İzmir Kitap Fuarı 2014 / Aldıklarım & İzlenimlerim

16:31 orta boy popcorn 6 Comments

Hepinize selamlar! Uzun süredir aksatıyorum burayı, farkındayım ama bir türlü ilgilenecek zamanım olmuyor. Sınavlarım başladı ve neredeyse her gün sınav var. Çok yoğunum yani. Çook çalışmıyorum belki ama yine de hep o masanın başındayım işte. :) Yaklaşık 2 hafta kadar daha sürecek bu durum malesef. Ama sonra, blogumla adam gibi ilgilenmeyi planlıyorum. Düzeni hafif değiştirmeyi ve aklımdakileri yazmayı.. Bu sürede beni takip etmeye devam edenlere de ayrıca kocaman teşekkürler. :)



Evet, gelelim yazımızın esas konusuna! Kitap Fuarı! Yılın tartışmasız en sevdiğim dönemlerimden biri. Son birkaç senedir, hiç aksatmıyorum. Bu sene de vizelerim başlamasına rağmen iki kez gidebildim fuara, benden mutlusu yok bu yüzden. :) İlk günler hava biraz soğuk ve yağmurluydu ama bu bile kitapseverleri engellememiş. Fazlasıyla kalabalıktı ilk gün. Cuma günü de ikinci kez gittim, o gün de hafta içi olmasına rağmen baya gelen vardı. Özellikle öğretmenlerin sınıflarını getirdiklerini görmek çok sevindirdi beni. :) İzmir Kitap Fuarı'nı hep ayrı bulurum. Gerek gelen sayısı, gerek fuarın büyüklüğü ve gerek katılımcılar ile bence en güzel etkinliklerden biri.

Beklediğim yayınevlerinin çoğu oradaydı. Sadece Optimum Kitabevi yoktu, onun da olmasını isterdim. Bu sene imzaya gelenler de geçen senelere göre çok daha iyi ve popüler isimlerdi bence. Ayşe Kulin'den imza aldım ve çok çok güzel bir anım oldu. :) Çok sevdiğim bir yazar ve hiç denk gelememiştim buraya geldiğinde. Bu sene başardım sonunda. Aynı gün Ahmet Ümit'in de imza günü vardı. Ondan da imza almayı isterdim ama aşırı bir kalabalık vardı. O sırayı beklemek benim sabrımı aşıyordu açıkçası. :) Tam bahar dönemi olduğu için, birçok yeni kitap ilk olarak İzmir Fuarı'nda sergilendi. İndirim konusu, fena değildi. Genelde çoğu yerde %20 indirim geçerliydi ama kitapları 10 TL'ye indiren veya iki kitap 20 TL gibi kampanyalar yapanlar da mevcuttu. Özellikle Arkadya ve Nemesis 10 TL yaptıkları kitaplarla, oldukça ilgi çektiler. Pegasus ve Epsilon ise bu konuda sınıfta kaldılar bence. Bu iki yayınevinin kitapları zaten genelde kalın ve pahalı, e %20 indirim yapsalar bile çok az inmiş oluyor fiyat. Pegasus'tan almak istediğim 2-3 kitap vardı ama 17-18 TL de vermek istemedim. Diğer kitaplarıma bütçem kalmazdı yoksa. Bu arada, ikinci gidişimde indirimlerin arttığını fark ettim. İlk gün gitmemek gerekiyormuş demek fuarlara. :)

Bu arada, çok güzel bir de anım oldu! Bloggerlar arasında çok sevilen, benim de çok sıcakkanlı bulduğum ve yazılarını merakla takip ettiğim "The Reading Lady" blogunun sahibi Onur Abla ile tanıştım. Pegasus standında görevliydi, uzaktan bensettim ama emin olamadım başta. Yanına gidip sorduğumda, doğru tahmin ettiğimi söyledi. Beni de blogumu da tanıdı, kısa bir sohbet şansımız oldu. Çok mutlu oldum. Çok sıcakkanlı biri gerçekten. Fuarla ilgili beni diğer şaşırtan şey de, birçok stand görevlisinin beni tanıması oldu! Hiç ama hiç beklemiyordum açıkçası ama çoğu ben seni hatırlıyorum dedi. Hatta bir kişi ben seni geçen seneden hatırlıyorum diyerek beni dumur etti resmen. Hafızaya bak. :) İnsanların aklında kalmak çok güzelmiş..

