72.Altın Küre Ödülleri / Tahminler & Birkaç Bilgi

17:06 orta boy popcorn 0 Comments

Herkese selam! Hafta sonu geldi yine. Zaman fazla mı çabuk geçiyor bazen? Havalar nedeniyle ben pek bir şey yapamasam da, umarım sizin hafta sonunuz güzel geçiyordur. Dinlenin ve yeni hafta için enerji depolayın. :)


72.Altın Küre Ödülleri, yarın sahiplerini bulacak! Heyecan büyük tabi. Oscar'a giden yolda, en önemli tören Altın Küre. Sonuçları her daim benzeşmese de, adaylık anlamında büyük yardımı oluyor. Ayrıca benim çok sevdiğim ve eğlenceli bulduğum bir tören. Bir Oscar değil belki ama ondan daha samimi buluyorum. :) Ancak bu sene çok ama çok üzüldüğüm bir durum var. Normalde ülkemizde de yayınlanırdı tören ama bu yıl kanal ile anlaşma bitmiş ve yenilenmemiş. Malesef, herhangi bir kanaldan izleyemeyeceğiz. Digiturk, Oscar & Emmy'i  alırken keşke Golden Globes'a da el atsaymış. Böyle önemli ve renkli bir geceyi canlı canlı izleyememek çok kötü. İnternet üzerinden birçok "live stream" yayın olacaktır. Ama yayın kaliteleri tartışılır. Gidip gelme sorunları olabilir vs.. Yani insanın izleme hevesi kalmıyor. Yine de güzel bir görüntü bulabiliriz umarım. Ben de törene iki gün kalmışken, sizlerle kendi tahminlerimi paylaşmak istedim. Bu sene ilk kez böyle bir şey yapıyorum. Tabi ki çoğu filmi izlemedim. Ama yıllardır törenleri takip ettiğim için, artık diğer törenlerin (eleştirmen birlikleri vs..) sonucuna göre tahmin yapabiliyorum. Bakalım kaçını tutturabileceğim? 

Tahminlerden önce; Altın Küre ile ilgili de birkaç bilgi paylaşayım. Bu yıl 72.kez düzenlenecek olan töreni, yine Amy Poehler & Tina Fey sunacak. Üç kez arka arkaya töreni sunmuş olacaklar böylece. Bence oldukça iyi bir ikili, zorlamadan güldürmeyi başarıyorlar. Özellikle Amy Poehler, çok eğlenceli ve sıcak bulduğum biri. Yine güzel bir tören olur diye umuyorum. Beverly Hills, California'da yapılacak olan tören, 1944 yılından bu yana yapılmakta. Oldukça uzun bir geçmişi var diyebiliriz yani. Oscar'dan farklı olarak; filmler haricinde, dizileri de ödüllendiren bir tören. Bu sebeple, dizi sektörü içinde oldukça önem taşıyor. Çok prestijli bir ödül.  Ödülü, HFPA (Hollywood Foreign Press Association) denilen bir grup veriyor. Türkçesi: Hollywood Yabancı Basın Birliği. Zaman zaman oldukça farklı kararlara imza attıklarını söylemek mümkün. Oscar'ın aksine, Golden Globe şaşırtma ve değişik tercihler konusunda daha başarılı. 93 film eleştirmeni, ödüller için oy kullanıyor. Ve kategori sayısı da hayli fazla.

Adayları daha önce paylaşmamıştım. O yüzden, bu kez paylaşmam gerek ama yazıyı fazlaca uzatacağını düşünüyorum. Zaten ulaşmak da çok kolay. Bu yüzden, yazıda belirtmeyeceğim. Adayları merak edenler, buraya tıklayabilir. Aynı zamanda; çok severek takip ettiğim "Oscar Boy"un kendi yorumlarına da ulaşabilirsiniz. Bilmiyorsanız, sitesine bir göz atmanızı öneririm. :)

En İyi Film (Drama): Boyhood'un önlenemez yükselişi, Altın Küre Ödülü ile devam edecek diye düşünüyorum. Filmi izlemediğim için bir şey diyemiyorum ama sanki "fazlaca" bir ilgi gösterildi filme. Filmin 12 yılda çekilmesinin bunda etkisi olduğu ortada. Bir sürpriz geleceğini sanmam. Fazla yorumum yok çünkü aday olan hiçbir filmi henüz izleyemedim.
En İyi Film (Komedi / Müzikal): Burada da ipi Birdman göğüsleyecektir. O da fazlaca sevildi ve benim de çok merak ettiğim bir film. Bu sene, erken vizyon tarihine rağmen oldukça tutulan The Grand Budapest Hotel'in de bir şansı var tabi. Sürprizi yaparsa o yapar bence. Birdman'i izlemedim ama TGBH, gerçekten değişik ve oldukça iyi bir filmdi. 
En İyi Yönetmen: Açıkçası bu kategorinin çok net olduğunu düşünüyorum ben. Tabi yine belli olmaz ama ödül %99 Richard Linklater'e gidecektir." 12 yıllık bir emek var sonuçta ortada"şeklinde düşüneceklerini sanıyorum.
En İyi Erkek Oyuncu (Drama):Filmleri izlemediğim için, ben "Şu kazanmalı." diyemiyorum bu kategori için. Ama Eddie Redmayne'in çok yoğun bir kampanya yapıyor oluşu ve filmin de hatırı sayılır derecede sevilmesi, onun kazanabileceğine işaret. İzleyenler, David Oyelowo ve Jake Gyllenhaal'in da harika olduklarını söylüyor. Öyle çok net bir durum yok gibi burada.
En İyi Kadın Oyuncu (Drama): Erkek Oyuncu kategorisi ne kadar belirsiz gibi diyorsam, burası için de o kadar net diyorum. Film çıkalı baya olmasına rağmen, o günden beri Julianne Moore'un tahtını pek sallayabilen olmadı. Ki ben de çok sevdiğim için, gayet mutluyum. Ancak, Jennifer Aniston'un da çok iyi bir iş çıkardığı söylenmekte ve aldığı adaylıklarla da bunu perçinledi. Belki ufak bir ihtimal sürpriz yapabilir diyorum ama yine de çok ama çok zor bence.
En İyi Erkek Oyuncu (Komedi / Müzikal): Bu ödülü kesinlikle Ralph Fiennes alsın istiyorum. Çünkü, çok sevdiğim bir oyuncu. Bizim Voldemort'umuz o. :) Ki hak ediyor da ödülü. Ancak; Birdman furyası sonucu, Michael Keaton ödüle kavuşacak gibi duruyor. İzlemek için sabırsızlanıyorum. Yine de bence Fiennes'ın şansı hiç az değil. Zira oldukça tutulan bir filmi, eli boş göndermezler gibi geliyor.
En İyi Kadın Oyuncu (Komedi / Müzikal): Bu kategoride, yine Julianne Moore başı çekiyor. İki ayrı dalda da ödülü ona verebilirler, bu yıl onun yılı olacak gibi. Ama Amy Adams da kesinlikle yadsınamayacak bir isim ki bayıldığım bir oyuncudur. Big Eyes'ı izlemedim ama eminim ki yine çok iyi bir performans sergilemiştir. Ödüle yetecek mi, göreceğiz. Aslında Emily Blunt'ı da çok severim ve yıllardır hak ettiği değerin verilmediğine inanırım. Sürpriz yapabilir mi bilmiyorum ama keşke karşısında bu kadar güçlü rakipler olmasaydı..
En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu: Çok merak ettiğim ve hala izleyemediğim, son dönemin en çok konuşulan filmlerinden "Whiplash"ın yıldızı J.K.Simmons ödülü almaya en yakın isim. Geçen senenin Cate Blanchett'ı gibi, bu yıl tüm törenlerden eli dolu ayrılacak gibi. Birdman ile Edward Norton sürpriz yaparsa yapar. 
En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu: Bu kategori için kişisel düşüncemi söylemeyeceğim. Çünkü, biliyorsunuz. Objektif olamam. :) Ama ikinci olarak Keira Knightley'i de pek sevdiğimden, ödülü alsa çok mutlu olurum. O da pek hak ettiği değeri alamayanlardan bana kalırsa. Burada, şu ana kadarki ödülleri süpüren Patricia Arquette öne çıkıyor. Sonuç belli gibi. Yine geçen seneye benzer bir durum söz konusu olabilir. 
En İyi Senaryo: Filmlerin çoğunu izlemediğim için, bir şey diyemiyorum. Aslında buradaki her filmin, kazanma şansı var bence. Ama önceki kazananlara bakarsak, hep çok sevilen ama yönetmen kategorisinde ödüle kavuşamayan isimlerin ödülü aldığını görüyoruz. Geçen yılki Spike Jonze gibi. O yüzden, bu yıl Wes Anderson'un sırası olabilir.
En İyi Müzik: Hans Zimmer varken, başka birini favori görmem çok zor sanırım. Kimi isterdim sorusunun cevabı belli o yüzden. :) Interstealler'ı daha da etkileyici kılan müzikleri yapan Zimmer'ın şansı, yok değil diye düşünüyorum.  Ama kazanabilir mi bilmiyorum. Dinlemediğim müzikler olduğundan, bir fikrim yok bu kategori hakkında.
En İyi Şarkı: Burası tam bir savaş alanı! Hepsi birbirinden ünlü ve sevilen isimlerin şarkıları yarışıyor. Ben Big Eyes için Lana'nın yaptığı şarkıyı çok beğendim. Kazanmasını isterim. Ama diğer yanda Sia'yı ve John Legend'ı da çok severim ve şarkılarını beğendim. Bu ödülü kim kazansa, üzülmeyeceğim sanırım. 
En İyi Yabancı Film: Hala Kış Uykusu'nun yası içimizde. Belki de bu kadar yakınken ve şansımız bu denli büyükken, yine adaylık alamadık ya ona yanıyorum. :( Gerçekten üzücü. Çünkü, NBC bence hak ediyordu. Filmleri izlemedim, o yüzden fikrim yok ama Ida'nın şu ana kadar oldukça iyi gittiği ortada.
En İyi Animasyon: Burada da net bir şekilde The Lego Movie kazanacak diyebiliyorum. Bence sürprize açık değil bu kategori. Diğerlerini izlemedim de zaten.

