Tabi atıştırmalık sayılıyorsa. Kışın, çay keyfi tarzı bisküvileri sayabilirim. Tatil filmi diyorsa, yormayan ve eğlendiren bir şeyler olmalı. Akla da  animasyonlar ya da romantik komediler geliyor. Kış için favori tatil filmim, kesinlikle Frozen! O kara rağmen insanın içini sıcacık yapan bir film. :) Bunun dışında; The Holiday, Love Actually gibi harika romantik komedileri de söyleyebilirim. Yaz için, net olarak seçeceğim bir şey yok açıkçası. Ona da sıkmayan-yormayan Avengers, X-Men tarzı filmleri söyleyebilirim.

Ve bitti! Sorulara tek cevap veremedim ama ancak bu kadar. Benden seçim yapmamı istemeyin. :D Kaç kişiyi mimlememiz gerektiği yazılmamış. O yüzden ben de; abartmadan 5 kişiyi mimliyorum. Yaparlarsa çok sevinirim. Tabi ki, mimlemesem de isteyen herkes mimi yapsın lütfen. Amaç, eğlenmek ve paylaşmak sonuçta. :) Yaparsanız, bu yazı altına yorum olarak link bırakın ki hepimiz okuyabilelim. İşte benim mimlediklerim:
-Saklama Kabı'ndan Eren (kısacık bir mim zaten, bir videonun sonuna sıkıştırabilirsin) :)
-The Readying Lady'den Onur Abla (video olursa güzel olur)
Şimdiden kolay gelsin yapacaklara. Zeynep'e tekrar teşekkürler. Cevaplarımı değişmez olarak düşünmeyin kesinlikle. :D İkinci mim yazısını da yarın paylaşırım muhtemelen. Hepiniz keyifli okumalar! :)


3 yorum:

  1. Özellikle 3 - 4 ve X-Men diyorum *.* Harry Potter'ın yeri cidden ayrı :D Ve mitolojiler candır ya! ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum! X-Men'in yeri bambaşka valla, çizgi filmlerinden beri bayılarak izliyorum. Bir ara tekrar mı izlesem ne? :D HP hakkında da ne desem az kalır. :) Mitolojiyi ben de çok seviyorum, özellikle de Yunan Mitolojisi. Yeni bir dünya deyince ilk akla gelenlerden! Bu arada, ben çok güzel bir saflık yapıp seni etiketlemiştim ama blogunda gördüm ki sen zaten bunu yapmışsın. :D Artık yazmadım farzet. :) Sonraki mime tekrar mimlerim. :)

      Sil
  2. Ben hazırladım ^,^ Tekrar teşekkürler!

    http://crazydreamernora.blogspot.com.tr/2015/01/simdi-mevsimi-etkinlik.html

    YanıtlaSil