Ve bu kadar uzun ve fazla ayrıntı bilgiden sonra, geçelim fasulyenin faydalarına! :) Tabi ki de elim boş dönmedim. Zaten biliyorsunuz, uzun süredir kitap alışverişi yapmıyordum ve paramı fuara saklıyordum. O ortama girince, resmen gözüm döndü. :) İlkinde kuzenim, ikincisinde de annem vardı ve beni baya bir engellediler açıkçası. Onlar olmasa birkaç kitap daha alırdım. Özellikle 2-3 tanesinde çok aklım kaldı. Onları da internetten almayı düşünüyorum. Aslında bir liste yapmıştım ama arkadaşlar, o kitapların hepsini görünce liste falan unutuluyor bence. Ben "Ay şunu da alsam mı? Şu kitabı da çok merak ediyorum." vs.. dedikçe, listedeki kitapların dışına çıktım. Yine de hepsi de merakla ve heyecanla aldığım kitaplar tabi!

Şimdi bakalım ben neler almışım? Fuardan toplam 23 kitap aldım, birkaç tane daha çok istediğim kitap vardı ama olmadı. Tahminimden fazla kitap aldım ama çok mutluyum. O günler beni görmeliydiniz, havalara uçuyordum. Kitapların hepsini kurcalayamadım henüz sınavlardan ama kendimi zor tutuyorum.


Bunlar ilk gün aldıklarım. Kuzenim şok oldu yanımda ama tutmasa daha da alırdım. :) Aynı Yıldızın Altında ve Tatlı Bela'yı arkadaşımdan alıp okumuştum ama bende de olmazsa olmazlardı. :) Hele Tatlı Bela! Hala açıp açıp okuyorum. :) John Green kitapları set halinde 50 TL idi. Yine Kerstin Gier serisi de. Bu kitapların hepsi de çok merak ettiğim kitaplardı. Baya geç kaldım fuarı beklediğim için olsun. Şimdi sınavların bitmesi bekleniyor. :)


Bunlar da ikinci gidişimde aldıklarım. Bu kez de anne engeline takıldım. Yine fazla bile dayandı. :) Aslında en iyisi tek gitmek ama onca kitabı tek başına taşımak büyük sorun. Özellikle ilk gün, otobüs de bekleyince kollarım ve ayaklarım kopmuştu resmen. Eve geldiğimde kaç saat öylece uzandım koltukta.. Divergent'ın vizyona girmesiyle benim Uyumsuz'u almam bir oldu. Önce fimi izleyeceğim(vizelerden vakit bulabilirsem) ama kitabının daha güzel olduğuna eminim zaten. Arkadya Yayınları, kapakları ve püsküllü rengarenk ayraçlarıyla hepimizin gönlünü kazandı. Cehennem ve Cennet de mutluluktan uçarak aldığım diğer iki kitap. Araf'ı da birkaç hafta önce okumuştum ve bildiğiniz deliriyordum devamını almak için. Uykularıma giriyordu Jared. :) Cennet'in de çıkmasıyla seriyi tamamlamış oldum! Keza Ayaklı Bela'yı da Tatlı Bela'dan hemen sonra alamamıştım. Aynı olayların olduğunu biliyorum ama Travis'in gözüyle olaylara bakmak muhteşem olacak ve eminim daha çok üzüleceğim ona. Kitap Hırsızı 10 TL'ye düşmüştü, e ben de kaçırmadım tabi. :) Lux serisi diğer bir "mutluluktan uçma" sebebi oldu bana. Ortalık yıkılıyorken ben hala kendimi tutup okumamıştım. Daemon ile tanışalım bakalım. :) Yalnız Dex Yayınları'nın daha çok indirim yapmasını beklerdim. En az 2 kitap daha vardı oradan almak istediğim ama %20 indirim olunca vazgeçtim. Ve ve ve, fuardan aldığıma en mutlu olduğum kitap: KARANLIK ATEŞ! Bu kitabı hiçbir yerde bulamıyordum, internetten de almadım ve fuara saklamıştım. Deli gibi merak ediyorum, malum Barrons diye inledi tüm bloglar. :) Sonunda onunla tanışacağım, bakalım dediğiniz kadar var mıymış? 

Aslında 1-2 tane Judith Mcnaught kitabı, Kristin Hannah'ın bir kitabını, Kocan Kadar Konuş ve Pabucumun Ajanı'nı ve 1-2 klasiği daha almak istiyordum. Ama fazla indirim olmaması beni engelledi malesef, tabi bir de annem. :) Onları da internetten almayı düşünüyorum yakında..


Fuar boyunca sağdaki ben, soldaki de annem ve kuzenim oldu tabi. :) Sınırı biraz aştım ama değdi! :) Arkadakiler de diğer kitap alan kitapkurtları olsun. :)

Evet. Çok ama çok uzun bir yazı oldu. Belki de en uzun yazılarımdan biri oldu. Vizelerin stresi olsa da, kitaplarım yüzünden çok mutlu bir hafta oldu bu hafta benim için. Hepsi benim bebeklerim. :) Şimdi bu kitapları koyacak yer arıyorum tabi evde. Sizin de fuara gitme şansınız oldu mu? Olduysa neler aldınız? İndirimler sizi memnun etti mi? Bu ara internet sitelerinde de güzel indirimler var, oralardan aldıklarınız oldu mu?

Herkese keyifli ve sabırlı okumalar. Umarım en kısa zamanda tekrar yazabilirim. :)

6 yorum:

  1. Canım benim, güzel sözlerin için çoook teşekkürler :D Ben de seninle tanışıp konuştuğuma çok memnun oldum :D Kitaplarını da güle güle oku :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl ben yorum ve ilgi için teşekkürler, kitap da alabilseydim daha güzel olacaktı. :) Teşekkürler, sen de aldıklarını keyifle oku! Şu vizeleri bir atlatırsam..

      Sil
  2. Ne güzel kitaplar almışsın. :) İndirim konusunda, sadece Pegasus ile Epsilon değil, -senin tabirinle- Dex'te bana göre sınıfta kaldı. :)

    Ben sadece Doğan Kitap, Epsilon ve Pegasustan kitap alınca bütçemi bir anda aşmış bulundum. O yüzden çok fazla kitap alamadım maalesef. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, bazılarında fena gözüm kaldı ama. :) Haklısın, DEX de bence fazla indirim yapmamıştı ki en çok en çok ilgi gören yerdi. Benim de 3-4 kesin alırım dediğim kitabım vardı oradan ama almadım. Ama Dex'in çok kalın olmuyor kitaplar. Epsilon ve özellikle Pegasus'un koca koca kitaplara rağmen az indirimi beni üzdü..

      Bende bütçe namına bir şey kalmadı zaten. :) D&R indirimini de sömürünce, resmen dibi gördüm. Şimdi aklımda kalan ve SALAKLIK EDİP serilerin devamını almadığım kitaplarım var ve kafayı yemekteyim. Evlatlıktan reddecekler yakında. :) Ama olsun, aldıklarını sindire sindire oku sen de.. Bu arada bütçeni toplarsın.

      Bu arada, bunu sormak biraz tuhaf olacak ama bir şey sormak istiyorum. Blogu takibe alabiliyor musun acaba? Bir sorun var gibi geliyor, ben göremiyor da olabilirim..Test etmek istedim. :) Yorum için teşekkürler. :)

      Sil
    2. Aldıklarımı okuyup bitirdim. Yeni kitaplar almaya başladım bile internet üzerinden. Kendimi durduramıyorum kitap almamak için. :) Bundan sonra da fuardan bir daha kitap almayacağım. Sadece sahaflar için giderim artık. Oraya verdiklerimle internetten 2 kitap daha fazla alabiliyorken manası yok sanırım fuarın. :)

      Blogu da takibe aldım bile. Bir sıkıntı yok. Kullandığın tarayıcı kaynaklı arada sorunlar oluyor olabilir. Normaldir. Benimde ya izleyicilerim sıfırlanıyor arada yada kullanılmıyor. :)

      Sil
    3. Ben de o durumdayım, artık eve gizlice nasıl soksam diyorum yoksa annem evden atacak. :)) Fuar güzel ya! Evet, fazla indirim olmuyor ama o ortam yeter..

      Çok teşekkürler, evet demek o sorun oluyor arada.. Düzelir umarım kısa sürede..

      Sil