Bir Dilekle Başladı Her Şey / Debbie Macomber

12:21 orta boy popcorn 2 Comments

 
    -KÜNYE-
Yayınevi: Martı Yayınları
Yazar: Debbie Macomber
Çevirmen: Ozan Aydın
Orjinal Ad: Twenty Wishes
Sayfa Sayısı: 463
En sevdiğim cümle: İsteyince, her sorunun bir çözümü olduğunu anlıyor insan..
                                                         
Dilekler, içtenlikle istenince gerçekleşen hayallerdir... Hayata yeniden tutunmak için önünde yirmi dilek duruyordu... Kâğıda döktüğü yirmi hayal... Acı çekmektense geleceğe umutla bakmasını sağlayacak yirmi ihtimal...

Artık bir sonraki güne güzel duygularla başlamak için hazırdı, çünkü gerçekleştirmesi gereken hayalleri vardı. Çünkü hayat her şeye rağmen yaşamaya değerdi... Hayatınızda çok isteyip de gerçekleştiremediğiniz şeyler mi var? O halde hemen kâğıdınızı kaleminizi alın ve dilek listenizi hazırlamaya başlayın...

                                                     
Eveeet. Seriden devam ediyorum. Aslında bu seriye biraz ara vermeyi planlıyordum, diğer biriken kitapları okuyacaktım bir süre. Ama dayanamadım. Malesef bir seriye başladığımda, onu bitirene kadar okumak gibi garip huyum var. "Blossom Sokağı" serisi, şu an 7-8 kitabı olan ama hala da devam edecek gibi gözüken bir seri.. Bende en son "Yeni Başlangıçlar Mevsimi" kitabı var. Onu da okuduktan sonra, seriye devam etmeden mutlaka ara vereceğim ama. Gerçekten biraz sıkabiliyor aynı tür kitapları üst üste okumak..

Neyse, kitapla ilgili yorumuma geçeyim artık. Kitaba bayıldım! Çok beğendim, hatta seride en keyifle okuduğum kitap oldu belki de. Çok akıcı, saran ve mutlu eden bir kitap. Öyle çok merak edeceğiniz bir durum yok konu itibariyle ama hiç sıkılmadan okuyacağınızı söyleyebilirim. Serinin kitapları birçok kitaba göre kalın gibi gözükse de, genel olarak çabuk okunabilen kitaplar. Üçüncü ve dördüncü kitaplarda biraz sıkılmıştım, zor bitmişlerdi ama diğerleri tam tersiydi.

Kitabımızda dört ana karakter var. Anne Marie, Barbie, Lillie ve Elise. Barbie, Lillie'nin kızı bu arada. Bu dört karakter de hayatta zorlu günler geçirmiş ve gelecekten korkan karakterler. Anne Marie'nin kocası ölmüş. Ve zaten çocuğu olan biriyle evlendiği için, kendi çocuğuna da çok istemesine rağmen sahip olamamış. Barbie ve Lillie de eşlerini bir uçak kazasında aynı gün kaybetmişler ve hayatları yerle bir olmuş. Barbie'nin çok güzel bir evliliği varmış ama Lillie kocasının kaçamaklarına sürekli göz yumuyormuş. Son karakterimiz Elise'i ise, serinin önceki kitaplarından hatırlayacaksınızdır okuduysanız. Benim hikayesini ve aşkını çok sevdiğim bir karakterdi. Onun hakkında öğrendiğimiz çok üzücü bir olay ile başlıyor onun da bu kitaptaki hikayesi. Gerçekten çok ama çok üzüldüğüm bir olay. Bu dört kadın, arkadaş oluyor ve bir Sevgililer Günü'nde toplanıyor. O günü yalnız geçirmek istemiyorlar. Ve sohbetleri sırasında, Anne Marie ortaya bir "dilek" fikri atıyor. O zamana dek isteyip de yapamadıkları veya hiç olmayacaklarını düşündükleri şeyleri düşünüyorlar ve bir liste hazırlamaya karar veriyorlar. Herkes çok hevesli. Geleceğe umutla bakmalarını sağlayacak ve kendilerine bir amaç edinecekleri bir liste. Yirmi dilek ile başlıyorlar ve kitap boyunca herkesin dileklerini, bu dilekleri gerçekleştirip gerçekleştiremediklerini ve hayatlarını okuyoruz. Ayrıca; Ellen adlı karakter daha var. Ellen ilkokula gidiyor ve anneannesi ile kalıyor. Çok şey atlatmış bir kız ve Anne Marie, Elise'in tavsiyesi ile onunla yemek arkadaşı oluyor. Ve belki de hiç düşünmediği bir yola giriyor bununla..

Kitaptaki aşk hikayeleri yine çok güzel, insanın içini ısıtacak cinsten. Samimiyet zirve noktasında. Zaten yazarın çok sıcak ve doğal bir dili var bana kalırsa, insan bu kitapları okurken sanki o sokakta yaşıyormuş gibi oluyor. Sanki ben de "Bir Yumak Mutluluk"a gidip yün alacakmışım gibi. En azından bende böyle oluyor. Bu kitaptaki en ilginç aşk hikayesi, Barbie&Mark'a aitti bence. Spoiler vermek istemediğim için ayrıntıya girmiyorum ama kitaplarda çok nadir rastladığımız bir çifte yer vermiş yazar. Barbie'nin o duruma rağmen gösterdiği tavırları ve inatçılığı çok hoşuma gitti. Aynı durumda olsam ben ne yapardım diye düşündüm.. Diğer karakterlerin hikayeleri de gayet ilgi çekici. Dilek listeleri hepsinin hayata tutunmasını sağlıyor. İçlerinde çok uçuk dilekleri olanlar dahi var. Kovboy çizmesi almak, oryantal dans öğrenmek, yağmurda çıplak ayakla dans etmek gibi. Ki karakterlerin yaşları 30+. :)

Yaşa girmişken, bu kitap insana kaç yaşında olursa olsun yaşamaktan ve mutlu olmaktan vazgeçmemesi gerektiğini de aşılıyor bence. Malesef çevremizde de birçok kişi belli bir yaştan sonra monoton bir hayata geçiyor. "Aman, bu yaştan sonra ne olacak?" diyor vs.. Oysa bu çok yanlış bir davranış. İnsanın ruhu en önemlisi ve istediklerinin peşinde koşmaktan hiç vazgeçmemeli. Umarım, ben de ileride böyle olurum.

Çok uzatılmış bir yazının sonuna gelirsem, herkese rahatlıkla tavsiye edebileceğim bir kitap! Serinin önceki kitaplarında sıkıldıysanız bile, vazgeçmeyin. Özellikle ülkemizin son günlerdeki durumunu düşünürsek, herkese nefes aldırabilecek bir kitap. Böyle kitapları bu açıdan çok seviyorum. İnsanı dinlendiren, umut aşılayan, mutlu eden ve hayatın zorluklarını unutturan kitaplar. Sanki her şey kitaptaki gibiymiş gibi ve her şey daha iyi olacakmış gibi. Debbie Macomber, bu konuda bir numaralı yazardır kesinlikle. Okuyanların yorumlarını bekliyorum, bir sonraki kitap olan "Yeni Başlangıçlar Mevsimi"ne de başlıyorum. Hepimiz için çok güzel bir hafta olsun. Havalar soğuyacakmış yine ama bizim içimiz hiç soğumasın! Keyifli okumalar! :))

2 yorum:

  1. Merhaba ^^
    yaşları 30+ bile olsa dilekleri çok iyi :) oryantal dans öğrenmek yağmurda çıplak ayakla dans etmek vb vb :D benim yaşamıma bile enerji katıyor yahu !
    Eline sağlık güzel bir yazı olmuş :) birde yazı boyutunu biraz büyütsen daha da harika olacak
    tabi senin kararın ama belirtmek istedim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum, benim bile zor dediğim şeyler oldu. İnsana mutluluk veriyor gerçekten bu kitaplar. Yorum için çok teşekkürler. Söylemen iyi oldu, ben iyi diye düşünüyordum ama tekrar bakacağım. :))

      Sil