Sinema dünyasından son haberler!

21:27 orta boy popcorn 0 Comments

Uzun zamandır sinemayla ilgili bir şeyler yazmamıştım. Malum aramdan önce de pek film izleyemedim, ödül töreni vs.. de olmadı. Çok çarpıcı bir haber de görmediğim için, biraz ara vermiştim sinemaya. :) Ama Aralık ile birlikte ödül sezonu "tam olarak" başladı ve bizim de ilgimiz tekrar o yöne kaydı haliyle. ( Yaşasın!:) ) Geçtiğimiz günlerde dağıtılan ve "büyük ödüller" öncesi az-çok tahmin yapmamızı sağlayan "Los Angelas&New York Film Eleştirmenleri Birliği Ödülleri"ni ve "Amerikan Film Enstitüsü"nün belirlediği en iyileri çok yakında burada göreceksiniz. 

Bunlardan önce, kısa kısa bu aralar öne çıkan sinema haberlerini paylaşmak istiyorum. Haberlerin çoğu, oldukça ilgi çekici benim için. Bu arada; gelen haberler ve hazırlık aşamasındaki filmlere bakarsak, 2014 gerçekten sinemaya adını altın harflerle kazıyacak gibi duruyor. Özellikle bilim kurgu ve fantastik açıdan, çok iyi filmler izleyeceğiz diye düşünüyorum. 2013 de çok iyi bir yıldı bence, birçok kaliteli yapımı izleme şansımız oldu. Ama 2014, özellikle "sinemada teknolojinin geldiği boyut" açısından bize çok farklı şeyler sunacakmış gibi. Uzatmadan, kısa başlıklar halinde haberlere geçiyorum. :)


  • İlk haberimiz, Wachowski Kardeşler'den! Özellikle son filmleri Cloud Atlas'tan sonra daha büyük bir merakla bekleniyor yeni projeleri. Çünkü, o filmdeki büyük hayal kırıklığını nasıl giderecekleri merak konusu. Benim de gerçekten hayatımda izlediğim en karışık ve tuhaf filmlerden biriydi. Bilim kurgu tarzındaki yeni filmleri "Jupiter Ascending"in ilk fragmanı yayınlandı. Mila Kunis, Channing Tatum ve Sean Bean başrollerde. Fragman oldukça ilgi çekici bence, beğendim. Özellikle görsel açıdan çok iyi bir film izleyeceğiz gibi duruyor ki bilim kurgu filmi olduğu için doğal. Mila Kunis ve Sean Bean de sevdiğim oyuncular, merakla bekliyorum filmi. İşte bu da fragmanımız:
  • Tolkien'in hayatı sinemaya uyarlanıyor! Evet, yanlış duymadınız! Yazarın büyük hayran kitlesi için çok güzel bir haber. :) Fox Searchlight'ın beyazperdeye taşıyacağı filmle ilgili henüz fazla bilgi yok tabi. Senaryosu David Gleeson'a teslim edilmiş ve Tolkien'in gerçek yaşamı üzerinde odaklanılacakmış. Haberleri takip etmeye devam edelim.
  • Peter Pan film oluyor! Peter Pan denince, artık "Once Upon A Time" sayesinde uyuz oluyorum ama tabi bu Pan o Pan değil. :) Anna Karenina, Aşk ve Gurur gibi başarılı filmleri uyarlayan Joe Wright yönetmen koltuğunda. Yapımcı, Greg Berlanti. Neverland ve Captain Hook'un da filmde yer alacağını söylersek, ilgimiz daha da artıyor. Birçok uyarlaması yapıldı Peter Pan'ın. Bakalım bu kez nasıl bir film karşımıza çıkacak?
  • "Batman vs Superman" filmine bir süper kahraman daha katıldı! Ne yalan söyleyeyim, Batman Christian Bale olmadığı için, pek ilgimi çekmiyor bu film. Olmuyor, olduramıyorum çünkü. Adam Batman'in ilahı gözümde! :) Ama yine de; nasıl bir işin ortaya çıktığını görmek adına, mutlaka izleyeceğim. DC Comics bu film için oldukça emek harcıyor gibi görünüyor ama bir Marvel olabilmeleri için daha uzuuuun bir yol var önlerinde. Filmde yer alacak kahramanımız, hızıyla ün salan "Flash". Daha önce, filmde "Wonder Woman"ın da yer alacağı açıklanmıştı. Bir nevi yeni "The Avengers" olmayı hedefliyorlar sanırım. Ne kadar başarılı olacaklarını hep birlikte göreceğiz.
  • The Hobbit'in ikinci ve devam filmi olan "The Hobbit: Desolation of Smaug" , bu Cuma büyük bir beklemenin ardından sinemada! İlkinden çok daha iyi bir film olacağını düşünüyorum. Ajandanıza not etmeyi unutmayın! :)
  • Ve sinema haberi niteliğinde bir şey olmasa da, çok önemli bir tarihi daha sizlere hatırlatmak istiyorum. Oscar'a giden yoldaki en önemli adım, Altın Küre biliyorsunuz ki. Bu yılki Golden Globe adayları, 12 Aralık'ta açıklanacak. Büyük heyecan içindeyim. En kesin fikirleri o zaman söyleyebileceğiz.
  • En İyi Görsel Efekt dalındaki on Oscar adayı, geçtiğimiz günlerde açıklandı. Tabi beş adaylı resmi liste değil bu ama yine de fikir sahibi olabildik sonunda. Bu on aday içinden, beş kesin aday seçilecek. Merak edenler lütfen, tıklasın.
  • Paul Walker'ın ani ve üzücü ölümü sonrası yapılan açıklamaya göre, "Hızlı ve Öfkeli 7" tekrar çekilecekmiş. Henüz net bir bilgi yok ama şu ana kadarki çekim iptal olup, yeniden çekim yapılması planlanıyormuş.
  • İsmi belli olmayan Lance Armstrong projesinin kadrosuna Dustin Hoffman da dahil oldu.
  • Peter Pan'in meşhur ve tatlı perisi Tinkerbell'in filminin de fragmanı yayınlandı. Peggy Holmes tarafından yönetilen film, ülkemizde 9 Mayıs 2014'te vizyona girecek. Film, Tinkerbell ve arkadaşlarının peri tozunu kaybetmelerini ve güçlerini yitirmemek adına geri kazanmaya çalışmalarını anlatıyor. Orjinal adıyla "The Pirate Fairy"nin fragmanını izlemek isteyenler, tıklasın.
  • Ve son olarak, bir fragmanımız daha var! Yine bir süper kahraman olan Spider Man'in yeni versiyonunun ikinci filminin fragmanı yayınlandı. Dıdının dıdısı gibi oldu bu da böyle. :)) Açıkçası, ben bu versiyona pek alışamadım. Ben eski Peter'ı seviyordum, Kirsten Dunst'ı ve James Franco'yu seviyordum. Bu versiyonu da kötü değil ama eskisi gibi de değil bence. Neyse, yine de meraklıları için yeni yayınlanan fragmanı paylaşıyorum. Güzel bir fragman olmuş, merak uyandırıcı. Peter bu kez kendini sorguluyor ve gerçekten zor bir düşmanla karşılaşıyor. Buyrunuz:

Şimdilik haberler bu kadar. 2013 çok verimli bir yıldı ama 2014 daha da heyecanlı ve bol bilim kurgulu olacak. Yazımın başında bahsettiğim ödüllerin kazananlarını da paylaşacağım. Sizlerin de bu haberler ve fragmanlar hakkındaki yorumlarınızı bekliyorum. Hava gittikçe soğuyor ve donuyoruz resmen ama yine de haftanız güzel geçiyordur umarım. :)
                    

0 yorum: