87.OSCAR ADAYLARI BELLİ OLDU!

17:08 orta boy popcorn 0 Comments

Evet, heyecanla beklenen gün geldi ve 87.Oscar adayları belli oldu. Taze taze, hemen paylaşmak istedim ben de. :) Bu yıl, ilk kez tüm kategorilerdeki adaylar canlı açıklandı. JJ.Abrams, Chris Pine, Alfonso Cuaron gibi isimler adayları açıkladı. İşte adaylar:

EN İYİ FİLM: 
"American Sniper"
"Birdman"
"Boyhood"
"The Grand Budapest Hotel"
"The Imitation Game"
"Selma"
"The Theory of Everything"
"Whiplash"
EN İYİ YÖNETMEN: 
Wes Anderson, "The Grand Budapest Hotel"
Alejandro González Iñárritu, "Birdman"
Richard Linklater, "Boyhood"
Bennett Miller, "Foxcatcher"
Morten Tyldum, "The Imitation Game"

EN İYİ KADIN OYUNCU: 
Marion Cotillard, "Two Days, One Night"
Felicity Jones, "The Theory of Everything"
Julianne Moore, "Still Alice"
Rosamund Pike, "Gone Girl"
Reese Witherspoon, "Wild"

EN İYİ ERKEK OYUNCU: 
Steve Carell, "Foxcatcher"
Bradley Cooper, "American Sniper"
Benedict Cumberbatch, "The Imitation Game"
Michael Keaton, "Birdman"
Eddie Redmayne, "The Theory of Everything"

EN İYİ YARDIMCI KADIN OYUNCU:
Patricia Arquette, "Boyhood"
Laura Dern, "Wild"
Keira Knightley, "The Imitation Game"
Emma Stone, "Birdman"
Meryl Streep, "Into the Woods"

EN İYİ YARDIMCI ERKEK OYUNCU:
Robert Duvall, "The Judge"
Ethan Hawke, "Boyhood"
Edward Norton, "Birdman"
Mark Ruffalo, "Foxcatcher"
J.K. Simmons, "Whiplash"

EN İYİ UYARLAMA SENARYO:
Paul Thomas Anderson, "Inherent Vice"
Damien Chazelle, "Whiplash"
Jason Hall, "American Sniper"
Anthony McCarten, "The Theory of Everything"
Graham Moore, "The Imitation Game"

EN İYİ ORJİNAL SENARYO:
Wes Anderson and Hugo Guinness, "The Grand Budapest Hotel"
Dan Futterman and E. Max Frye, "Foxcatcher" 
Dan Gilroy, "Nightcrawler"
Alejandro González Iñárritu, Nicolás Giacobone, Alexander Dinelaris and Armando Bo, "Birdman"
Richard Linklater, "Boyhood"

EN İYİ YABANCI DİLDE FİLM:
"Leviathan"
"Ida"
"Tangerines"
"Timbuktu"
"Wild Tales"

EN İYİ BELGESEL:
"CITIZENFOUR"
"Finding Vivian Maier"
"Last Days in Vietnam"
"The Salt in the Earth"
"Virunga"

EN İYİ ANİMASYON:
"Big Hero 6"
"The Boxtrolls"
"How to Train Your Dragon 2"
"Song of the Sea"
"The Tale of The Princess Kaguya"
Bu sene ciddi şaşırtıcı kararlara imza atmış Akademi. Bir kere, En İyi Animasyon dalında "The Lego Movie"nin olmaması büyük şoktu benim için. Kesin gözüyle bakıyordu herkes ki çok da sevilmişti. Gerçekten ilginç. "American Sniper"ın bu kadar sevileceğini tahmin etmemiştim. İzlemedim ama genel olarak çok göze batmayan bir yapımın bu kadar adaylık alması şaşırtıcı. Bradley Cooper da yine aday olmayı başarmış. Ben Robert Duwall'ın adaylığına çok sevindim, hak ediyordu. Yine aynı şekilde Marion Cottilard'ın aday olması beklenmedik ama güzel bir sürpriz oldu. Görmezden gelinecek diye düşünürken, çok iyi bir seçim oldu. Laura Dern, aday olmayabilir diyordum ama oldu. Wes Anderson'un bu yıl hak ettiği ilgiyi görmesi çok güzel. Filmi de erken vizyona girmesine rağmen, oldukça sevildi. Meryl Streep için yorum yapamıyorum ama adı açıklandığında salondaki gülüşmeler çok şey anlatıyordu. :) Gone Girl ile David Fincher es geçilmiş, ben adaylık alır diye düşünüyordum. Interstealler, teknik dallarda beklediğimden fazla ilgi görmüş ancak yine de diğer dallarda hiçbir adaylığının olmamasını anlamıyorum. Şu adam ne yapsa beğendiremeyecek kendini! Valla çok üzülüyorum artık. Big Eyes ve özellikle Amy Adams da adaylık alır diyordum ama tutturamadım. Amy Adams için üzüldüm şahsen. Kış Uykusu için ise, üzüntüm hala sürmekte. Çok yakındık oysa bu sene bence ama olmadı yine. Açıkçası; geçmiş seneler kadar, fazla ağır toplar yok adaylar içinde. Umarım, bu durum Oscar'a gelmelerini engellemez. Oscar dediğin, herkes gelirse güzel. :) 
Sonuç olarak; Birdman ve The Grand Budapest Hotel, 9 adaylık almayı başardılar. The Imitation Game 8, Boyhood ile 6 adaylık alabildi. Siz adayları nasıl buldunuz? Hak etmediğini düşündüğünüz var mı? Ya da "Bu nasıl aday olmaz!" dediğiniz?  Ödüller, 22 Şubat gecesi sahiplerini bulacak! O zamana dek, tahminler havada uçuşacak tabi ki. Ben de aday filmleri izlemeyi bitirebilirim umarım. Yorumlarımı ve tahminlerimi yazacağm elbette. Herkese keyifli okumalar! :)

0 yorum: