*2015 Favorilerim*

14:01 orta boy popcorn 0 Comments

Herkese yılın son gününden merhaba! Ne yıldı ama! Kötü anlamda söylüyorum tabi. Bitmesi için sabırsızlanıyorum artık. Neyse, bu başka postun konusu. :) Yıl bitmeden bu yazıyı yazabildiğim için çok mutluyum. Sizlere kendi "2015 Favorilerim"i paylaşacağım. Kitap, film, müzik, dizi vs.. birçok şey olacak içinde. Fazla kitap okuyamadım bu yıl, o açıdan kötü bir yıl oldu. Film de öyle. Yoğun bir yıldı benim için. Bu yıl farklı olacak dilerim. Yalnız bu yazıyı yazacağım ama ben her sene sonu, düşündüğümde o yıl hangi şarkılar-filmler vs.. vardı hatırlayamam. Yani bu yıl mıydı geçen yıl mıydı karıştırırım. Öyle bir hataya düşmem umarım. :) Hadi başlayalım! Umarım keyifle okursunuz.

KİTAP: Bu yıl içinde fazla kitap okuyamadım dediğim gibi. Okuduklarımın içinde de, bir tanesi öyle çok fazla öne çıkmıyor aslında. Ama her ne kadar yer yer çok sıkılsam da, gerek konusu gerek karakterleriyle en ilgimi çeken kitap "Marslı" oldu diyebilirim. Gerçekten farklı bir deneyim oldu, çoğu yerinde çok eğlenerek okudum. Filmi ise, kitabından bile güzeldi açıkçası! Çok iyiydi, çok eğlenceliydi o da. Çok da tutuldu zaten, Marslı yıla hem kitap hem filmi ile damga vurdu diyebiliriz. Tüm okuduklarımı hatırlayamasam da, "Gözlerimdeki Canavar" diğer favorimdi diyebilirim. Gerçekten etkileyici bir kitaptı. Vitale gibi bir karakter var bir kere, adamın kendisi favorim. :)

YAYINEVİ: Bu yıl çok çok iyi işler yapan "Yabancı Yayınları", benim de takdirimi kazandı. Zaten kitaplarını çok seviyordum ama bu yıl kapak ve baskı kalitelerine ekstra özen göstermeye başladılar. Ayraçları, torbaları vs.. ile favorim kesinlikle. Diğer yayınevlerini de canlandırdılar hatta bence.

FİLM: Film dersek, inanın net olarak bu sene ne izlediğim aklımda yok. Ama "Marslı", kesinlikle yıl içinde en en beğendiklerimdendi. Çok güldüm, yer yer duygulandım, zamanın nasıl geçtiğini hiç anlamadım. Kendi dalında favorimdi açık ara. Onun haricinde bu yıl, "The Intern"i çok sevdim. Çok dingin, komik, duygusal, her anlamda beni çok mutlu eden bir film oldu. İçimi sıcacık yaptı. O da kendi dalında favorim oldu. Animasyon dalında da yaz aylarında izlediğimiz, "Inside Out"u çok sevdim. Pixar sever biri olarak, çok keyif aldım. Konusu çok farklıydı bir kere, değişikti. "Cindirella"yı da çok keyifle izlemiştim bu arada. Bir masal aşığı olarak, çok tatlı bulmuştum filmi.  Son dönemde izlediğim "Steve Jobs" da beklentilerimi tam karşılamasa da, çekilme şekli ve özellikle oyuncuları açısından yılın unutulmaz işlerinden biri oldu. Aslında yurtdışında 2015 içinde vizyona girmiş ve çok iyi olacaklarına inandığım, benim de merakla beklediğim birkaç film var ama henüz bizde vizyona girmedikleri için dahil etmiyorum buraya.

DİZİ: Bu yıl, geçen yıl da olduğu gibi "Once Upon A Time"ı büyük keyifle izledim. Bu diziye bayılıyorum, tüm dünyevi şeyleri unutturuyor bana. O dünyadaymış gibi hissediyorum. Oyuncular da çok çok başarılı. Bir ara durgunlaşsa da, genel olarak çok iyi bir sezon oluyor 5.sezon. Ayrıca bu yıl -geç de olsa keşfettiğim- "Grey's Anatomy" ; yılın değil tüm zamanın en iyilerinden oldu. Hatta en iyisi belki. Başlarsam susamam, o yüzden hiç başlamayacağım ama şu kadarını söyleyeyim ki diziye aşktan öte bir bağla bağlıyım. Yerli dizi olarak da, "Kiralık Aşk" ilk bölümünden bu yana çok konuşuldu ve yıla damga vurdu. Ben de genel olarak, eğlenerek izliyorum. Yılın çifti oldu Barış Arduç-Elçin Sangu çifti. Onun dışında; "Güllerin Savaşı", benim iki yıldır favori yerli dizim. Tempo hiç düşmüyor, her bölüm bir şaşırtma ve ef-sa-ne bir GÜLFEM SİPAHİ!

MÜZİK: Şarkı anlamında aslında yılın sonlarına dek çok iyi bir yıl değildi bence. Ama yılın son aylarında; özellikle Adele'in dönüşü yılı kurtardı diyebiliriz. Adele'in dönüşünü ve son albümünü direkt yazıyorum buraya. 2015 yılında en çok dinlediğim iki şarkı kesinlikle, Ed Sheeran'ın "Thinking Out Loud"u ve Adam Levine&R.City düeti "Locked Away". Hele ikincisi dilimden düşmedi. Lost F.'nin "Reality" isimli şarkısını da çok beğendim, çıktığından beri severek dinledim. Türkçe olarak da, Gülşen'in "Dan Dan"ınını özellikle yaz aylarında keyifle ve oldukça sık dinledim. "Miş Miş"de yıla damga vuran Türkçe şarkıydı herhalde! :) Onun dışında; son aylarda çıkan "Mabel Matiz"in "Bir Hadise Var"adlı şarkısı çok çok iyi bir şarkı bence. Birkaçını paylaşayım sizlerle:
KOZMETİK: Pek yazmasam da, her kız gibi ben de kozmetiğe meraklıyım. Çok makyaj delisi değilim ama severek yaparım, ürün denerim. Hatta bu konuda bir şeyler paylaşsam mı diye de düşünüyorum bu ara. Neyse, şimdi favoriler zamanı. Bu yıl en çok; Max Factor'ün en son çıkan Creme Puff allıklarını, Maybelline maskaramı, Mac Studio Fix pudramı kullandım. Aydınlatıcı çok sık kullanmasam da, The Balm'ın Mary Lou'su gelmiş geçmiş favorilerden. Ruj olarak, rujsever bir insan olarak çok şey kullandım. O yüzden karar vermem zor. Ama yine de, en çok Mac ve Golden Rose kullandım. Zaten Golden Rose Velvet Matte serisi, yıla damga vuran kozmetik ürünlerindendi kesinlikle! Makyaj fırçası olarak da, göz için Mac yüz için de Real T. fırçaları en sevdiklerim. Blogun temasına tamamen zıt bir konu oldu biraz ama neyse. :D

OYUN: Böyle bir kategoriyi de ilk ben oluşturdum galiba. :) Ama bahsetmek istedim. Zaten oynadığım tek oyun ama bu yıl da boş zamanlarımda sıkça "The Sims 4"oynadım. Bu oyundan hiç sıkılmayacağım sanırım, biraz para avcısı olduğunu kabul etsem de çok seviyorum.

SOSYAL MEDYA +  UYGULAMA: Sosyal medya artık hepimizin hayatının baş köşesinde! Telefon uygulamaları da öyle. Bu yıl kesinlikle ama kesinkle Snapchat'in yılı oldu bence. Çok fazla popülerleşti, ınstagramın ilk hali gibi oldu. Ben de başta çok burun kıvırıyordum ama gittikçe sevdim ve artık oldukça aktifim. "asenagunkaya" adı ile beni bulabilirsiniz. :) Onun dışında Spotify'ın tahtı kolay sallanır gibi durmuyor, parti kur müridin olalım diyorum. :) Ve hayatımıza bir anda bomba gibi giren ama aynı hızla da sönen "Periscope" da yılın önemli uygulamalarındandı bence. Ben kendi adıma; Hayday oyununu favorim gösteriyorum. Yıllardır severek oynadığım tek oyun. Ayrıca son aylarda keşfettiğim, TRAFİ uygulamasını da tavsiye ederim, çok yararını gördüm.

Ay yeter! Valla arkadaşlar, aklıma bu kadar şey geldi. Gün içinde eklemeler yaparım aklıma bir şey gelirse. 2015'te benim favorilerim bunlar oldu. En çok bunları izledim, kullandım, dinledim. Sizin favorileriniz neler? Merakla bekliyorum! 

Bu arada; çekilişleri 1 hafta daha uzattım. Diğer sosyal medyalardan paylaşmıştım ama buradan da paylaşayım. Daha çok kişi katılırsa çok daha sevineceğim. ADA ve Kızıl Kraliçe kazanabilirsiniz. Herkese çok güzel bir yılbaşı günü+gecesi dilerim. :)

0 yorum: