What goes around, comes back around! / Revenge

21:48 orta boy popcorn 0 Comments


Merhaba hepinize! Bu akşam "Once Upon a Time"dan sonra (ilgili yazı için, tıklayın.) izlediğim diğer bir dizi olan "Revenge"i tanıtmak istedim. İlk önce, "İzlediğim tüm dizileri tek yazıda yazsam kısaca." diye düşündüm ama sonra vazgeçtim. Bu; hem kısaca geçmek olurdu, hem de yazmak için saniye başı da bir konu gelmiyor insanın aklına. "Bu sayede en azından birkaç yazılık konumu hazırlamış olurum." dedim. :) O yüzden, benim için önemli yerleri olan dizileri zamanla tanıtmaya çalışacağım sizlere..

Revenge de Once Upon a Time ile aynı zamanda başladı ve şu an üçüncü sezonu yayınlanıyor. Ben iki diziyi de aynı zamanda, ilk sezonun yazında izlemeye başladım. Her ne kadar Once Upon a Time kadar büyük sevgim olmasa da, Revenge'i de merakla ve büyük keyifle izliyorum. Özellikle ilk sezonu gerçekten mükemmeldi ve çok heyecanlıydı. Ne olacak diye merak ediyordum hep ama diğer sezonlar fazla inişli-çıkışlı bence. Özellikle son sezonda, biraz "senaryo tıkanması" yaşadıklarını düşünüyorum. Her bölüm aynı tadı yakalayabilseler ve Emily artık dizinin hakkını verecek "gerçek" bir şeyler yapsa, çok daha tempolu ve güzel bölümler izleriz. Dizi, ABD'de biraz reyting kaybı da yaşıyor bu sezon ama toparlayacaklarına inanıyorum. Bir kere, birçok diziden çok çok önde bir oyuncu kadrosu var! Ve özellikle bölüm sonları, o bölümde geçen olayların açığa çıkmasıyla gerçek bir aydınlanma yaşıyoruz. Gizemi, şoku bol bir dizi yani. :) Neyse, yine girişi fazla uzattım. Tanıtıma geçiyorum hemen. :) 

DİKKAT DİKKAT! SPOİLER İÇERİR!

[ "İntikam yolculuğuna çıkmadan önce, iki mezar kaz." Confucius ] 

Dizinin ilk bölümü bu sözlerle açılıyor ve gerçekten ana karakterimiz Emily'nin durumunu anlatan bir cümle. Çok doğru bir söz. Kendi içinde duygusal anlamda zorlu zamanlar yaşıyor karakterimiz. Bu bir affetme hikayesi değil, tamamen bir intikam öyküsü. Amanda Clarke, babasıyla birlikte mutlu bir hayat süren küçük bir kızdır. Annesi ölmüş olsa da, babasının sevgisi onun mutlu bir çocukluk geçirmesini sağlamıştır. Ancak bir gece; aniden babası tutuklanır ve "uçak kazası" ile "dolandırıcılık"tan sorumlu tutularak hapse girer. Bu saatten sonra Amanda'nın hayatı tamamen değişir. Çocukluğunun geri kalan kısmını, ıslah evinde huzursuz günlerle geçirir. Depresif, içine kapanık ve hor görülen bir kız olur. Özgürlüğüne kavuştuğu gün ise, babasıyla ilgili bildiği her şeyi silecek bir şey öğrenir ve öfkesi, intikam ateşine dönüşür. Babasının üstüne atılan suç sebebiyle hayatının elinden alındığını düşünen Amanda, intikam yemini eder ve bu yolda her şeyi yapmaya hazırdır. Bu sürede, tanınmamak için adını "Emily Thorne" olarak değiştirir. Ve her şeyin başladığı yere, babasıyla yaşadıkları o eve geri döner.

İşte hikaye tam da burada başlıyor. Bundan sonrası Emily'nin her adımı ince ince ayarlayarak, babasının intikamını almak için hazırladığı olaylar.. Bu yolda da yalnız değil. Nolan adlı, babasının eskiden destek olduğu biri ona hiç beklemeyeceği kadar fazla yardım ediyor. Özellikle ilk sezon gerçekten müthiş bir heyecan ve tempo vardı. Her bölüm, Emily'nin geçmişiyle ilgili bir şeyler öğreniyorduk ve bölüm sonları gerçekten fazlasıyla şaşırtıcıydı. Bir sonraki bölümü hemen izliyordum genelde. :) Her bölüm sonu, bir karaktere çarpı atıyorduk. :) Diğer sezonlar da kesinlikle kötü değil tabi! Hele ikinci sezon finalinin, dizinin abartısız en iyi bölümü olduğunu düşünüyorum. Soluksuz izledim!

Dizideki diğer karakterler de çok renkli ve güçlü karakterler. Jack, Emily'nin yani Amanda'nın çocukluk aşkı ve onu hala unutamamış. Emily, intikam sürecinde onu da korumaya çalışıyor ve olaylar iyice karışıyor. "İntikam intikam dedin de, bu kız kimden intikam alıyor?" derseniz, şehrin hatta ülkenin en güçlü ve ünlü aileleri "Grayson"lardan. Conrad Grayson, çok zengin bir iş adamı. Victoria Grayson ise tam bir efsane!! Gerçekten dizi tarihinde izlediğim en zeki ve güçlü kadınlardan biri, bayılıyorum. :) Kesinlikle favori karakterim! Bulunduğu konuma, tamamen kendi azmiyle gelmiş ve hakkını da veriyor. Emily'nin intikam yolundaki en zorlu rakibi de kendisi. Onu alt etmek hiç mi hiç kolay değil. Bu arada, aşık hallerini ayrı bir seviyorum ve gerçekten üzülüyorum onun adına. Hayatının aşkını kendi elleriyle ateşe atmış bir kadın.. Pişmanlığı hiç bitmeyecek.. Victoria ile David'i de çok yakıştırmıştım ben, baya üzüldüm yani olaylara. Ama diziyi baştan yazmaları gerek tabi benim istediklerimi yapmaları için. :) Ayrıca, Daniel Grayson ve Charlotte Grayson da diğer karakterlerimiz. Özellikle Daniel, Emily'nin planlarının odak noktası. Nolan ise, daha önce bahsettiğim gibi Emily'e yardım eden kişi ve deyim yerindeyse "para basıyor". :) Favori karakterlerimden biri de o. Çok renkli, çok eğlenceli ve çok akıllı bir karakter. O olmasa dizi çok eksik olurmuş diye düşünüyorum şahsen.. Bunlar dışında yan karakterlerimiz de mevcut tabi ama tek tek bahsetmek yersiz. Hıııı, en önemli yan karakter (hatta yanlıktan çıktı artık) Aiden da diziye ikinci sezonda katılıyor ve her şeyin tam ortasında duruyor!

Oyunculardan bahsedersem biraz, gerçekten çok uyumlu ve özellikle ana karakterlerin çok iyi seçildiği bir cast oluşturulmuş. Emily'i, tesadüf ki yine bir Emily olan "Emily VanCamp" canlandrııyor ve çok da iyi canlandırıyor. O sinsi halleri, bir yandan gülümseyen ama bir yandan kuyu kazan kadın imajını mükemmel veriyor. Donukluğunun yanında sempatikliği de var. Çok da güzel ayrıca. :) Harika da giydiriyorlar, zaten kostümler çok iyi. İnsan zengin olunca tabii.. :) Dizinin esas muhteşem oyuncusu ise "Madeleine Stowe". Victoria'yı canlandıran oyuncu, her bölüm devleşiyor. O mimikler, o gülümsemenin ardındaki sinsilik, o bakışlar, o iğneleyici sözler ve tavırlar.. Büyük bir keyif onu izlemek! Güzelliği ve giyim tarzı da cabası. :) Nolan'ı canlandıran "Gabriel Mann" da en iyi iş çıkaranlardan biri. Nolan karakterine bürünmüş tamamiyle. Ashley Madekwe, Henry Czerny, Nick Wechsler ve Joshua Bowman da diğer önemli oyunculardan.. Bu arada dizinin yapımcısı: Mike Kelly. 

Oldukça uzun bir tanıtım yazısı oldu. Sonuç olarak; Revenge, oyuncuların çok başarılı olduğu, sırların ve kuyu kazmaların bol olduğu, temposu nadir düşen, heyecanı ve merakı diri tutan bir dizi. Herkese rahatlıkla tavsiye edebilirim. Dallas'ın entrika açığını kapatıyoruz yani bu diziyle. :) Aşk, aile, sadakat, intikam, dostluk bolca mevcut. Başlayanların zor bırakacağını düşünüyorum. :) Dizinin IMDB sayfasına ulaşmak isterseniz, tıklayın.

Umarım fikir verebilmişimdir size. Benim bu tanıtım yazılarım sayesinde başlarsanız, ne mutlu bana! Sizlerden de izleyenler varsa, yorumlarınızı merakla bekliyorum. Favori karakterleriniz kimler, sevdiğiniz-sevmediğiniz şeyler neler vs.. hepsini yazın. :) Bu arada, dizinin bildiğiniz üzere ülkemizde de "İntikam" adıyla uyarlaması yapılıyor şu sıra. Beren Saat'i çok severim ve rol için de en uygun isimlerden biri olmuş ancak diğer oyuncuların geneli için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Hele ki, Victoria gibi bir kadını Madeleine'den başka kim canlandırsa olmazdı herhalde..  Beren bile Emily VanCamp'ın o soğuk ama içten tavrını tam olarak yansıtamıyor. Bir de diziyi uzatmak adına çok uzuyor sahneler, durgunluk çok fazla dizide. Ve birebir alındığı için, dizinin orjinalini izleyenler bunalabilir. Zaten ben olacakları bildiğim için, izlemenin de bir heyecanı olmuyor. 

Son olarak, lütfen bana iletişim kısmından blog ile ilgili olumlu-olumsuz tüm yorumlarınızı ve varsa fikirlerinizi iletin.  Değer veriyorum hepsine. Ayrıca üye olursanız, yazılarıma çok daha rahat ulaşabilirsiniz. :) Hedeflediğim üye sayısına hala ulaşamamak biraz üzmüyor değil açıkçası.. Bunun dışında, e-mail yoluyla da beni takip edebilirsiniz. Ve blogun sağ alt kısmındaki "Blogu nasıl buldunuz?" anketine de katılımlarınızı bekliyorum. Herkesin hafta sonu güzel geçiyordur umarım. Bu yazı da böylece burada biter. :) Sonrakinde görüşmek üzere! :)  Sevgiiiilleeeer! :)

0 yorum: