NYFCC & LAFCA & AFI

18:16 orta boy popcorn 0 Comments

Merhaba! Önceki yazımda, ödül sezonun açıldığını söylemiştim. Aralık ile birlikte, yavaş yavaş kimlerin neler kazandığını görmeye başladık. Çok heyecanlı ve güzel bir dönem bence. :) Her açıklanan ödülle birlikte, Oscar tahminlerimiz de netleşecektir. Açıklanan ödülleri yazacağımı da belirtmiştim. Fakat biraz geç kaldım. Ancak zaman bulabildim, gecikme için pardon öncelikle. Kısaca yorumumu da belirteceğim tabi ama önce, sinema dünyasının önemli ödülleri olan; NYFCC (New York Film Eleştirmenleri Birliği) , LAFCA (Los Angelas Film Eleştirmenleri Birliği) ve AFI (Amerikan Film Enstitüsü) 'nin seçtiklerine bir bakalım. Üçü de, zaman zaman yaptıkları farklı seçimlerle öne çıkan ödüller.

NYFCC
Film: American Hustle
Yönetmen: Steve McQueen / 12 Years a Slave
Erkek Oyuncu: Robert Redford / All Is Lost
Kadın Oyuncu: Cate Blanchett / Blue Jasmine
Yardımcı Kadın Oyuncu: Jennifer Lawrence / American Hustle
Yardımcı Erkek Oyuncu: Jared Leto / Dallas Buyers Club
Senaryo: American Hustle / David O. Russell & Eric Singer
Görüntü Yönetimi: Inside Llewyn Davis / Bruno Delbonnel
Animasyon: The Wind Rises
Yabancı Film: Blue Is The Warmest Color
İlk Film: Fruitvale Station / Ryan Coogler
Belgesel: Stories We Tell
Özel Ödül: Frederick Wiseman

Tahmini çok zor seçimler olmamış bana kalırsa. Sadece American Hustle'ın film ödülü alması biraz şaşırttı, daha iddialı bulunan yapımlar vardı. Ancak, izlemediğim için fazla yorum yapamıyorum. Keza senaryo ödülü de aynı şekilde. Jennifer Lawrence'a bir türlü ısınamadım nedense ama oyunculuğunu asla kötü bulmuyorum. Bu sene de iddialı olacak gibi. Jared Leto'nun da sağlam adımlarla ilerlediğini düşünüyorum. Bir de şu Blue Is The Warmest Color'u hala izleyemedim ya, ona yanıyorum. NYFCC'den yorumlarım bu kadar. :)

LAFCA
Film: Gravity & Her
Yönetmen: Alfonso Cuaron / Gravity & Spike Jonze / Her
Erkek Oyuncu: Bruce Dern / Nebraska & Chiwetel Ejiofor / 12 Years a Slave
Kadın Oyuncu: Cate Blanchett / Blue Jasmine & Adele Exarchopoulos / Blue Is The Warmest Color
Yardımcı Kadın Oyuncu: Lupita Nyong'o / 12 Years a Slave & JuneSquibb / Nebraska
Yardımcı Erkek Oyuncu: Jared Leto / Dallas Buyers Club & James Franco / Spring Breakers
Senaryo: Before Midnight / Richard Linklater & Her / Spike Jonze
Görüntü Yönetimi: Gravity / Emmanuel Lubezki & Inside Llewyn Davis / Bruno Delbonnel
Kurgu: Gravity / Alfonso Cuaron-Mark Sanger & Upstream Color / Shane Carruth-David Lowery
Prodüksiyon Tasarımı: Her / K.K.Barrett & Inside Llewyn Davis / Jess Gonchor
Müzik: Inside Llewyn Davis / T-Bone Burnett  & Her / Arcade Fire-Owen Pallett
Yabancı Film: Blue Is The Warmest Color & The Great Beauty
Animasyon: Ernest & Celestine ve The Wind Rises
Belgesel: Stories We Tell & The Act of Killing
Deneysel/Bağımsız Film: Cabinet of Wonders  / Charlotte Pryce
New Generation Ödülü: Megan Ellison

Gravity'nin bu sene teknik dallardaki ödülleri süpüreceğini düşünüyorum. Sonuna kadar hak ediyor! Cate Blanchett da  ödülleri toplayacak gibi, hatta adaylıklar arasında en emin olduğumuz dal belki de kadın oyuncu dalı. Yine Jared Leto da oldukça iyi ilerliyor. Bu arada, iki tane kazanan olmasını garipsedim. Niye böyle yapma gereği duydular bilmiyorum, bol tutmuşlar ödülleri. :) Birinci ve ikinci şeklinde seçim yapmışlar. James Franco'ya şaşırdım, genel olarak beğenilmeyen bir filmde öne çıkmıştı ama ödül alacağını sanmıyordum. Bunu da bitirdik. :)

AFI

Yılın En İyi Filmleri:
12 Years a Slave
Gravity
American Hustle
Captain Phillips
Fruitvale Station
Her
Inside Llewyn Davis
Nebraska
Saving Mr.Banks
The Wolf of Wall Street

Yılın En İyi TV Programları:
The Americans
Breaking Bad
Game of Thrones
The Good Wife
House of Cards
Mad Men
Masters of Sex
Orange Is The New Black
Scandal 
Veep

En iyi film seçimleri yerinde, zaten ödüllerde dönen filmlerin büyük çoğunluğu bu filmler. Hala çoğunu izleyemediğim için üzülüyorum. Özellikle Nebraska ve The Wolf of Wall Street'i feci şekilde merak ediyorum! Sabırsızım! :) 12 Years a Slave de, yıla damgasını vuracak gibi! TV programlarında ise, seçilenlerin çoğunu izlemedim açıkçası. Ama The Good Wife'ı gördüğüme çok sevindim, değeri bilinsin şu dizinin. :) Ve Breaking Bad'i de dünya üzerinde izlemeyen bir ben kaldım sanırım! Belki yaz tatilinde..

Eveeet. Biraz gecikmeli de olsa sinema dünyası adına önemli ödülleri sizler için yazdım. Heyecanlı, merak dolu ve en önemlisi çok eğlenceli bir döneme girdik. :) Sizlerin de yorumlarınızı bekliyorum, ödüller hakkında ne düşünüyorsunuz? Bu arada; ben bunu yazana kadar, sinemanın en büyük ödüllerinden ikisi olan SAG ve Golden Globe'un adayları da açıklandı! En kısa sürede blogda olacak! Sinema dolu günler dilerim! :)

0 yorum: