67.Bafta Adayları

12:46 orta boy popcorn 0 Comments

Veeee "THE END!" Sonunda sınavlarım bitti ve tatile girdim! Gerçekten hiç bitmeyecek gibi gelmeye başlamıştı bu sene. İyi-kötü bir şekilde atlattım ve uzun bir süre sınav düşünmek istemiyorum. :) Burayı da fazlasıyla aksattım bu dönemde ama telafi etmeyi umuyorum. Yazılmayı bekleyen çok konu, aklımda dolaşan çok fikir var. Bu arada; asıl konuya geçmeden önce, bir süredir blog için yeni tasarım arayışındaydım biliyorsunuz. Yoğun kararsızlıklar sonucu, bir karar verdim. Tasarımın yanında kategorilerle de biraz oynadım. Son hali oldukça içime sindi ve uzun bir süre böyle gider diye düşünüyorum. "Yardım" başlıklı bir yazı yazmıştım ama ne yazık ki, kimseden ses çıkmadı. Bu beni oldukça üzse de, kendim karar vererek tasarımı hallettim ve yazıyı da gereği kalmadığı için sildim. Sizin de fikrinizi merak ediyorum blogun yeni hali konusunda. Bu nedenle blogun aşağılarında bir anket var. İki saniyenizi ayırıp, oylarsanız çok sevinirim. :)

Giriş kısmını daha fazla uzatmadan, yazımızın asıl amacına geçelim. :) Oscar harici açıklanmayan adaylık kalmadı sanıyorum ki. Birçok önemli/önemsiz ödül de dağıtıldı. Artık ödül mevsiminin tamamen içindeyiz yani. :) Hatta, Oscar'dan sonraki en büyük ödül gözüyle bakılan "Golden Globe" için sadece iki günümüz kaldı! Heyecan dorukta tabi! :) Geçtiğimiz günlerde de, İngiliz Oscarları denilen "Bafta Ödülleri" bu yılki adaylarını açıkladı. Her zaman renkli anlara ve farklı ödüllere sahne olan tören, 16 Şubat'ta Stephen Fry'ın sunumuyla gerçekleşecek bu yıl. Ve işte adaylarımız:

En İyi Film
12 Years a Slave
American Hustle
Captain Phillips
Gravity
Philomena
En İyi İngiliz Filmi
Gravity
Mandela: Long Walk to Freedom
Philomena
Rush
Saving Mr. Banks
The Selfish Giant
En İyi Yönetmen
Alfonso Cuaron, Gravity
Paul Greengrass, Captain Phillips
Steve McQueen, 12 Years a Slave
David O. Russell, American Hustle
Martin Scorsese, The Wolf of Wall Street
En İyi Erkek Oyuncu
Christian Bale, American Hustle
Bruce Dern, Nebraska
Leonardo DiCaprio, The Wolf of Wall Street
Chiwetel Ejiofor, 12 Years a Slave
Tom Hanks, Captain Phillips
En İyi Kadın Oyuncu
Amy Adams, American Hustle
Cate Blanchett, Blue Jasmine
Sandra Bullock, Gravity
Judi Dench, Philomena
Emma Thompson, Saving Mr. Banks
En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu
Barkhad Abdi, Captain Phillips
Daniel Brühl, Rush
Bradley Cooper, American Hustle
Matt Damon, Behind the Candelabra
Michael Fassbender, 12 Years a Slave
En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu
Sally Hawkins, Blue Jasmine
Jennifer Lawrence, American Hustle
Lupita Nyong’o, 12 Years a Slave
Julia Roberts, August: Osage County
Oprah Winfrey, Lee Daniels’ The Butler
En İyi Özgün Senaryo
American Hustle, David O. Russell & Eric Singer
Blue Jasmine, Woody Allen
Gravity, Alfonso & Jonas Cuaron
Inside Llewyn Davis, Joel & Ethan Coen
Nebraska, Bob Nelson
En İyi Uyarlama Senaryo
12 Years a Slave, John Ridley
Behind the Candelabra, Richard LaGravenese
Captain Phillips, Billy Ray
Philomena, Steve Coogan & John Pope
The Wolf of Wall Street, Terence Winter
En İyi Çıkış
For Those in Peril, Paul Wright (Yönetmen/Senarist) & Polly Stokes (Yapımcı)
Good Vibrations, Colin Carberry (Senarist) Glenn Patterson (Senarist)
Kelly + Victor, Kieran Evans (Yönetmen/Senarist)
Saving Mr. Banks, Kelly Marcel (Senarist)
Shell, Scott Graham (Yönetmen/Senarist)
En İyi Kurgu
12 Years a Slave, Joe Walker
Captain Phillips, Christopher Rouse
Gravity, Joe Walker
Rush, Daniel P. Henley & Mike Hill
The Wolf of Wall Street, Thelma Schoonmaker
En İyi Görüntü Yönetimi
12 Years a Slave, Sean Bobbitt
Captain Phillips, Barry Ackroyd
Gravity, Emmanuel Lubezki
Inside Llewyn Davis, Bruno Delbonnel
Nebraska, Phedon Papamichael
En İyi Sanat Yönetimi
12 Years a Slave, Adam Stochausen & Alice Baker
American Hustle, Judy Becker & Heather Loeffler
Behind the Candelabre, Howard Cummings
Gravity, Andy Nicholson & Rosie Goodwin
The Great Gatsby, Catherine Martin & Beverly Dunn
En İyi Kostüm Tasarımı
American Hustle, Michael Wilkinson
Behind the Candelabra, Ellen Mirojnick
The Great Gatsby, Catherine Martin
The Invisible Woman, Michael O’Connor
Saving Mr. Banks, Daniel Orlandi
En İyi Özgün Müzik
12 Years a Slave, Hans Zimmer
The Book Thief, John Williams
Captain Phillips, Henry Jackman
Gravity, Steven Price
Saving Mr. Banks, Thomas Newman
En İyi Makyaj ve Saç
American Hustle
Behind the Candelabra
The Great Gatsby
The Hobbit: The Desolation of Smaug
Lee Daniels’ The Butler
En İyi Ses
All Is Lost
Captain Phillips
Gravity
Inside Llewyn Davis
Rush
En İyi Görsel Efekt
Gravity
The Hobbit: The Desolation of Smaug
Iron Man 3
Pacific Rim
Star Trek Into Darkness
Yabancı Dilde En İyi Film
The Act of Killing
Blue Is the Warmest Color
The Great Beauty
Metro Manila
Wadjda
En İyi Belgesel
The Act of Killing
The Armstrong Lie
Blackfish
Tim’s Vermeer
We Steal Secrets: The Story of WikiLeaks
En İyi Animasyon
Despicable Me 2
Frozen
Monsters University
Yükselen Yıldız Ödülü
Dane DeHaan
George Mackay
Lupita Nyong’o
Will Poulter
Lea Seydoux
En İyi Kısa Animasyon
Everything I Can See From Here
I Am Tom Moody
Sleeping with the Fishes
En İyi Kısa Film
Island Queen
Keeping Up with the Joneses
Orbit Ever After
Room 8
Sea View
Adaylıklarda fazla göze çarpan bir şey yok. Meryl Streep'in yokluğu beni şaşırttı ancak fazla yadırgamıyorum bu yıl. Amy Adams için sevindim. Ayrıca, en iyi filmde beş filmin aday olması bana az geliyor. Vasat filmlerin dolduğu yıllarda değil belki ama bu yıl gibi gerçekten kaliteli işler izlediğimiz bir yılda, keşke en azından 7-8 olsa bu sayı diyorum. Yükselen yıldız seçimini merak ediyorum. Lea ve Lupita arasında kıyasıya bir rekabet var. Kazananlar için biraz daha beklememiz gerekecek. Siz de tahminlerinizi yazın lütfen. Şimdilik bu kadar. :)

0 yorum: