GRAMMY 2014

15:59 orta boy popcorn 0 Comments

Evet, müzik dünyasının en prestijli ödül töreni olan "Grammy Ödül Töreni" , geçtiğimiz gün düzenlendi ve ödüller sahiplerine kavuştu. Tatilde olduğum için, törenin büyük kısmını canlı izledim. Açıkçası, geçtiğimiz senelerdeki eğlence ve heyecanı bulamadım ama yine de güzel bir törendi. Zaten törende sahne alan isimler, en baş izleme sebebi! Gerçekten, birbirinden iyi isimler performans sergiledi. Ben en çok; Daft Punk, Imagine Dragons&Kendrick Lamar, Madonna&Ryan Lewis/Macklemore ve de Pink'in gösterilerini beğendim. Özellikle Pink, bu "show" işini en iyi yapanlardan biri kesinlikle ve yıllardır çizgisini bozmadan ilerliyor! En beğenmediğim performansı sergileyen isim ise: Lorde. Aslında sevdiğim bir isim, takdir ediyorum bu yaştaki bu başarısını. Royals'a da bayılıyorum ama o çıktığında ses sisteminde mi bir sorun oldu nedir, şarkının başlarında sesini alamadık. Bir de, tamam kızın tarzı bu ama yani tam bir "keş" gibi gözükmüyor mu sahnede? :) Bilemiyorum, Grammy sonuçta. Daha iyi provalı, farklı bir şey olabilirdi. Sesi de pek iyi değildi o gece.

Kırmızı Halı'yı izlemedim bu kez. Ama beklediğimiz birçok isim yoktu. Rihanna, Justin Timberlake, Lady Gaga benim gözlerimin aradığı üç isimdi özellikle. Bu üçü olmadan bir müzik ödülü gecesi düşünemiyorum. Justin'in ödül almasına rağmen gelmemesine şaşırdım. Lady Gaga ve Rihanna da Kırmızı Halı'yı yıkar dediğim iki isimdi ama yoklardı. Keza, Katy Perry de yoktu nedense.. Kırmızı Halı'yı izlemedim ama daha sonra birkaç kişinin kıyafetlerine baktım tabi. Madonna, en beğendiğim isim oldu diyebilirim. Törene oğluyla gelmiş ve Ralph Lauren takım elbisesi içinde çok maskülen ama çok iyi gözüküyordu bence. Çok şık olmuştu. Beyonce da, kıyafetini en çok beğendiğim ikinci isim oldu. Uzun tül gibi duran elbisesi, farklı ve çok hoştu. Beyonce'a da çok yakışmış tabi. :) Bir de, Taylor Swift'in elbisesine bayıldım! Tam bir ödül töreni elbisesi ve çok şık! Bu kızın tarzını ve özellikle Kırmızı Halı stilini, gerçekten beğeniyorum.
Bu üç ismi, sizlerle de paylaşıyorum. Bu arada, Taylor Swift'in ikinci resimdeki kıyafetinin (performans sırasında giydiği) ve Beyonce'nin kıyafetinin arkaları açık. :)




Ödülleri de kısaca yorumlayacağım ama önce kazananlara bir bakalım:

YILIN ALBÜMÜ: "Random Access Memories" — Daft Punk
 
YILIN KAYDI: "Get Lucky" — Daft Punk & Pharrell Williams
 
YILIN ŞARKISI: "Royals" — Lorde
 
EN İYİ COUNTRY ALBÜMÜ: "Same Trailer Different Park" Kacey Musgraves
 
EN İYİ POP ALBÜMÜ: "Unorthodox Jukebox" Bruno Mars
 
EN İYİ RAP ORTAK ÇALIŞMA: "Holy Grail" — Jay Z Featuring Justin Timberlake
 
EN İYİ POP SOLO PERFORMANSI: "Royals" — Lorde
 
EN İYİ ROCK ŞARKISI: "Cut Me Some Slack" Dave Grohl, Paul McCartney, Krist Novoselic & Pat Smear, songwriters (Paul McCartney, Dave Grohl, Krist Novoselic, Pat Smear)
 
EN İYİ POP DÜET/GRUP PERFORMANS: "Get Lucky" — Daft Punk & Pharrell Williams
 
EN İYİ YENİ ŞARKICI: Macklemore & Ryan Lewis
 
Yılın Prodüktörü: Pharrell Williams
 
En İyi Dans/Elektronik Albümü: "Random Access Memories," Daft Punk
 
RAP
 
En İyi Rap Performansı: "Thrift Shop," Macklemore & Ryan Lewis featuring Wanz
En iyi Rap Şarkı: "Thrift Shop," Macklemore & Ryan Lewis featuring Wanz
En İyi Rap Albümü: "The Heist," Macklemore & Ryan Lewis
 
R&B
 
En İyi R&B Performansı:  "Something," Snarky Puppy with Lalah Hathaway
En İyi Geleneksel R&B Performansı:  "Please Come Home," Gary Clark Jr.
En İyi R&B Şarkı: "Pusher Love Girl," James Fauntleroy, Jerome Harmon, Timothy Mosley and Justin Timberlake
En İyi R&B Albüm: "Girl on Fire," Alicia Keys
En İyi Çağdaş Albüm:  "Unapologetic," Rihanna
 
ROCK
 
En İyi Rock Performansı: "Radioactive," Imagine Dragons
En İyi Rock Albümü: "Celebration Day," Led Zeppelin
En İyi Hard rock/Metal Performansı: "God is Dead," Black Sabbath
En İyi Alternatif Müzik Albümü: "Modern Vampires of the City," Vampire Weekend

Ödüller genel olarak iyi dağıtılmış. Herkese pay verelim demişler. Ama şaşırdıklarım da oldu. Mesela, Lorde'un iki değil de bir ödül alacağını düşünüyordum. Sanırım, genç birini cesaretlendirelim dediler. Daft Punk geceye damga vurdu tam anlamıyla. Hem robot halleriyle hem de aldıkları ödüllerle! Hak ettiler de tabi! Imagine Dragons'u çok sevdiğim için, bir ödül daha almasını isterdim. Bunun dışında, Justin Timberlake'in de kesinlikle daha fazla ödül alacağına inanıyorum. Bence biraz haksızlık yapıldı ona. Adma yıla damga vurmayı bırak, yıktı geçti yani. Son yılların en iyi iki albümünü çıkardı belki de. Taylor Swift'in Country dalında ödül alamaması da şaşırttı. Ödül alamadığı bir tören de gördük. :) Ama genel olarak, ödüller haklı olarak dağıtıldı diye düşünüyorum.

Siz ödülleri nasıl buldunuz? "Çok haksızlık yapıldı." dediğiniz bir durum var mı? Ya da "Bu da bu ödülü alır mı?!" dediğiniz bir durum varsa, yorum yapın lütfen. Bu yazıyı da noktaladım. :) Bugün, uzun süredir yazamadığım ve biriken birkaç şeyi çıkarmak istiyorum aradan. Yazıların devamı gelecek yani! :) Bu arada; neredeyse herkes tatilde sanırım. Benim okulum bu hafta açıldı ama ilk hafta ekiyorum. :) Herkesin tatili çok mutlu geçsin! :)

Son olarak, lütfen blogun sol üst köşesindeki ankete oy vermeyi unutmayın. Blogun son hali hakkındaki görüşleriniz, benim için çok önemli!

0 yorum: