Youtube Çılgınlığı!

21:19 orta boy popcorn 0 Comments

Son yıllarda sosyal medya ve internetin hayatımızdaki yeri malum. Kalkar kalkmaz el-yüz yıkamak yerine ilk iş Twitter'a girer olduk. Youtube dünya çapında en çok girilen video sitesi. Hal böyle olunca Youtube üzerinden kendilerini tanıtmak isteyen veya ilerlemek isteyenler oldukça çoğaldı. En basit örnekleri, Justin Bieber Youtube'a koyduğu bir video sayesinde tanındı ve şimdi nerelerde.. Yine PSY, Youtube'a eklediği tek bir video ile tüm rekorları egale etti! Bundan sonra da Youtube yeni starlar çıkarmaya devam edecek gibi.

Ben de internette zamanımın büyük bir kısmını Youtube'da dolaşarak ve yeni sesleri keşfederek geçiriyorum. Gerçekten günümüz şarkıcılarından çok daha iyi ses sahip birçok kişi var.. Genelde hepsi genç tabi. İçlerinde çok popüler olan, hatta plak şirketleriyle anlaşıp albüm hazırlığında olanlar bile var! Bu nedenle ben de bu yazımda sizlerle en beğendiğim Youtube cover'larını paylaşmak ve en popüler olanları tanıtmak istiyorum. Bir yazımda da en sevdiklerimi ve orjinal şarkılarını paylaşırım belki..


  • Boyce Avenue & Fifth Harmony - Mirrors(JT) : Boyce Avenue Youtube'daki en popüler grupların başında geliyor. Gerçekten çok yetenekli ve başarılı bir grup. Bu da son cover'larından ve en iyilerden. Gruba Fifth Harmony'nin eşlik etmesi de sürprizi! Kendileri geçen yılki X-Factor'ü 3.bitiren ve şu günlerde yeni albüm hazırlığında olan genç bir kız grubu. 5 kişiden oluşuyorlar ve bence hepsi de yetenekli ve sesleri güzel kızlar. Girl group'larının arandığı son yıllarda adlarını çok duyacağız bence. İlk single'ları "Miss Movin On"u ise kaç kere dinledim bilmiyorum. Tam bir pop olmuş! Tavsiye edilir. Gruplar yetenekli, şarkı da mükemmel olunca, ortaya dinledikçe bıktırmayan bir cover çıkmış! Grup ayrıca turnelere de çıkan, çok izlenen bir ekip.

  • Maddi Jane-Impossible(Shontelle) : Önce bu şarkıya bayıldığımı söylemek isterim! En sevdiğim şarkılardan biri ve evde bağıra bağıra söylemesi de çok zevkli! :)) Annem bile şarkıyı ezberledi, arada hadi söylesene onu diyor. :) Bu cover aslında çok eski bir cover. Kızımız şimdi büyüdü. Ama benim favori cover'larımdan biri olduğu için paylaşmak istedim. Maddi Jane de Youtube'da kendine iyi bir kitle edindi ve gerçekten etkileyici bir sesi var. Bu cover'ı yaparken sanırım 10-11 yaşlarındaydı ve o yaşta sesine bu kadar hakim olmak gerçekten takdir edilesi bir şey. Jane'in yine çok beğendiğim bir başka cover'ını da dinlemek isterseniz, tıklayın. ( Bu şarkıya da bayılıyorum yine! :) )
  • Jake Coco&Friends - Some Nights(Fun) : Bu cover, tam bir birleşme olmuş! Birçok Youtube ismi bir şarkıda birleşmiş ve bence çok eğlenceli bir cover olmuş. Doğru sesler doğru yerlerde devreye girmiş ve iyi bir uyum oluşmuş. Eğlenceli de bir klip çekmişler.
  • Megan Nicole: Give me a reason(Pink&Nate Ruess): Ve benim en favori Youtube keşiflerimden biri. Sesini de cover'larını da çok beğeniyorum bu kızın ve uzun süredir takipteyim. Aynı zamanda kendi orjinal şarkıları da bence çok iyi ve bir albüm çıkarma hazırlığında. Şu an turnede. İleride müzik sektöründe adını daha çok duyacağımızı düşünüyorum. Yine çok beğenilen başka bir cover'ı dinlemek için, tıklayın.
  •  Madilyn Bailey-Titanium(Sia&David Guetta): Değişik bir ses tonuna sahip ve özellikle ince seslerde çok başarılı olan Madilyn de kendine sıkı bir takipçi kitlesi edinmiş durumda. Dinlenebileceklerden! Aslında çok hareketli olan şarkıyı yavaşlatarak, özgün bir cover'a imza atmış.
  • Alex Goot&Kurt Schneider&Chrissy Costanz: Beauty& A Beast(JB) : Bu da birçok kişinin bir arada olduğu cover'lardan biri ve çok başarılı. En çok izlenenlerden. Ayrıca Kurt S. Youtube'da çok tutulan ve çok yetenekli biri. Zevkle dinlenen bir cover olmuş bu da.
  • Abelardo Vazquez:Rolling in the Deep(Adele): En en en bayıldığım cover'lardan! Bazen bu kadar küçük olanların bu kadar iyi seslere sahip olduklarına inanamıyorum. Kızımızın da sesi çok iyi ve çok da hakim işe. Bu da eski bir cover ama en çok izlenenlerin başında geliyor. Söylediği şarkı da Adele yani! Arada bir dinleyip, "Vay" dediklerimden kesinlikle.
  • Megan&Liz:As long as you love me(JB): Ve benim favori Youtuber starlarımdan biri daha! Bu kızların Youtube'da geliştiklerini ve büyüdüklerini gördük desek yeridir. İkiz olan kızlar aynı zamanda pek güzeller. İkisinin de çok güzel, kendilerine has sesleri var. Benim tercihim siyah saçlı olan Megan yine de. :) Çok yetenekli kızlarımızın orjinal şarkıları da çok çok başarılı bence. Normal bir şarkıcıyı dinler gibi dinliyorum şarkılarını. Albüm hazırlığındalar sanırım, şu an bir turnedeler. Daha popüler olmaları gerek bence. Mutlaka orjinal şarkılarına da bir göz atın derim. Bu şarkı normalde pek sevmediğim Justin Bieber'ın şarkısı ama kızlar çok iyi cover'lamış, ben bile sık sık dinliyorum. Özellikle Liz'in rap yaptığı kısım etkileyici. Kızların diğer çok beğenilen bir cover'larını dinlemek için, tıklayın.

Şimdilik bu kadar! Aslında çok fazla cover yapıp, sesini duyurmak isteyen kişi var ama benim en çok dikkatimi çekenler ve takip ettiklerim bunlar. Sizlerin de önerilerini duymak isterim. Yazının başında dediğim gibi, ileride orjinal işler yapanların orjinal şarkılarına da yer veririm belki. Hepinize keyifli okumalar!

0 yorum: