Geri döndüm! Ben yokken neler oldu?

21:20 orta boy popcorn 0 Comments

Herkese uzuuuun bir aradan sonra merhaba. Finaller nedeniyle uzun süredir yoktum, bilgisayar bile açamadım bırakın yazı yazmayı. Gerçekten hiç hoş günler değildi. Biteli 5-6 gün oluyor aslında ama yeni yeni kendime geliyorum, yazı başına oturamadım açıkçası. Ama artık döndüm diyebilirim,  en azından bütlere kadar. :) Siz neler yaptınız bu arada? Neler okudunuz, izlediniz? İzleme demişken, yeni dizi arayışındayım bu ara. Öneriniz olursa çok sevinirim. Sanırım yavaş yavaş herkesin finalleri bitiyor. Tatil planlarınız neler? İçinizden gelen her şeyi yazın, sohbet edelim. :) Ben yokken çok çok çok şey olmuş. Hepsini paylaşmam imkansız tabi ama benim de en çok ilgimi çekenleri paylaşmak istedim. Hem görmeyenler de görmüş olur, kısa bir haber yazısı olacak yani. :) Evet, başlıyorum:

-İlk haber uzuuun zaman sonra sonunda varlığını hatırlatan Dex'ten geliyor. Gerçekten birkaç yıl öncesinde herkesin favori yayınevi iken, son dönemde kendine pek yakışmayan bir politika izliyor bence. Neyse, en azından çıkaracakları kitapların haberini verdiler ve bekleyenleri çok mutlu ettiler. Görmeyenler için işte Dex'ten gelen haber (kısaltılmış hali):

Öncelikle müjdeyi verelim. Canavarlar haftaya hafta sonu raflarda olacak. Biz de en az sizin gibi heyecanla bekliyoruz. smile ifade simgesi
Gelelim diğerlerine;
• Ruhsuz üçlemesini tamamladık.
• Karanlık Sular üçlemesini de öyle.
• Acıtan Güzellik 2 Adanmış Güzellik
• Bela 2 Vahşi
• Dublin Caddesi 2 Londra Caddesi çıktı.
Hazırlanmakta olanlar;
• Bana Dokunma 3
• Steelheart 2
• Karanlık Elementler 2
• Meleğin Düşüşü 3
• Beni Seç 4
• Yaratıcı 3
• Ölümcül Merhamet 3


Yani sonunda "Bana Dokunma 3" geliyor! Tam da ben orjinalini okumaya karar verdiğimde. :) Ama Türkçe olarak okumak ayrı bir zevk olacak!

-Diğer bir güzel haber, "Kağıttan Kentler"in fragmanı! Burada paylaşamamıştım ama bayıldım fragmana. Çok çok sevdiğim bir kitaptır ve açıkçası başta Cara'nın olduğunu öğrendiğimde üzülmüştüm. Gerçekten sevdiğim bir karakteri iyi bir oyuncu oynamalı diyordum ama fragmanı izleyince, tüm önyargım silindi. Beğendim. Uyumlu bir ikili olmuşlar bence. Filmden iki fragman geldi ve kitaptaki o "hava"nın korunduğunu görmek güzel. Öyle gözüküyor en azından. İzlemeyenler için veya tekrar izlemek isteyenler için fragmanları paylaşıyorum:


- O kadar çok yeni kitap çıktı ki, tek tek paylaşmak mümkün değil. Yayınevleri gerçekten bizi batırmayı amaçlıyor. :) Yayınevi demişken, "Go! Kitap" kesinlikle kalbimi kazandı! O fiyatlar, kitap kaliteleri, seçtikleri kitaplar, okuyucuyu fazla bekletmemeleri. Umarım hep böyle sürer ve diğerlerine de örnek olurlar! Neyse, ben yeni çıkan ve beni en heyecanlandıran birkaç kitabı paylaşayım burada:

  • Başka Dilde Aşk-Mia Sheridan
  • Londra Caddesi-Samantha Young
  • Melissa Landers-İşgalci
  • Sen-Selvi Atıcı
  • Gail McHugh-Çarpışma

Aslında merak ettiğim kitap çok da, Çarpışma dışındaki kitaplar uzun süredir beklediğim kitaplardı. Çarpışma da nedense çok ilgimi çekti. Tipik bir konu ama bu tarz bir kitap okumayalı çok oldu.


-SONUNDA, EVET YANLIŞ DUYMADINIZ SONUNDA.  ABBİ GLİNES-TEHLİKELİ TEMAS ÇOK YAKINDA RAFLARDA! YILLARDIR BEKLİYORUZ BU KİTABI!

- Yine film dünyasından da çok haber aldık. Yeni sezonda ses getirecek filmler fragmanlarını yayınlamaya başladılar. Benim en en en en merakla beklediğim film ise, kesinlikle "Macbeth". Kadro olarak olsun konu olarak olsun, gün sayıyorum ve fragmana da bayıldım. Çok uyumlu bir ikili seçildi bence ve ciddi efsane olabilecek bir film görüyorum. Umarım yanılmam. Buyrunuz bu da fragmanı:

-Harry Potter dünyasına ait ek ve küçük bir kitap olan "Fantastik Canavarlar Nelerdir? Nerelerde Bulunurlar?" Warner Bros tarafından sinemaya aktarılacak biliyorsunuz ki. İşte hepimizi sevince boğan bu haberden sonra, daha somut bir şeyler de öğrenebildik. Başrolde, geçen yıl "The Theory of Everything" filmi ile dikkat çeken ve haklı bir Oscar kazanan Eddie Redmayne var. Ben bu seçimi gayet beğendim. Bence HP dünyasına uyabilecek bir görüntü var, e aksan da yanında cabası. :) Tabi Amerikan birini oynayacağı için bu aksanı değiştirecektir eminim. Ayrıca; geçtiğimiz günlerde, J.K.Rowling Twitter'dan birkaç soruyu cevapladı ve filmin Amerika'da ama NY'de geçmeyeceğini söyledi. Amerikadaki bir büyücü okulundan bahsetti ve bu okulun adının Kızılderelilerle bir bağlantısı olabileceğini çıtlattı. Sabırsızlıkla diğer haberleri bekliyoruz. Evet, malesef filmde bir Harry Hermonie göremeyeceğiz belki ama tanıdık 1-2 yüz görsek sanırım mutluluktan deliririm. :)

- Cannes Film Festivali geldi geçti ve ben malesef hiçbir şey paylaşamadım. Yine oldukça renkli ve herkesin dikkatinin orada olduğu bir festival oldu. Geç de olsa en azından kazananları paylaşıyorum. Belki görmeyen vardır:
Altın Palmiye Ödülü: Dheepan (Jacques Audiard)
Grand Prix Ödülü: Le fils de Saul (Laszlo Nemes)
En İyi Yönetmen Ödülü: Hou Hsiao-Hsien (The Assassin)
Jüri Ödülü: Yorgos Lanthimos (Lobster)
En İyi Senaryo Ödülü: Chronic (Michel Franco)
 En İyi Erkek Oyuncu Ödülü: Vincent Lindon (La Loi du Marche)
En İyi Kadın Oyuncu Ödülü: Emmanuelle Bercot (Mon Roi), Rooney Mara (Carol)
Altın Kamera Ödülü: Cesar Augusto Acevedo (La Tierra y la Sombra)
Kısa Metraj Ödülü: Waves ’98 (Ely Dagher)

-Merakla beklenen ve çook sevdiğim "Fantastic Four"dan yeni bir fragman yayınlandı. Ne yalan söyleyeyim, ben eski ekibi çok seviyordum. O yüzden, bu yeni ekibi baya garipsedim. Eskileri özledim gibi. Ama izlemeden de olumsuz konuşmak istemiyorum. Buyrun yeni çıkan fragmana:

- Ben bu yok olduğum süreçte, pek bir şey okuyup izleyemedim. Ama birkaç şey yaptım elbet. Ve önceden de okuyup, izleyip yorumunu girmediğim kitaplar, filmler var. Onları da en kısa sürede yorumlayacağım. Başta da "Avengers 2" var. :)
- Çok sevilen kitap "Marslı"nın da filmi geliyor ve fragman çıktı bile! Başrolde Matt Damon var. Çok beğendim fragmanı. Eğlenceli ve iyi bir film izleyeceğiz gibi. Kitabı hala okuyamadım ama en kısa zamanda okumak istiyorum, filmin vizyon tarihi de Ekim'e çekilmiş yurtdışında. Burada da öyle olur umarım. İşte fragman:

Valla o kadar çok şey olmuş, yeni şey çıkmış ki hangisini yazsam bilemiyorum ama son dönemde benim en ilgimi çeken şeyler bunlar oldu. Görmeyen duymayan olup da benim sayemde duyarsa ne mutlu bana! :) Artık sonradan aklıma gelen bir şey olursa, başka bir yazıda bahsederim. Bu arada, röportaj yazılarımın gereğinden fazla uzadığının farkındayım. Çok özür diliyorum bekleyenlerden. Sürekli bir şeyler çıktı ve düzen oturtamadım. Ama en kısa sürede -bütlerim başlayana dek- onları da bitirmeyi planlıyorum. Beklemede kalın, çok güzel isimler kaldı en sona. :) 

Okullar da resmi olarak bitt! Havalar git-gelli olunca yazı anlayamadım şahsen. Serin ve yağmurlu bir hava vardı İzmir'de, güneşe hasrettik. Umarım, artık hava da Haziran ayında olduğumuzu hatırlar. Tatile giren herkese, çoook güzel bir tatil dilerim. Bol bol eğlenin, dinlenin. Gerçekten üniversite son sınıfta olan biri olarak söylüyorum, üniversite öncesindeki yaz tatillerinin sonuna kadar keyfini çıkarın. Yapabildiğiniz her şeyi yapın. Sonra gerçekten o kadar boş olamıyorsunuz.

Şimdilik benden bu kadar. Sonunda asırlar sonra yazı girebildim. :) Umarım, daha aktif olabilirim artık. Siz bu haberlerden en çok hangisine sevindiniz? Yorumları bekliyorum. Herkese keyifli okumalar! :)

Son olarak, beni yandaki sosyal ağ linklerine tıklayarak, Facebook-Twitter ve Instagram'dan da takip edebilirsiniz. :) Ve lütfen "Blogun yeni halini nasıl buldunuz?" anketine oy vermeyi unutmayın.

0 yorum: