BAFTA ÖDÜLLERİ

22:07 orta boy popcorn 0 Comments

Herkese uzun bir aradan sonra merhabalar.. Uzun bir süredir yoktum. Önce sınavlar, sonra tam tatile girdim derken babaannemin hastalığı ve vefatı.. Çok üzücü ve zorlu günlerdi benim için.. Bloga zaman ayıramadım, zamanım olsa dahi yazmak gelmedi içimden açıkçası. Ama ne olursa olsun, hayatın devam ettiği bir gerçek. Zaten yeni sayılan blogum gelişemeden bitmesin diye artık geri dönme zamanının geldiğini düşünüyorum. :) Benden yazı bekleyen tek bir kişi bile olsa, bu benim için önemli. Bu arada, bu süreçte bloguma girmeye devam eden ve destek olan herkese çok teşekkür ederim. :) 

Kafamda çok fazla konu vardı blog için. Ama yazamadım. Bu aralar hiç kitap da okuyamadım zaten, film de izleyemedim fazla.. Uzak kaldım her şeyden. Yarından itibaren yavaş yavaş kafamdakileri yazabilirim umarım. Yaklaşan "Oscar Ödülleri" öncesi izlediğim filmlerin ve kendi tahminlerimin yazılarını da paylaşacağım. Ama en önce; geçtiğimiz günlerde sahiplerini bulan, "Bafta Ödülleri" nin kazananlarını yazmak istiyorum. Buyrunuz:

FİLM: 12 Years a Slave
İNGİLİZ FİLMİ: Gravity
YÖNETMEN: Alfonso Cuaron | Gravity
ERKEK OYUNCU: Chiwetel Ejiofor | 12 Years a Slave
KADIN OYUNCU: Cate Blanchett | Blue Jasmine
YARDIMCI ERKEK OYUNCU: Barkhad Abdi | Captain Phillips
YARDIMCI KADIN OYUNCU: Jennifer Lawrence | American Hustle
ÖZGÜN SENARYO: American Hustle | David O. Russell ve Eric Singer
UYARLAMA SENARYO: Philomena | Steve Coogan ve Jeff Pope
DEBUT: Kelly + Victor | Kieran Evans (yönetmen/senarist)
KURGU: Rush | Daniel P. Henley ve Mike Hill
GÖRÜNTÜ YÖNETİMİ: Gravity | Emmanuel Lubezki
PRODÜKSİYON TASARIMI: The Great Gatsby | Catherine Martin ve Beverly Dunn
KOSTÜM TASARIMI: The Great Gatsby | Catherine Martin
ÖZGÜN MÜZİK: Gravity | Steven Price
MAKYAJ & SAÇ: American Hustle
SES: Gravity
GÖRSEL EFEKT: Gravity
YABANCI FİLM: The Great Beauty
BELGESEL: The Act of Killing
ANİMASYON: Frozen
YÜKSELEN YILDIZ: Will Poulter
KISA ANİMASYON: Sleeping with the Fishes
KISA FİLM: Room 8


Tahmin edilen ödüller olmuş genelde. Gravity ve 12 Years a Slave arasındaki çekişmede, teknik ve yönetmen ödüllerini Gravity topluyor. En iyi film ise genelde 12 Years a Slave'in. Oscar'da da benzer bir sonuç bekliyorum. Bu arada Jennifer Lawrence'ın En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu Ödülü'nü -olmasa da olur- buluyorum. Bence abartılıyor. Ama American Hustle; diğer David O.Russell filmleri gibi, oyuncularını parlatan bir film olmuş ve pek çok izleyici tarafından da çok sevildi. Rush'ın sonunda bir topluluk tarafından fark edilmesine de çok sevindim. Yılın en haksızlık yapılan filmlerinden biri oldu bence. Frozen'a ise aşık olduğum için, aldığı her ödüle ayrıca seviniyorum. :)

Kırmızı Halı'ya hiç girmiyorum. Fazla araştıramadım da zaten. Ama Amy Adams, bu yılki ödül törenlerinin en şık ismi olacak gibi. Bu yıl katıldığı her törende, bayıldım! :) 

Sizlerin de bu filmlerden izledikleriniz varsa, yorum yazın lütfen. Sizlerin düşünceleri neler? Önümüzdeki hafta, Oscar öncesi bir anket açmayı planlıyorum blogda. Uzun süreli yokluğum sonrası ilk yazım oldu. Umarım bu kez aksatmadan devam edebilirim. Herkese keyifli okumalar ve iyi haftalar! An itibariyle de iyi geceler! :))

0 yorum: