Debbie Macomber / Mucizeler Dükkanı'na Dönüş

19:17 orta boy popcorn 7 Comments

                                                                          -KÜNYE-
                                                           Yayınevi: Martı Yayınları
                                                           Sayfa Sayısı: 526 
                                                           Yazar: Debbie Macomber
                                                           Çeviri: Ozan Aydın
                                                          Orjinal Adı: Back On Blossom Street
                                                       
"İsteyince, her sorunun bir çözümü olduğunu anlıyor insan...

Aşkın ve arkadaşlıkların filizlenerek çoğaldığı, zamanla sımsıcak ilişkilere dönüştüğü bir sokak hayal edin.

Her iki yanında kapısını çalabileceğiniz, bir bardak çay eşliğinde sevdiklerinizle sohbet edebileceğiniz, içinizi ısıtan dükkânların dizili olduğunu düşünün. Aydınlığa açılan umut dolu bir dünyaya girmenin, hüzün ve mutluluğun bir arada sunulduğu, doyumsuz yaşam öykülerine tanıklık etmenin vakti gelmiş demektir.

Debbie Macomber, Mucizeler Dükkânına Dönüş adlı romanıyla iyi-kötü her yaşanmışlığın bir tecrübe olarak bizlere geri döndüğünü bir kez daha kanıtlıyor."


Aslında kitabı bitireli dört-beş gün oluyor ama yorum yapamadım, malum daha önce bahsettiğim sebepten. Bloga yazmayı bırak, hiçbir şey yapamadım ne zamandır. Hala da tam olarak düzelmedim, günlük doz olarak alıyorum Judithlerimi. :) Canlarım, ciğerlerim. :) Allahım, gerçekten sıyırdım ya ben! :) Neysee.. :)) 

Bu kitap bir öncekine göre kesinlikle çok daha akıcı geldi bana ve hiç sıkılmadım. Eski karakterlerimizi de özlediğim için, keyifle okudum. "Mucizeler Dükkanı'na Dönüş", serinin dördüncü kitabı. Bu kitapta ilk kitaptan tanıdığımız Lydia geri dönüyor. Artık tamamen kendi ayakları üstünde duran, evli bir kadın. Baştan beri hikayesini okuduğumuz için, onun adına seviniyorsunuz. Bende böyle oldu en azından. :) Aynı zamanda Alix de geri dönüyor ve başı büyük dertte evlilik meselesiyle. Herkes ayrı telden çalıyor. Çok komik diyaloglar da var, okurken baya eğlendim onun kısımlarında. :) Yeni karakter olarak ise, Lydia'nın dairesini kiralayan Colette var. Çok tatlı, hareketli ama biraz çekingen bir kızımız. Ama gerçekten büyük bir acı yaşamış, bu da hayatını değiştirme isteği yaratmış onda. Ben bu kitapta en çok onun hikayesini sevdim. Hatta kitabı bu kadar çabuk bitirmemdeki en büyük etken, Colette & Christian ilişkisi oldu. Bayıldım bu çifte! Özellikle de Christian'a! :) Zaten Judithlere de, Christian'ı görüp kitaplığımdaki aşk romanlarına göz atarken sardım. Christian'ın da Colette'in yanında dolaşması, sürekli dibinde bitmesi süperdi. :) Adamda ne ararsanız var. :) Kitabın sonuna ise; bu çift açısından bayıldım ama çok kısa buldum, daha çok sayfa ayrılabilirdi onlara.  Diğer kitaplarda geçiyorlar mı diye araştırdım, geçmiyorlar sanırım. :(  Umarım ileride olur..

Ayrıca kitapta, serinin üçüncü kitabı olan "Bahçemde Yeşeren Umutlar"dan tanıdığımız Susannah'ı da görüyoruz. Bildiğiniz gibi, çiçekçi dükkanı açıyor ve gayet iyi işinde. Yine önceden tanıdığımız, Jaqueline de kitapta azımsanmayacak kadar geçiyor. Onları görmek de ayrı güzeldi. :) Karakterleri çok iyi birleştiriyor yazar. Lydia'nın kursları da bunun en iyi yolu tabi! Lydia demişken, ablası Margaret'ın da bu kitapta bir hikayesi var. Kızıyla ilgili ve pek hoş değil. Gerçekten onun adına üzüldüm okurken, sert de olsa benim sevdiğim bir karakterdi. Lydia ile birbirlerine destek olmaları çok güzel. :)

Sonuç olarak, üçüncü kitaba göre çok daha keyifle okuduğum bir kitaptı. Hani öyle büyük sürükleyici olaylar, büyük bir gizem vs.. yok ama kafanızı yormayan ve sizi eğlendiren çok güzel bir kitap. Herkese rahatlıkla tavsiye ederim, bu kitapta yaş sınırı biraz daha düşüyor Colette ile. :) Şimdi "Küçük Mucizeler Dükkanı" serisinin dördüncü ve son kitabı olan "Bir Dilekle Başladı Her Şey"i okumak istiyorum. Onda yine yeni karakterler varmış, başka hikayeler anlatılıyormuş sanırım ama seriyi bitirmeden olmaz. Daha sonra; yine eski karakterlerimizin olduğu kitaplar var nasılsa, onları okurum. Ama şu seri bitince, Debbie Macomber'e biraz ara vereceğim kesin! :)

Hepinize çok güzel bir hafta dilerim, soğuktan donmazsak tabi. :) Artık atkı-eldiven-şapka ne varsa takacağım, yüzüm görünmeyecek. :) Görüşürüzzzzzzzzz! :)))

7 yorum:

  1. Merhaba, benimde özellikle okumak istediğim bir kitap, uzun zamadir kütüphanemde sirasini bekliyor.. Kitap öneri ve yorumlari için benim blogumada göz atabilirsin, daha yeni ama birikmeye başliyor yavaş yavaş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk kitaptan başlayarak okursan çok daha iyi anlarsın. Tavsiye ederim kesinlikle, özellikle kafanı boşaltmak istiyorsan.. Bakacağım mutlaka uygun fırsatı bulduğumda. :) Üye olabilirsin bloguma istersen. :) Çok teşekkürler yorum için..

      Sil
    2. bir kitap diğer kitabı da takip ediyor mu?karışık okusam olmaz mı ??(:

      Sil
    3. Yani ayrı okursan anlamazsın diyemem, bazı kitaplarda karakterler değişiyor ama bazı kitaplarda da esas karakterlere geri dönüyor. Bütünlük açısından sırayla okuman daha iyi olur bence ama sevmediklerini atlayabilirsin tabi. :)

      Sil
  2. merhabalarr :)
    ben debbie macomber 'in kitaplarını okuduktan sonra içimi bir rahatlık kaplıyor mutlu hissediyorum :) bir sonraki kitabı bir dilkle başladı herşey 'i okudun mu ?
    blogumada bekleriim :http://filidum.blogspot.com.tr/?zx=3ccd7680ed8ce5f
    izleyicin oldum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam! Kesinlikle katılıyorum, hayatın tüm olumsuzluklarının aksine bana umut aşılıyor onun kitapları. Bazen durağan olsa da, büyük bir mutlulukla okuyorum. Geleceğe umutlu bakmamı sağlıyor.. Onu da yeni bitirdim, en kısa zamanda blogda yazacağım. Ama çok fazla beğendiğimi söyleyebilirim. Belki de serinin en zevkle okuduğum kitabı oldu. Bloguna bakacağım mutlaka, bana da üye olup yazılarımı takip edebilirsin. :)

      Sil
    2. merhaba :)
      üye oldum yazılırını takip ediyor olacağıım :) sende aynı şekilde bana üye olup takip edersen çok mutlu olurum :) Bir Dilekle Başladı herşey'i yorumlamışsın yazını okuyacağım az sonra :)
      iyi akşamlaar ^^

      Sil