Bu aralar neler dinliyorum? #1

17:17 orta boy popcorn 0 Comments

Selaaaaam! :) Müzik ile ilgili uzun zamandır bir yazı paylaşmadığımı fark ettim. Bu, bence çok büyük bir eksiklik. Çünkü, müzik benim için nefes almak gibi bir şey. Müzik dinlemediğim gün yok, ruh halimi anında değiştirebiliyor birçok şarkı. "Müziksiz asla!" yani. :) Ayrıca, internetten veya yarışmalardan dinleyerek yeni isimler keşfetmeye de bayılıyorum. Bundan sonra daha sık yazmaya çalışacağım bu konuda.



Bugün, bu aralar en çok dinlediğim altı şarkıyı paylaşmak istedim. "Neden beş değil de altı?" derseniz, beş şarkı seçemediğimden altı olsun dedim. Ayrıca, herkes beş yapıyor. :) Eğer unutmazsam, bunu düzenli olarak yapmayı planlıyorum. Bir hafta belki az bir süre ama iki haftada bir falan yazabilirim. Ayrıca, severek dinlediğim isimleri de tanıtmak istiyorum size. Onu ne sıklıkla yaparım bilmiyorum ama aklıma geldikçe, özellikle de çok ön planda olmayan isimleri yazmayı planlıyorum. Tavsiye niteliğinde tabi. Yoksa müzik otoritesi falan olduğum yok. :) Her sanatçının özgeçmişini de ezbere bilmiyorum haliyle! :)

Bakalım bu aralar, özellikle geçtiğimiz hafta en çok kimleri dinlemişim?



1) Lea Michele / Battlefield: Glee'nin yıldızı Lea Michele'in beklenen albümü "Louder", geçtiğimiz haftalarda yayınlandı. Gerçekten çok güçlü ve güzel bir sesi var bence Lea'nın. Albümü de çok beğendim. Neredeyse bütün şarkılar, sıkılmadan dinlenebiliyor. Ayrıca, şarkıların sözleri de çok anlamlı genel olarak. Bu şarkı da, hem vokal olarak çok ön plana çıktığı bir şarkı hem de gerçekten insanı başka diyarlara götürüyor dinlerken. Tek albüm için albüm yazısı yazmadım. Ama favorilerimi söyleyeyim: Battlefield, Burn With You (Bu şarkının sözleri mükemmel özellikle), If You Say So(Ölen sevgilisi Cory ile son konuşmasını yazmış Lea.) ve Cannonball.



2) Lucy Hale / You Sound Good To Me: Yine bir dizi yıldızı! Lucy Hale, aslında şarkı söyleyerek başlamış kariyerine ama Pretty Little Liars ile birlikte, tamamen farklı bir alana yönelmiş. Uzun süredir istediği albüm işine de, geçen yıl başlamış doğru düzgün. Yakında onun da albümünü dinleyeceğiz. :) Çıkış parçasına ben bayıldım! Gerçekten kendine özgü ve güzel bir ses tonu var Lucy'nin. Melodik, akılda kalıcı bir şarkı. Klibi de çok hoşuma gitti. Bu soğuk günlerde içimizi ısıtıyor. "Country" tarzını çok yakıştırdım ben Lucy'e ve sesine. Ki çok sevdiğim bir tür zaten. Bir dinlemekte yarar var. :) Bu arada, şarkı İtunes'a gelmedi nedense! Kınıyorum buna sebep olanları! Nedenini bilmiyorum ama şarkıyı kaliteli bir şekilde dinlemek bizim de hakkımız yani!



