86.OSCAR ÖDÜLLERİ KAZANANLARI

17:52 orta boy popcorn 0 Comments


Uzun ve meraklı bekleyişin sonunda, dün gece ödüller sahiplerine gitti! Açıkçası, biraz sıkıldığım bir tören oldu. Ciddi uykumun geldiği anlar oldu. Ama yine de berbat diyemem. Daha kötülerini de gördü bu gözler. :) Ellen'a bayılmam ve bazen çok cıvıttığını düşünüyorum ama yer yer güldürdüğü de oldu. Özellikle "selfie pozu" Oscar tarihinin en renkli anlarından biriydi, efsane oldu şimdiden. :) Twitter çöktü kısa bir anlık da olsa! Gecede Pink,U2,Idina Menzel gibi birçok önemli isim de sahne aldı. Biraz abartmışlar sanki işi, Grammy'e doğru yol alıyorduk neredeyse. :) Ama yine de, sıkıcı bir törende arada güzel şarkılar dinlemek hoş oldu.. Törenin sıkıcı olmasının en büyük sebebi; bence, hiçbir sürpriz olmamasıydı! Tek bir tane bile tahminlerin dışındaki bir isme gitmedi ödül. Her şey belli gibiydi. Bu da tempoyu oldukça düşürdü bana kalırsa. Bu arada, Digiturk'ün yayını da ayrı bir olaydı. :) Sosyal medyada tüm gece dedikodusu döndü programın! Biraz haksız eleştiriler de okumadım değil ama ben de çok beğenmedim programı. Mehmet Açar ve Murat Özer ciddi sıkılmış, "Bitse de gitsek!" gibi duruyorlardı bir ara. Ece Sükan'ı çok severim ki yine yerinde yorumlar yaptı. AMA FADİK ATASOY! Yani, kendisini severdim ve sempatik bulurdum ama dün neredeyse hiç susmadı! Sürekli tanıdığı bir bilim insanı, Akademi üyesi vs.. çıkması da cabası! Yani çok konuştu ama biraz boş konuştu. :) Neymiş, en iyi yönetmen ödülü Steve McQueen'in olmalıymış! Orada Cuaron dururken! Neyse. :) 

Ödülü alanların konuşmaları genel olarak güzeldi dün gece. Özellikle Jared Leto belli ki iyi hazırlanmış, takdirleri topladı. Lupita'nın şaşkınlığı ve sevinci de görülmeye değerdi. :) Cate Blanchett her zamanki gibi biraz uzattı konuşmasını ama KRALİÇEDİR, NE YAPSA YERİDİR diyoruz. :) Emma Watson'ın ödül vermeye çıktığı an, çok mutlu oldum ve umarım en kısa sürede ödül alırken ya da en azından adaylar arasında görürüz kendisini dedim. Bu arada, gecede Brad Pitt'in plastik tabaklarla pizza dağıtması da unutulmazlar arasına girdi! Sen bu hallere düşecek adam mıydın Pitt! :) Yalnız adam ciddi olarak yaşlanmayı durdurmuş, yok yani bildiğin Benjamin Button! Ayrıca, Angelina'dan bahsedilirken onu şöyle gururlu bir ifadeyle öpüşü de aklıma kazındı. :) Bunlar dışında gecede fazla öne çıkan bir durum yoktu. Ah, aklıma gelmişken! Pharrell'in sahneden inip Meryl Streep, Amy Adams ve Lupita ile dans etmesi de çok hoş bir andı. :) Meryl'e kocaman kocaman kalpler gitsin! 

Daha fazla detaya inmeden konumuza dönelim. :) Ben genel olarak beğendim ödülleri. Yerinde seçimler oldu. Sürpriz yoktu ama hak etmeyene giden bir ödül de göremiyorum. Gravity 7 ödül ile, geceyi süpürdü neredeyse. :) Keşke en iyi filmi de alabilseydi.. 12 Years a Slave ve Dallas Buyers Club da 3'er ödül ile onu takip ettiler. 10 dalda aday olan American Hustle'ın sıfır çekmesi ise, şaşırttı açıkçası. Özellikle gördüğü ilgiye göre, mutlak ödül alır diyordum. Belki en iyi filmde, başka bir film olabilirdi. 12 Years a Slave, öyle abartıldığı kadar iyi bir film değil bana göre. Ama yine de kötü bir film asla değil ve özellikle yansıttığı gerçekçilik ile ödülü hiç hak etmedi de diyemiyorum. Gecedeki en şanssız isimler, Leo ve Amy Adams idi bence. Leo, kariyerinin belki en farklı rolünü oynamasına rağmen yine ödüle kavuşamadı. ARTIK YETTİNİZ YANİ!!!!!!!! Amy Adams ise; mükemmel bir iş çıkarmış ve ödüle bu kadar yaklaşmışken, rakibinin Cate Blanchett olması büyük şanssızlık. O da kaç yıldır aday olsa da ödüle kavuşamadı bir türlü. Siz de Akademi'nin seçimlerini nasıl bulduğunuzu yazın lütfen. Çok şaşırdığınız ya da çok üzüldüğünüz bir karar oldu mu? Yorumlarınızı bekliyorum. Kırmızı Halı görüntülerini de en kısa sürede paylaşmaya çalışacağım. En azından, en göze çarpanları. Buyrun kazananlar listesi:

FİLM 12 Years a Slave | Brad Pitt, Dede Gardner, Jeremy Kleiner, Steve McQueen ve Anthony Katagas
YÖNETMEN Alfonso Cuaron | Gravity
ERKEK OYUNCU Matthew McConaughey | Dallas Buyers Club
KADIN OYUNCU Cate Blanchett | Blue Jasmine
YARDIMCI ERKEK OYUNCU Jared Leto | Dallas Buyers Club
YARDIMCI KADIN OYUNCU Lupita Nyong’o | 12 Years a Slave
ÖZGÜN SENARYO Her | Spike Jonze
UYARLAMA SENARYO 12 Years a Slave | John Ridley
KURGU Gravity | Alfonso Cuaron ve Mark Sanger
GÖRÜNTÜ YÖNETİMİ Gravity | Emmanuel Lubezki
PRODÜKSİYON TASARIMI The Great Gatsby | Catherine Martin ve Beverly Dunn
KOSTÜM TASARIMI The Great Gatsby | Catherine Martin
ÖZGÜN MÜZİK Gravity | Steven Price
ÖZGÜN ŞARKI “Let It Go”; Frozen | Kristen Anderson-Lopez ve Robert Lopez
MAKYAJ & SAÇ TASARIMI Dallas Buyers Club | Adruitha Lee ve Robin Mathews
GÖRSEL EFEKT Gravity | Tim Webber, Chris Lawrence, David Shirk ve Neil Corbould
SES KURGUSU Gravity | Glenn Freemantle
SES MİKSAJI Gravity | Skip Lievsay, Niv Adiri, Christopher Benstead ve Chris Munro
YABANCI FİLM The Great Beauty (İtalya)
ANİMASYON Frozen | Chris Buck, Jennifer Lee ve Peter Del Vecho
BELGESEL 20 Feet from Stardom | Morgan Neville, Gil Freisen ve Caitrin Rogers
KISA FİLM Helium | Anders Walter ve Kim Magnusson
KISA ANİMASYON Mr. Hublot | Lauren Witz ve Alexandre Espigares
KISA BELGESEL The Lady in Number 6: Music Saved My Life | Malcolm Clarke ve Nicholas Reed

/

0 yorum: