Pabucumun Ajanı / Asude

20:51 orta boy popcorn 4 Comments


[ Ben Deniz Akın; Fiyasko Birlik Başkanı, yirmi beş yaşında, babasının kızı, annesinin kız kurusu, ekonominin niteliksiz iş gücüyüm. Klasik bir dünyalı, yurdum insanı, fazlaca dağınık ve meteliğe kurşun değil, ancak palavra sıkan beş parasız biriyim.

Tuna Üstüner ise 'Enler' listesinin zirvesinde bir yakışıklı, holdinglerin genç veliahdı, titiz ve disiplinli tam bir Kurumsal Kasıntı. Ben bir enkazsam o bir saray, ben bir köleysem o bir kral, ben bir esintiysem o bir tufan. Ve o benim hem felaketimin, hem de kurtuluşumun adı.

Bizim hikâyemiz nefretle başlayıp, şiddetle devam ederek, aşkla yol aldı. Beni şirketinden kovması hiçbir şey ifade etmiyordu, çünkü kanunlar bizi birbirimize mecbur bırakmıştı. Tuna her gün beni görecek ve ben her gün onun aşkıyla savaşacaktım. Bu aşk çıkmazının ortasında onu mahvetmek için tutulan bir ajan olduğumu ise çoktan unutmuştum.
Hem de onunla evlenecek kadar! ]


Herkese merhabaaaa! Hepinizin yazı çok güzel geçiyordur umarım. Ben HALA evet yanlış duymadınız, hala denize giremedim. Bütler yeni bittiği için bir haftadır boşluktayım. Ama bayramda teyzemlerin yazlığına gidiyorum ve bir süre yazamayabilirim. Şimdiden belirteyim. :) Evet, sonunda ben de Asude ve karakterleriyle tanıştım! Şu an, neden daha önce okumadım diye saç-baş yolmakla meşgulüm. Herkes bu kadar övmekte haklıymış kesinlikle! GERÇEKTEN, AKLIM NEREDEYMİŞ? TUNA ÜSTÜNER'SİZ NASIL YAŞIYORMUŞUM BEN?! :) 

Asude, yeni tanıdığım ama iyi ki tanımışım dediğim bir yazar oldu. Uzun süredir sosyal ortamda hikayelerini paylaşıyormuş da ben kaçırmışım! Kendimi kınıyorum! Ama bu hikayeler, onun yazarlığının gelişmesi için çok iyi olmuş bence. Henüz üç kitabı çıkmasına rağmen, okurken hiçbir acemilik veya basitlik-kurgu eksikliği hissetmedim. Judith McNaught'un Türkiye şubesi olmuş Asude sanki. :) Benzer tarz, aynı akıcılık ve kurgu güzelliği, eğlenceden vazgeçmeme, muhteşem ötesi erkek karakterler.. Tabi Judith'i de kim örnek almaz! :) Böyle derken, yanlış anlaşılmasın. Kitaplar Judith'in kitaplarıyla aynı, sadece isimler değişik gibi bir durum değil. Onu okursanız, bunu okumayın gibi bir durum yok kesinlikle. Sadece, tarz ve anlatım benzer. Ki bence, ülkemizde bu tarz romantik-komedi yazan isimlere çok ihtiyaç varken ilaç gibi geldi Asude. Elbet ileride farklı tarzlara da yönelecektir ama önce bu tarzda bi 10-20 kitap yazıp bizi doyursun bence. Mümkünse tabi doymak. Tuna'lardan, Martin'lerden, bu eğlenceden kim bıkar?! :)


Kitap boyunca bu moddaydım! Kitabın içine girmek falan istedim, beni buraya hapsedin! :)

Kitap yorumu yaparken yazar yorumu olmuş neredeyse. :D Hemen yorumuma geçiyorum. Konusunu fazla ayrıntıya girmeden anlatmak zor ama kısaca özetlemek gerekirse, bir türlü istediği gibi bir iş bulamayan hafif çatlak bir kızın komedi dolu olaylar sonucu çok ünlü bir şirkette sekreter olarak işe girmesi ve sonrasında patronu ile yaşananlar. Kitabın temeli bu. Çok klişe bir konu gibi gözükse de, kesinlikle değil. Bir kere böyle yerli roman ben hiç okumamıştım. Yani yabancı kitaplara ne kadar aşık olsak da, Deniz gibi tam bir Türk kızını okumak ve kendi ülkemize has espriler-karakterler görmek çok hoş oldu benim için. Ayrıca yazar üstte de yazdığım gibi, kurguyu hiç mi hiç basit tutmamış. Onlarca olay oluyor çiftimiz arasında, hatta başlarda çift demek bile olmaz. Birbirlerini boğmamak için zor duran iki kişi diyebilirim. Deniz öyle böyle işe girdikten sonra, gerçekten bir iş yerinde yapılmayacak ne varsa yapıyor. Hepsi dikkatsizliği, sakarlığı veya çatlaklığından! Aslında bu kısımları biraz gerçek dışı bulduğumu itiraf edeyim ama sonuçta bunun bir romantik-komedi kitabı olduğunu düşünürsek çok da önemsemedim. İşe girdikten sonrasını yazmak olmaz, alın okuyun diyorum mutlaka!!

Karakterlere değinirsem; TUNA ÜSTÜNER! URANÜSLÜM! AH AH! BİR TUNA ÜSTÜNERİNİZ VARSA ALIRIM. :) Her ne kadar çok ukala ve sert biri gibi gözükse de, hepsi çocukluğunda yaşadıklarından. Aile hasretinden, bakmayın siz ona. :) Ki Deniz'e iyi tahammül etti bence! İyi eğitimli, zengin, yakışıklı, karizmatik, sevdiğini sahiplenen ve kesinlikle AŞIRI KISKANÇ bir karakter kendisi. Kıskançlığı yeniden tanımladı yani, o kadar! Deniz ise, tam bir Türk kızı. Ama bu kadar çatlak ve sakat olanı da kitap dışında zor bulunur tabi. :) Yazar çok özgün bir karakter yaratmış, ayrıca tebrik konusu. Lafını hiç sakınmayan, her daim söyleyecek bir şeyi olan, ailesinin kendisini evlendirme ısrarıyla başı dertte, Tuna'ya umutsuzca kör kütük aşık bir kız. Ayrıca bir AJAN! Deniz ve ajanlık! Kitabın adını mükemmel seçmişler. Çünkü, Deniz gerçekten de PABUCUMUN AJANI! :) Okurken iç sesinde söyledikleri beni gülmekten öldürdü, kahkalar attım. Hepimizin hayata karşı ortak düşüncelerini dile getirdi çoğu yerde. :D

Kitap çok akıcıydı bir kere. Başlarsanız, zor durursunuz. Çok kalın ve ufak puntolu olmasına rağmen, hiç sıkılmadım. VE OKUDUĞUM BELKİ DE EN EĞLENCELİ KİTAPTI! Bunda çok samimiyim. Okurken gülmekten inanın çenem ağrıdı, sürekli ama sürekli sırıtarak çevirdim sayfaları. Bir ara koltuğu falan yumrukluyordum. :D Bu kitabı okurken bir şey yemenizi önermem! Pek tehlikeli! :) Deniz ve Tuna'nın atışmalarına, ba-yıl-dım! İkisi de muhteşemdi! Tuna'ya başlarda sadece tutkusu için mi kızı istiyor diye düşünerek sinir olsam da, beni tabi ki yanılttı Bay Uranüslümüz. :) İkisinin atışmaları, Deniz'in sakarlıkları, ofisteki dedikodular. Hepsi birbirinden eğlenceliydi. Ahmet ve Deniz'in annesi, sevmediğim iki karakter oldu. Hele Ahmet! Tuna'ya buradan sevgi ve teşekkürlerimi yolluyorum, okuyan anlar nedenini. :)

"Dikkat: Aşk Çıkabilir!"in baş karakteri Martin'i de kısaca okuduk. Burada tam bir mafya ve buz gibi gözükse de, ona da bayılacağımdan eminim. Onu da almak için bayram sonunu zor bekliyorum, ön okumayı okurken bile bayılmıştım kitabı! Ama umarım İlkim ön okumadaki kadar sümsük-ezik devam etmiyordur kitabın devamında, Martin'in aşağılamalarına dayanmak zordu ilk kısımlarda!

Diğer kitabı da okuyunca yorumlarım. Sonuç olarak, tam bir yaz kitabı var karşınızda! Eğlendirecek, çerezlik, su gibi okunan, kesinlikle tavsiye edeceğim bir kitap. Türk yazarlara veya romantik kitaplara karşı ön yargılıysanız bile, bir şans verin bence. Pişman olmazsınız. Okuyup da beğenmeyeni görmedim ama tabi ki siz yine de beklentileri uçuk tutmayın. :) Kitabın devamı için, resmen çıldırıyorum! Aşırı meraktayım! Şu mafya olayları ortaya çıktıktan sonra olacakları fazlasıyla merak ediyorum. Umarım çok beklemeyiz ve okurken işkence çekmeyiz! Eksik gördüğünüz bir yer var mıydı kitapta? Ben pek bulamadım, sadece biraz gerçek üstü olaylar ancak bu da bir kitap sonuçta. Bu kitaba karşı olan beğenimin tamamını anlatmaya ne burası yeter ne de kelimeler. :D En iyisi artık bırakmak. :) Keyifli okumalar! Görüşürüüüüüüüüüüz! :)

Not: Fifty Shades of Grey'in taptaze fragmanı için aşırı kafayı yemiş ve sıyırmış, bayılmış yorumum bu gece gelecek. :)

4 yorum:

  1. merhaba henüz okumadım sınav senesi zaten elime kitap alamadım diye belli kurumları bombalayabilirim ama artık özgür sayılırım acaba pabucumun ajanı 1 derken ikinci kitabı yok di mi daha çıkmamış sanırım? ama neden böyle insanı merakta bırakıyorlar kitabı öyle güzel anlatmışsın ki ikinci kitabı bende büyük koskocaman bir merakla bekliyorum :) ama doğrusu konuyu okuyunca aklıma Kalbim Sende Kaldı gelmedi değil hani hem merak hemde biraz önyargı ile okuyacağım galiba :)

    YanıtlaSil
  2. Pardon yeni cevaplayabiliyorum. Evet ikinci kitap yok daha, Kasım'da çıkacak. Mutlaka oku derim rahatladıysan, rahatlamadıysan bile kitap rahatlatıyor. :) Açık kalan çok şey var, ben de çok merak ediyorum devamını. Keşke ikiden fazla olsa.. Aslında evet konu olarak benziyor Kalbim Sende Kaldı'ya ama burada kızın işe girme hikayesi daha farklı ve Deniz çok farklı bir karakter. Ama ben iki kitapa da bayıldım şahsen, onu sevdiysen bunu da seversin bence. :)

    YanıtlaSil
  3. Cevap vermen bile yeter geç olsun olmasın Teşekkürler yani :) ikinci kitabı hemen çıksın yoksa ben ilk kitabı bitirince meraktan çatlarım :D ama en kısa zamanda okuyacağım tavsiyene uyup :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de hemen çıksın, uzadıkça işkence oluyor bana da. Gün sayıyorum. :) Okuduktan sonra yorumunu beklerim, seveceğini düşünüyorum.

      Sil