3) Imagine Dragons / It's Time: Imagine Dragons, geçtiğimiz yıla damgasını vurdu desem abartmış olmam! Benim de aşık olduğum, bayılarak dinlediğim bir grup oldu. Yeni bir soluk getirdiler müzik dünyasına. Ve hak ettikleri değeri de tam olarak görmüyorlar bence. Özellikle solist Dan Reynolds'ın ses tonu çok farklı. Görüntüsü ise, biraz Chris Martin'i hatırlatıyor bana. :) Birçok kişi onları "Radioactive" ile tanıyor ve buna ben de dahilim. Ama daha sonra bütün albümlerini dinleyince, Demons gibi It's Time gibi şarkılara daha fazla aşık oldum. Özellikle It's Time, bu ara dilimden düşmüyor. Çok melodik ve insana enerji aşılayan bir şarkı olmuş. Bu albüm daha çok su götürür kısacası. :) Bu arada, grubun canlı performansları tek kelime ile MUHTEŞEM! Mutlaka youtube'dan birkaçına göz atın diyorum. Kendilerini kaybediyorlar sahnede, çok enerjikler ve izleyiciyi de coşturmasını biliyorlar. Bir de ufak bir bilgi vereyim. Albümdeki "On Top of the world" şarkısı, Fifa oyununun resmi şarkısıymış. Sonradan öğrendim ben de ama bu sayede hatırlayanlar olacaktır.



4) Avicii / Addicted to You: Avicii de Imagine Dragons gibi, geçtiğimiz yıla damgasını vuran bir isim ve bu sene de vurmaya devam edecek gibi. Çok çok beğeniyorum! İsveçli bir DJ kendisi ve henüz oldukça genç iken, bu kadar başarılı olması takdire değer. "Wake me up", neredeyse bıktıracak kadar çok çaldı radyolarda ve cafelerde. Ama ben en çok "Hey Brother" şarkısını seviyorum. Dinlemelere doyamıyorum o şarkıyı! Son çıkan "Addicted to you" da gerçekten çok iyi. Kızın sesi çok güzel özellikle. Bu ara en sık dinlediklerimden.



5) Ayşe Özyılmazel / Nefis: Bir tane de olsa Türkçe bir şarkı ekleyeyim dedim. Normalde yerli parçaları da dinlerim, öyle "Asla dinlemem." gibi bir düşüncem hiç olmadı. Ama bu aralar, daha az dinlediğim bir gerçek. Yine de Ayşe Özyılmazel'in yeni albüm öncesi çıkardığı bu single'ı çok sevdim! Kim ne derse desin, ben bu kadının şarkılarını seviyorum. Sözlerini beğeniyorum. Özellikle hareketli şarkılarında, kıpır kıpır oluyorum. :) Yine insanın kanını kaynatan, melodik ve eğlenceli bir şarkı çıkmış ortaya. Klibi de çok ilgi çekici; malum, direk dansı yapıyor Ayşe. Bugüne dek dinlemediyseniz, bir şans verin bence.



6) Christina Perri / Human: Christina Perri'ye bayılıyorum! Eğer hala bu muhteşem sesli kadını dinlemediyseniz, çok şey kaçırıyorsunuz bence. Hemen video'ya tıklamanızı öneriyorum. :) İnsana huzur veren, çok güçlü ve güzel bir sesi var. Şarkılarını dinlerken, hayallere dalıyorsunuz. Uzun süreli sessizliğini yeni albüm haberi ve "Human" ile bozdu. Albümden çıkan diğer iki şarkı; "I Don't Wanna Break"(Girls dizisinin soundtrackinde de bulunuyor.) ve "I Believe" de çok güzel şarkılar bence. Bu arada; sanatçıyı bilmeyenler belki şuradan hatırlayacaklardır. "The Twilight Saga: Breaking Dawn Part 2" filminde bayıldığımız "A Thousand Years" şarkısı da kendisinin. :) "Jar of Hearts" da diğer bilinen bir parçası ve bence en iyisi! Kısacası, mutlaka kulak verilmesi gereken bir isim diye düşünüyorum. Pişman olmazsınız. :)

Evet, ben bu ara en çok bu şarkıları dinliyorum. Siz neler dinliyorsunuz? Bu şarkılardan favoriniz hangisi ya da? Önerilere her zaman açığım tabi ki, hele de müzikle ilgiliyse. :) Hepinize mutlu dinlemeler! :)

Not: Anketlere katılmayı unutmayın lütfen! :)

0 yorum: