THOR: THE DARK WORLD

16:55 orta boy popcorn 0 Comments


Heyecanlı bekleyişin sonunda, Thor'un devam filmine kavuştuk! Paylaşılan tv spotları sağ olsun, filmdeki birçok sahneyi görmüştüm (izlemeseydin diyebilirsiniz ama merak işte) ama yine de tamamını değil tabi ki ve sinemada izlemek de bambaşka. Fragmanları izleyince, ikinci filmin ilk filmi geçeceğini düşünmüştüm ve haklı çıktım! İlk film de çok güzeldi ama bu film, çok daha gösterişliydi. Henüz gitmeyenler, gitmeden önce ilk filmi tekrar izlerse daha iyi olur diye düşünüyorum. Kullanılan bazı filme ait terimler ve ufak tefek olaylar ilk filmi hatırlamayanların kafasını karıştırabilir.

Yönetmen, Alan Taylor. (Game of Thrones'un altı bölümünü de yönettiğini belirteyim) Senaristlerimiz, Christopher Yost ve Christopher Markus. Teknik olarak, ilk filmden çok daha etkileyici ve doyurucu bir film olmuş. Kullanılan efektler, görüntüler çok iyi. O heyecanlı müzikler, görsellik, aksiyon ve heyecan birleşince sinemadan gerçekten haz alıyorsunuz. Sinemada izlenmesi gereken filmlerden biri kesinlikle! Ama 3D'nin çok da fark edilecek şekilde kullanıldığını düşünmüyorum. Daha iyi olabilirdi. Gerçekten değecek bir 3D olmayacaksa, hiç olmaması daha iyi. İki saati aşan bir filmde o gözlükler ciddi bir baş ağrısı yapıyor zira. Senaryo açısından ise, ikinci filmi biraz karmaşık buldum. Bazı şeyler çabucak geçti ve fazla açıklama olmadığı için, biraz kafa karıştırıcıydı. Yine de hızlılık ve açıklayıcılığın eksik olması dışında, kurgu da senaryo da gayet iyiydi. Ara ara, anlatılanların gerçek olabilme ihtimalini düşünüyorsunuz.

İlk filmde, Thor sorumluluklarının farkına varmış ve krallık adına önemli adımlar atmıştı. Jane ile tanışmış, filmin sonunda Bifrost yok olmuş ( Bu arada bu Bifrost ne ara düzeldi, ben mi kaçırdım anlamadım. Lütfen bilgisi olan beni bilgilendirsin.), Loki de sürgün edilmişti. Bu arada ilk filmle ikinci filmin arasına "The Avengers"ın girdiğini unutmayalım. Hatta ikinci filmde bununla ilgili de çok ufak ama çok eğlendiren birkaç sahne var. :) Tabi hala izlemediyseniz (ki çok şey kaçırıyorsunuz demektir) , onu da izleyip bu filme öyle gidin derim. Ki her şey net olsun, olan biteni daha iyi anlayıp daha çok keyif alın filmden. Bu filmdeki düşmanlarımız, Malekith'in lideri olduğu dark elfler. Filmin ilk sahnesinde hikayesi anlatılan elfler ve Aether geri dönüyor. Ve bu sefer Thor tek başına yetemiyor. Hatta bu filmde zaman zaman asıl kahramanın Thor olduğunu unutuyoruz, diğer karakterlerin de payı büyük. Thor, Loki ve özellikle de Jane&arkadaşlarından fazlasıyla yardım alıyor. Ben bu işbirliği ortamını gayet sevdim. :)


Thor'un en büyük özelliklerinden biri, bence oyuncuların "cuk" diye rollerine oturması. Bu filmde de herkes işini çok iyi yapmış. Son filmi "Rush" ile farklı bir alana da yönelen Chris Hemsworth, Thor rolü için ideal seçim! Odin rolündeki Anthony Hopkins, az olan rolünü kendiliğinden büyütüyor. Natalie Portman'ı ve doğal oyunculuğunu da izleyince, onu ne kadar özlediğimi tekrar fark ettim. En sevdiğim oyunculardan biridir ve uzun zamandır beyazperdede yoktu. Yeni projelerini merakla bekliyorum. :) Ve tabi ki Thor'un yıldızı Loki! Thor'dan bile daha çok sevilmesi kesinlikle şaşırtıcı değil. Tom Hiddleston, Loki rolüyle gerçekten efsane olacak gibi. Her sahnede, ilgi odağı olmayı başarıyor. Ama ilk filme göre çok daha azdı sahnesi ve bundan rahatsız oldum. Onu daha çok görmek isterdim. Özellikle Thor ile olan "kardeşlik ve işbirliği" sahneleri gerçekten çok güzeldi. :) Jane'in tayfası da, bu filmde çok güzel bir renk katmış filme.




Bu filmde, Jane'in Asgard'a gitmesi de ayrı güzel. :) Orada Loki ile olan kısacık sohbeti ise daha da güzeldi. :) Ama Thor ile daha çok sahnelerinin olmasını beklerdim. Özellikle ayrı kaldıkları zamanda olanlar daha çok konuşulabilirdi. Filmin sonunda da hiç sahnelerinin olmamasını yadırgadım, bir veda sahnesi olmalıydı. Belki de bir sonraki filmi düşünerek, ucunu açık bıraktılar ama yine de daha farklı bir şeyler beklemiştim bu ikili adına. Neyse, ufak tefek eleştiriler olacak artık.

Filmde üzücü bir de ölüm sahnesi var. Keşke olmasaymış ama büyük rolü olan biri değil neyse ki. Yapılan cenaze töreni ise, görülmeye değerdi. Çok ruhani, özellikle görsellik adına çok güzel bir sahne olmuş. Müzikle birlikte Odin'in hareketi, gerçekten etkiliyor. Ama orada Thor'un iki damla gözyaşı dökmesini beklerdim yani. Sanki öylesine biri ölmüş gibiydi, bunu da biraz garip buldum açıkçası. Keza Odin'in de.

Her duygunun olduğu bir film olmuş ikinci film. İlk filme göre çok daha komik ve eğlenceli olduğu kesin! Heyecanlı sahnelerin arasına serpiştirilmiş ve "fazlalık" gibi durmayan espriler gerçekten çok iyiydi. Hele ki Thor'un Londra'da metroya binişi ve çekicini vestiyere asması harikaydı! Favori sahnelerim oldular. :) Tüm salon kahkahaya boğulduk. Üzüntü, heyecan, şok sahneler, komedi, duygusallık her şey vardı filmde. Zaman zaman, Thor'un senin benim gibi biriymiş gibi yansıtılması da hoş olmuş. :)



Filmin bir sahnesinde, herkesi çok çok üzecek bir şey oluyor. İnanamıyorsunuz ve ne olacak diye bekliyorsunuz. Derken filmin sonundaki şok ile, deyim yerindeyse "öyle kalıyorsunuz". Gerçekten son sahne büyük şok oldu, salondakilerle film bitince bir süre yerimizden kalkamadık. Serinin mutlaka devam edeceğini düşünüyorum. Çünkü ucu çok açık bitti. O son sahneyi, açıkçası tam anlayamadım. "Nasıl oldu?" diyip duruyorum. Çok iyiydi cidden. Sanırım son sahne için en doğru yorum, "Loki az gözüktün ama tam gözüktün valla!" demek olur. Seviyoruz ne yaparsa yapsın. :) Bu arada filmin sonunda Thor, kral olmak istemediğini ve iyi bir insan olmanın yeterli olacağını söyleyerek hepimizi şaşırttı. Onun da ne yapacağı daha açık anlatılabilirmiş. Şimdi Jane'in yanına mı dönecek, Asgard'da mı kalacak falan..

Sonuç olarak; içinde her duygunun olduğu, heyecanlı, özellikle ikinci yarı aksiyonu bol, 3D'nin yetersiz olduğu ama büyük bir görsel şölenin olduğu bir film olmuş Thor: The Dark World. Efektler, görüntüler, geçişler çok güzeldi. İnsanı yoran, düşündüren, bir şeyler anlatmayı amaçlayan filmlerin de yeri ve önemi ayrı tabi ki ama açıkçası sinemanın gerçek anlamda nasıl bir şey olduğunu bu tarz filmlerde daha iyi anlıyoruz diye düşünüyorum. Büyük bir mutlulukla çıktım filmden, vizyondan kalkmadan tekrar izlemeyi de düşünüyorum.
Marvel meraklısıysanız zaten kaçırmayacaksınızdır ama olmasanız bile, filmi mutlaka izleyin derim. İnsana bu kadar zevk veren filmler, az oluyor. Devamını -eminim çıkacaktır- sabırsızlıkla bekliyorum! Tabi Avengers 2'yi de! :) Bu arada filmde Shield'e değinilmesi de güzeldi, hatta ben Nick Fury'i görür müyüz diye bekledim ama göremedik. Ve en eğlenceli sahnelerden biri de, Captain America sahnesiydi. Baya güldük. :)

IMDB sayfasına gitmek isteyenler, tıklasın. Filmin fragmanını izlemek isteyenler de buraya tıklayabilir. Okuyanlara bolca teşekkür. Sonraki yazımda görüşmek üzere! :)

Filme Notum: 4.5/5

0 yorum: