Voleybolda yeni sezon başlıyor! -2

20:26 orta boy popcorn 0 Comments

Evet, ilk yazı biter bitmez hemen ikinci yazıya başlıyorum. :) Burada da üç takımımızı daha yazacağım, en büyük favoriler olan dört takımı ise üçüncü ve son yazımda, ayrıca yazacağım. Devam edelim öyleyse:

6) İlbank:
Antrenör: Burhan Canbolat
Pasör: Bojana Zivkovic, Zülfiye Gündoğdu
Smaçör: Elif Uzun, Meliha İsmailoğlu, Ezgi Dağdelenler, Ferda Bulut ve Regan Elizabeth Hood
Pasör Çaprazı: Jelena Alajbeg
Orta: Aslıhan Sinanoğlu, Selin Toy, Gamze Ergin ve Sinem Karamuk
Libero: Seval Yılmaz, Songül Gürsoytrak

İlbank bu sene merakla beklediğim diğer bir takım. Hem de büyük bir merakla bekliyorum. Çünkü, gerçekten iyi bir kadroları var bence ve ilk dört takımı da oldukça zorlayacaktır bu ekip. Antrenörleri Burhan Canbolat, uzun zamandır bu takımda zaten ve birçok oyuncuyu iyi tanıyor. Pasörde Zivkovic, Sırbistan Milli Takımı'nın ikinci pasörü ve iyi bir pasör bence. İlbank gibi bir takımda fark yaratacaktır ve ligimize gelmesi de güzel. Smaçörlerde ise resmen bir bolluk yaşanıyor! Hepsi de kötü olmayan oyuncular. Ezgi, boyu ve özellikle manşetinin de etkisiyle hepimizin çok şey beklediği genç bir isim. Ama bence artık gelişimi durmaya başladı ve çıkışı yapamadı. Geçen sene de sürekli oynamadı ve dengesiz bir performansı vardı. Bu sene umarım artık sıkça şans bulursa, kendini göstermeli. Meliha da Ezgi gibi genç bir isim. İzlediğim zamanlarda iyi işler yapmıştı. Elif ve Ferda da belli katkıyı verecektir. Ama smaçör olarak asıl katkıyı Regan Hood'dan alacağı kesin takımın! Geçen sene de Şampiyonlar Ligi'nde izlemiştik ve gerçekten güçlü hücumları olan bir smaçör. Amerikan Milli Takımı'nda da yer buldu kendine. Bence İlbank için çok yararlı bir transfer.
Pasör Çaprazı da aynı şekilde gayet iyi katkı verecek bir isim, Alajbeg. Hırvat oyuncu Milli Takım'ında da oynuyor ve etkili olabilen bir isim. Ortalarda biraz yetersiz gibi gözüküyor bence ama Selin ve Sinem geçen sene iyi bir sezon geçirmişlerdi. Bu sene de bunu sürdürürlerse, diğer iki orta da gerektiğinde girip katkı sağlayacaktır. Üç yabancı kuralı olduğu için, ortaya birini alamamışlar. Liberoda ise Songül, özellikle manşeti iyi olan ve yine ligimizde iyi diyebileceğimiz liberolardan biri. Sonuç olarak, ben İlbank'tan çok umutluyum ve maçlarını bekliyorum heyecanla. Güzel ve genç bir takım oldular, çok can yakacaklar gibi. :)

7) Sarıyer Belediye:
Antrenör: Gökhan Edman
Pasör: Ezgi Dilik, Darya Özbek
Smaçör: Damla Çakıroğlu, Melis Durul, Cansu Çetin ve Maria Voitenko
Pasör Çaprazı: Gözde Yılmaz
Orta: Ceylan Arısan, Inna Molodtsova, İkbal Albayrak ve Emel Kaplan
Libero: Aslıhan Köymen, Serpil Ersarı ve Betül Vural

Sarıyer, belki de ligin en genç ve dinamik ekibi! Birkaç oyuncu hariç herkes 25 yaşın altında. Bu da çok mücadeleci, enerjik ama hataya açık bir ekip yaratacaktır diye düşünüyorum. Antrenör Gökhan Edman, Milli Takım'larda da görev yapmış ve Yıldız Kızlar&Genç Kızlar'la çok iyi başarılar yakalamış bir isim. Ben antrenörlüğünü pek yeterli bulmuyorum, oyuna müdahale eden biri pek değil bence ama yine de deneyimli ve bu kızları çok iyi tanıyan bir isim. Pasör olarak yabancı ismi hiç bilmiyorum ama gerek var mıydı bilemiyorum. Ezgi ise Fenerbahçe'nin oyuncusu ve yetenekli, solak bir pasör. Boy dezavantajı var ama ileride ne kadar etkileyecek göreceğiz. Bu sene U23 Dünya Şampiyonası'nda zaman zaman izlediğimizde, hiç de kötü bir izlenim bırakmadı. Bu sene bolca oynar umarım. Smaçörler ise yine genç isimlerden kurulu. Damla, manşeti iyi olan ve herkesin çok büyük beklentisinin olduğu bir isimdi. Ancak malesef geçirdiği sakatlık onu baya bir geriletti, tüm etkinliğini kaybetti. Umarım bu sene onun için de yeni bir başlangıç olur. Melis ise Eczacıbaşı'nın kiralık oyuncusu ve hiç izlemediğim için bir şey diyemiyorum. Cansu da Damla gibi daha defansif ama iyi sıçrayan, yetenekli bir isim. İzlediğim zamanlarda katkısı iyi oluyordu. Yabancı smaçörün yerini garanti diye düşünürsek, bu üç isim içinden o hafta en formda kimse o oynayacaktır ama sıkı bir yarış olacağı kesin! Voitenko da, geçen sene Volero Zürich'te idi ve fena bir oyuncu değil. Manşetini hatırlayamıyorum şu an ama bence yararlı olacaktır. Pasör Çaprazı ise tamamen Gözde'ye emanet gibi duruyor. Gözde de Eczacıbaşı'nın kiralık oyuncusu ve kendisinden beklentinin büyük olduğu bir isim ama yıllardır yedek kalması bence onun için hiç iyi olmadı. Boyu çok uzun olmasına rağmen yerden -abartmıyorum- bir karış sıçramayan ve parmak ucuyla smaç vuran biri. Ama yine de pasör çaprazında gayet etkili olabiliyor, smaçör oynatılmasın da. Bu sene sıçramasını yapabilir. Ortada ise yine birçok isim var. Ceylan da Eczacıbaşı'nın oyuncusu ve Milli Takımlar'la önemli başarılara imza atmış biri. Genç ve çok potansiyelli bir oyuncu bence. Blokları fena değil, özellikle tek ayak hücumları gayet iyi. Diğer yaşıt ortalarından biraz geri kalmış gibi gözükse de bence bu sene onun için de önemli bir sene. Emel de Sarıyer'in kaptanı ve belli katkıyı verecektir. Yabancıları Inna ve İkbal de iyi katkı verirler umarım. Liberoda ise sadece Serpil'i biliyorum. Ezacıbaşı'ndan bir oyuncu yine. Bu sene takım Eczacıbaşı 2 gibi zaten. :) Serpil, eskiden daha iyi bulunuyordu ama bence sınırlı bir libero. Yani kötü değil ve gelişecektir de ama önünde ciddi rakipler varken büyük takımlarda şans bulması zor. Sarıyer bence bu senenin en mücadeleci ekiplerinden biri olacak. 5.liği zorlayacaktır ama ben sadece play-off'lara kalmakla yetineceklerini düşünüyorum.

8) Yeşilyurt:
Antrenör: Üzeyir Özdurak
Pasör: Tuğçe Hocaoğlu, Merve Tanıl ve Halime Şahin
Smaçör: Rita Liliom, Hümay Topaloğlu, Burcu Genç, Kyla Richey, Büşra Şahin, Duygu Öztürk ve Seray Altay (ÖH!)
Pasör Çaprazı: Ceren Kestirengöz
Orta: Ceren Çağlar, Özgenur Yurtdagülen
Libero: Simge Aköz, Şule Yetimoğlu

Yeşilyurt yerlilerin gerçekten iyi olduğu bir takım ama bence daha iyi yabancı seçimleri yapabilirdi. Pek bilgim yok isimler hakkında. O yüzden bilmeden konuşmuş olmak istemem ama yani çok iyi olsalar duyardık diye düşünüyorum. Ayrıca yazarken fark ettim de, o smaçör bolluğu nedir?! Seneyi iki tanecik orta ile götürmezler herhalde, smaçörden kısıp orta alsalarmış dedim. Smaçörlerin çoğuna yazık olacak. Büyük ihtimalle iki yabancı smaçör oynayacaktır ama kötü oynarlarsa Seray girecektir özellikle. Seray pasör çaprazı da oynayabiliyor ki geçen sene böyle oynayıp çok etkili olmuştu. Bu nedenle Ceren'le dönüşümlü oynayabilirler. Ama Ceren'in sıkça oynamasını isterim. Çünkü, en yetenekli gençlerden ve ağır bir sakatlık atlatmasına rağmen U23 maçlarında gayet iyiydi. Pasörde, Tuğçe Vakıfbank'tan geldi ama zaten Yeşilyurt'tan oraya gittiği için yabancılık çekmez. :) Ortada sadece iki isim olması şaşırtıcı. Ceren hakkında pek fikrim yok ama bu sene Özgenur'dan çok fazla şey beklenildiği kesin! Galatasaray'dan kiralık gitti ve geçen sene Galatasaray'daki şanslarını iyi kullanamamıştı. Ama yazın Milli Takım'da oldukça gelişmiş buldum. Blokları, hücumları daha iyiydi. Bu sene çok iyi oynamalı ki seneye takıma geri dönüp, formayı alabilsin. Özellikle merak ettiklerimden biri. Libero da ise senelerdir olduğu gibi yine Simge var, iyi bir isim bence. Yeşilyurt da play-off'a kalmakla yetinir bana kalırsa. Aslında daha iyi bir takım olabilirlerdi ama yabancı tercihlerini pek doğru bulmuyorum.

Evet, ikinci yazım da bitti. Çok zor iş çok! Nereden bunu yazmaya kalktım diye kendime kızıyorum ama artık başladım. Daha önce de söylediğim gibi, şampiyonluğun en büyük adayları olan dört takımı son yazımda ayrıca inceleyeceğim. Umarım yazı serim, uzun olduğundan dolayı sıkmıyordur. Son yazım da yine bir-iki saat içerisinde blogda olur. İlk yazıyı okumak isteyenler için link; http://ortaboypopcorn.blogspot.com/2013/10/voleybolda-yeni-sezon-baslyor-1.html

0 yorum: