Bir Kitap Alışverişi ve Bazı Sıkıntılar

18:07 orta boy popcorn 13 Comments

Herkese merhaba! Bu yazıyı yazarken hem çok mutluyum hem de oldukça moralim bozuk. Bu nasıl oluyor bilemiyorum ben de. :) İnsan psikolojisi, karmaşık.

Bugünkü yazımın konusu, bayadır yazmadığım bir "Kitap Alışverişi" yazısı. Aslında son yazımdan bu yana çooook fazla kitap aldım ama hepsini bölük pörçük ve farklı zamanlarda aldım. Bazıları kuzenimdeydi, ondan geri aldım. Böyle olunca hepsi için tek tek yazı yazmayayım dedim. Ama geçen gün toplu bir alışveriş yapınca, bunu yazmazsam olmazdı. Salı günü D&R'dan verdiğim siparişlerim, dün 1 kitap kalanı da bugün olmak üzere kısa sürede elime ulaştı. D&R hız konusunda çok beğendiğim bir site. Şu zamana kadar yaptığım tüm alışverişlerimden de memnundum, kitaplarımda hiçbir sorun olmuyordu. Ancak bu seferki alışverişte bazı şikayetlerim oldu. Kitapların birkaçının sayfa kısımları siyah siyah lekeler olmuştu. Onlar belki tolere edilebilir ama özellikle bir kitabın sayfa kısmı resmen simsiyahtı! Çok ama çok moralim bozuldu haliyle; kitaplara fazlasıyla değer veren biri olarak, ciddi anlamda üzüldüm bu duruma. Açıkçası herhangi bir D&R mağazasına gitsem, değiştirme şansım var mı bilmiyorum. Ama sitedeki şikayet kısmından bu sorunumu dile getirdim. Umarım bir geri dönüş olur. Daha da önemlisi, böyle bir şey tekrarlanmaz umarım. Kargo paketlerini hazırlarken, daha özenli olmalılar. Islak mendil ile silmeye çalışsam da, daha beter ettiğimi fark edip durdum. Artık o kitap öyle kalacak malesef. Neyse ki, içi temiz ve okunuyor ama yine de kitaplığımda hiç olmasını istemeyeceğim bir durum oldu bu. 


İşte kitapların halini görüyorsunuz. Üstteki ilk iki kitaptakiler tolere edilebilir ama şu üçüncü kitabın hali nedir ya! Basbaya facia durumunda ama yapacak pek bir şey de yok gibi. Artık görmezden gelmeye çalışacağım. Ama gerçekten kolay da değil, oldukça üzdü beni.

Şikayetlerimi bir kenara bırakırsam, neler aldığımı gösteriyorum hemen. Büsbüyük bir zevkle, mutluluklar. :)


"Dikkat! Aşk Çıkabilir"i doğum günümde bir arkadaşım hediye etti ve çok ama çok mutlu etti beni. Okudun mu diye sorarken ben anlamıştım ama neyse. :) Gerçekten beni en çok mutlu edebileceği şeylerden birini almış. Çünkü, "Pabucumun Ajanı"ndan sonra bu kitap için deliriyordum. Hemen başladım zaten, yorumu yakında burada olur. :) Bir Ajan değil gözümde ama yine de mükemmel bir kitap. 

Tut Elimi ve Benimle Kal, D&R'ın 10 TL kampanyasından. Merak ettiğim kitaplardı. Bu fiyata da olunca, kaçırmadım. Şu ana kadar okuduğum yorumlar olumlu. Bazıları biraz duygusuzluktan şikayet etmiş ama çoğu okuyan, beğenmiş. İlgi çekici bir konusu var serinin. Üçüncü kitap son kitap mı bu arada? Ve ne zaman çıkacağı belli mi? Bilgisi olan cevaplarsa çok sevinirim. :) Bu arada, serinin kapakları çok güzel bence. Sade ama çok etkileyici kapaklar. Tanrıça'nın Savaşı ve Tanrı, seri devam kitapları. İnsan bir seriye başladı mı, kitap alışverişleri hep onunla doluyor. İkisi de okumayı dört gözle beklediğim ve serilerine bayıldığım kitaplar. Bir de akıllı biri olarak, gittim Tanrı'nın sayfalarına göz attım şöyle. Ve son sayfaya gözüm takılmasın mı?! ALLAH BENİ NE YAPSIN DİYORUM YANİ! O sonu görmemeliydim. Delirdim ya, o nasıl son be kadın?!! Şimdi ben 4.kitabı en en en en yakın sürede almazsam, bilmiyorum ne olur. Battım ama yine de o sondan sonra, durmak imkansız. Bu iki serinin de kapaklarını oldukça beğeniyorum.

Eğer Yaşarsam, uzun zamandır aklımda olan bir kitaptı. Goodreads'teki puanlar da yüksek olunca, hemen attım sepete. Merakla okumayı bekliyorum. Ama önce duygusal açıdan kendimi hazırlamalıyım galiba. Kitabın ayrıca filmi, yurtdışında vizyona girdi. Bizde de Eylül ortası girecekti sanırım, onu da izlemek istiyorum. Harry Potter, kaybolan eksik HP kitaplarımı tamamlama hedefimin bir parçası. :)

Demir Kız yine seri devamı, okumak için can atıyorum. Okumayanlara kesinlikle öneririm, tabi fantastik seviyorsanız. Çünkü yazar bambaşka ve içine girdiğinizde çıkmak istemeyeceğiniz bir dünya yaratmış. Kapaklarına da bayılıyorum bu serinin. Yeni Bir Umut, Umutsuz'un Holder ağzından yazılmışı. Ama kesinlikle aklınıza Ayaklı Bela gibi bir kitap gelmesin. Olayların aynılarını erkek tarafından okumuyoruz. Aynı olaylar da var ama her şeyin öncesi ve hiç bilmediğimiz şeyler de var. Bu kitabı ne zaman okurum bilemiyorum. Çünkü, okurken yüreğim kaldırmayacak yine muhtemelen. Krizlere gireceğim. Hazır hissettiğimde okurum. Umutsuz'u artık önermekten dilimde tüy bitti ama hala okumadıysanız KENDİNİZİ YATAĞINIZA ATIN, KAPINIZI KAPATIN, MENDİLİNİZİ HAZIRLAYIN VE ANNENİZE SİZİ RAHATSIZ ETMEMESİNİ SÖYLEYİN! Daha ne diyeyim? Aklıma her gelişinde, kötü oluyorum. Hem kızıyorum, hem üzülüyorum, hem de gülümsüyorum. Delirtti beni bu kitap. Neyse, sakin olmalıyım. Uçtum iyice. :D Onun yorumunu girmemiştim ama ileride belki paylaşırım..

Sınırları Zorlamak malesef sorunlu gelen kitabım. Onu da uzun zamandır merak ediyordum. Bu sıcak havalarda kafamı rahatlatacak bir şeyler alayım dedim. Okuyanların çoğu da olumlu yorum yapınca, aldım. Sıradan bir gençlik romanından daha fazlası sanırım. "Aşka Var Mısın?" da bu tarz bir kitap. Kapağına aşık oldum zaten! İlk gördüğümden beri aklımdaydı almak. Turlar yapıldı, her yerde övgülerini okudum. Dayanamayıp aldım. Meşhur Jack ile tanışmak için can atıyorum. :) Sonu iyi değil diye duydum, o yüzden hemen ikinci kitap gelse iyi olur!

Son olarak, "Bana Dokunma"yı büyük bir heyecanla sepete attım. Ne zamandır aklımda olan ama alamadığım bir kitaptı. Herkesten fazlaca övgü okudum. Konusu da çok ilgi çekici ayrıca. Gerçekten merak ediyorum bu kitabı. Ve pek meşhur Warner'ı. Tarafım okumadan belli mi ne? :) Yalnız, kitabın yurtdışında yenilenen kapakları muhteşem! Keşke ama keşke bizde de öyle çıksaymış. Bu kapak berbat olmasa da pek de güzel değil bence. Sıradan. Ayrıca, Dex'in kapak kalitesinden yine şikayet edeceğim ama gerçekten böyle bir yayınevi daha kaliteli kapak yapmalı. Çok ince ve hemen bükülen-kıvrılan kapakları var. Umarım, bu sorunu düzeltirler. Çok fazla alınacak kitapları var çünkü. :)


Evet, benim alışveriş maceram böyleydi. İçlerinden okuduklarınız varsa, yorumlarınızı bekliyorum. Okumasanız da, istediğiniz her şeyi yazın. İçinizi dökün. :) Herkese çok güzel bir hafta sonu dilerim, bol eğlenceli! :)

13 yorum:

  1. Çoğunda olması da tuhaf. Yani kirli olan kitapları özellikle mi seçmişler de göndermişler ki? Ya da kargonun hatası mı acaba? :/ Umarım en kısa zamanda sorun hallolur. Şimdiden keyifli okumlaar. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bir tane de değil ama çok hasarı bir tanesi almış. Kargonun hatası muhtemelen ama kargolarken daha dikkatli olunabilirmiş, gerçekten üzüldüm. Değişim olacağını sanmam ama soracağım yine de. Çok teşekkürler. :)

      Sil
  2. Sadece D&R da yok bu sorun. Maalesef alışveriş yaptığım çoğu sitede oluyor. Özellikle kitapyurdu birkaç alışverişimde resmen üstü tozlu kitap göndermiş. Sorun kargodan da kaynaklanabilir ama bilemeyeceğim :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, her sitede olabiliyor. Kitapyurdu'nu kullanmadığım için bilmiyorum ama çok kötü bir durum gerçekten. Kargodan mı neyden kaynaklanıyorsa artık, tekrar olmaz umarım. O 1 kitaba her baktığımda içim gidiyor, artık görmezden gelmeye çalışacağım. :/

      Sil
  3. Kitaplar... Benim olmadıkları halde ben de çook üzüldüm :(( Kitaplar bu hallerde olmamalı. Ben DR''a gittim aldım. Bazı kitaplar kırışmış bazıları kirliydi. Gidip düzeltiyim didim ama garip kaçmasın, DR görevlileri beni dışarı atmasın falan korkusuyla bişey yapmadim :D

    Onun dışında kitaplar harika bence. Keyifli okumalar sana canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir de beni düşün, içime oturdu valla. Neyse ki, bir kitap haricinde diğerlerinde büyük bir sorun yok. O bir kitabın da içi rahat okunuyor ve kitaplığa koyunca gözükmüyor ama gerçekten hiç hoş da gözükmüyor.. Değiştirirler mi diye şansımı deneyeceğim.. En azından sormaktan zarar gelmez, sen de sorsaydın keşke. Bence de kitaplara çok daha özenli davranılmalı. Çok teşekkürler, keyifle okuyayım ve keyifle yorumlayayım! :)

      Sil
  4. KitaPerest'den sevgilerle...
    İade-i ziyarete geldim :D
    Kitapların hayırlı olsun tatlım bende umutsuzu okudum ve en kısa zamanda yeni bir umut'u da okumayı planlıyorum. Ve umarım sorunu hallederler.
    Blogumun kapıları sana hep açık http://kitaperest.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her zaman beklerim. :) Çok teşekkürler. Yeni Bir Umut'u ben de okumadım henüz, tekrar o duygu yoğunluğuna girmem için biraz zaman lazım.. Sorunum hallolmayacak gibi. Artık bu sefer böyle olsun diyorum. En azından okumamda ve görünüşte bir problem yok. Bakacağım bloguna mutlaka. :)

      Sil
  5. Kitaplar için cidden çok üzüldüm. Benim başıma hiç gelmedi inşallah da gelmez. Umutsuz kesinlikle benimde bayılarak okuduğum bir kitaptı. gerçekler acıdır tarzında yazılmıştı. Yeni Bir Umut'u okumadım. Senin yorumunu en kısa zamanda bekliyorum. Bende bloguma beklerim. http://bintatliyil.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım hiç gelmesin başına! Çok üzücü bir durum gerçekten. Benim de tekrar başıma gelmez umarım. Umutsuz gerçekten çok özel ve yeri ayrı olan bir kitap. Yeni Bir Umut'u ben de okumadım, okur okumaz yaparım tabi yorumu. :) Biraz ara vermem lazım ama okumak için.. Bakıyorum bloguna hemen, yorum için teşekkürler. :)

      Sil
  6. Bir Bana Dokunma okuru daha! *-* Bu seriye olan aşkımı kelimelerle anlatamıyorum. Eminim çok seveceksin, yorumunu dört gözle bekliyorum. :) İyi okumalar şimdiden!
    Kitap alışverişlerimi genelde internetten yapmama rağmen, çok şükür benim başıma böylesi gelmedi. Ama bazen kitapların kapakları falan kıvrılmış oluyor da, o bile tüm moralimi yerle bir etmeye yetiyor. Senin ki büyük şanssızlık olmuş. Umarım bir daha başına gelmez ve kitapları değiştirebilirsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar merak ediyorum ki o seriyi! Okuyan herkes bayıldı ki konusu çok ilginç gerçekten. Warner ile tanışmayı merakla bekliyorum, sıradaki birkaç kitabımdan sonra başlayacağım hemen! Serinin son kitabı da yakında çıkar umarım. Okur okumaz yorumlarım tabi ki. :) Ben eskiden elden alırdım ama son dönemde interneti çok kullanır oldum, hiç sorun yaşamazdım. Bu çok kötü denk geldi ama.. Çok üzüldüm. Değişmiyor malesef artık görmemeye çalışacağım. Umarım tekrarlanmaz, kimseye olmaz.

      Sil
    2. Yorum için de çoook teşekkür ederim bu arada! Hep beklerim. :)

      Sil