TV

En İyi Dizi (Drama): The Good Wife sevgim ortada. Kazanmasını çok isterim ve şansı da yüksek. Ancak, House of Cards da gerçekten sağlam bir dizi ve desteği büyük. İkisinden biri ipi göğüsleyecektir.
En İyi Dizi (Komedi): Burası hakkında fikir söyleyemem ama Orange is the New Black, ödüle en yakın isim. Benim de bir türlü fırsat bulamayıp, çok merak ettiğim bir dizi ayrıca.
En İyi Mini Dizi & TV Filmi: Burada da cevabı biliyorsunuz! Evet, tabi ki Fargo. %99 o alır gibi geliyor ama True Detective bir sürpriz yapar mı bilemiyorum. Diğer üç aday hakkında, hiçbir fikrim yok açık söylemek gerekirse.
En İyi Erkek Oyuncu (Drama): Bu ödül, kesinlikle Kevin Spacey'in hakkı bence. Çok iyi bir iş çıkarıyor, gerçekçi ve neredeyse onun için izlenebilecek bir oyunculuk ortaya koyuyor. Bana kalırsa, o kazanmalı sonuç olarak. Ama gerçek kazanan kim olur bilmiyorum.
En İyi Kadın Oyuncu (Drama): Julianna varken, başkasını istemem mümkün değil. Çok çok iyi bir iş çıkarıyor yıllardır. Bu dizi ile tanıyıp hayran oldum kendisine. Ama ödül için belki "eski" bulabilirler. Claire Danes'in de şansı var ama Viola Davis, daha çok destek görecekmiş gibi geliyor bana. Sonucunu en merak ettiğim kategorilerden biri.
En İyi Erkek Oyuncu (Komedi): İnanın ki hiçbir fikrim yok.
En İyi Kadın Oyuncu (Komedi): Lena Dunham'ın dönemi geçti. :) Ben kesinlikle Julia Dreyfus'un kazanmasını istiyorum. Çok sempatik bir oyuncu ya! Çok seviyorum ve çok başarılı&istikrarlı ilerliyor. "Şu kazanır." diyemiyorum ama umarım Dreyfus alır.
En İyi Erkek Oyuncu (Mini Dizi & TV Filmi): Burası da oldukça net aslında. McConaughey'in ne kadar beğenildiği ortada. Dizi başladığından bu yana, her yerde adını duyuyoruz. Ödül ona gider diye düşünüyorum ama Fargo da çok ciddi bir tehdit. Yoğun ilgi sonucu, oyuncularından birine de ödülü verebilirler.
En İyi Kadın Oyuncu (Mini Dizi & TV Filmi): Yine, -üzgünüm ki- hiçbir fikrimin olmadığı bir kategori. Ama fikrim yokken, sırf yazmış olmak için atmasyon şeyler de yazmak istemem buraya.
En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu: Sonucu en tahmini zor dallardan biri. Kimi seçerler bilmiyorum, öyle çok öne çıkan bir isim yok araştırdığım kadarıyla. Ama kalplerimiz, Matt Bomer'dan yana tabi. Nedeni malum. :)
En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu: Allison Janney, beşinci adaylığına rağmen hiç ödül alamamış. Bu yüzden, bu sene ona ödülü verebilirler diye düşünüyorum. Ama yine de belli olmaz. Sonucu merakla bekliyorum. Şu çok övülen Orange is the New Black'i izlesem de, Aduba'yı yorumlayabilsem ben de.
Evet, benim tahminlerim böyle. Siz ne düşünüyorsunuz? Siz de tahminlerinizi yazın, iki gün sonra karşılaştıralım! Uzun zamandır anket yapmadım aslında, birkaç şey düşünüp yakın zamanda bir tane hazırlasam güzel olacak. Bir yazının daha sonuna geldik. Ödül sezonunu, törenleri ve yazılarını seviyorum. Bir de rahatça TV'den izleyebilecek olsaydık, iyi olacaktı. Yazımı, şarkı adaylarından birkaçını sizinle paylaşarak noktalamak istiyorum. Hangisini en çok sevdiniz? Zevkli dinlemeler! Herkese keyifli okumalar! :) 


0 yorum: