Avengers:Age of Ultron / Film Yorumu

13:06 orta boy popcorn 0 Comments

Herkese selam. Malum artık çoğumuz tatilde. Ben de bütlere kadar biraz olsun rahatım. Bu boş zamanımda da genelde ev dışında olduğumdan, yine sık yazı yazamıyorum. Bunu söylemeliyim. Her neyse. Artık bahanelere gerek yok, elimden geldiğince sık yazmaya çalışacağım. :) Yeni yazım ne olsa diye düşünürken, çıkar çıkmaz izlediğim "Avengers: Age of Ultron"a yorum girmediğimi fark ettim. Ve kesinlikle yorumu hak eden bir filmdi. Bazı ayrıntıları unutsam da, söylemek istediğim birkaç şey var.

Film, serinin ikinci filmi. Yönetmen: Joss Whedon. Ekip bildiğimiz ekip ama yanlarına birkaç kişi daha katılıyor. Scarlet Witch ve X-Men'den hatırlayacağınız Quicksilver gibi. Çok da sevdim ben bu ikiliyi. Özellikle de Scarlet Witch'e bayıldım! Elizabeth Olsen çok iyi bir iş çıkarmış, çok cool bir karakterdi. Konuyu anlatmaya gerek yok zaten, ekibimiz yine ayrı yerlere dağılmışken çıkan olaylar sonucu toplanıyor ve birlikte mücadele etmeye başlıyor. Tabi bu o kadar kolay olmuyor. Hulk gibi herkesten kaçan biri var, ayrıca da çarpıştıkları düşmanlar dönüp dolaşıp Iron Man'de birleşiyor. Tüm olanların başlangıç noktası o neredeyse. Dolayısıyla, bu filmde bol bol iç çatışmalar ve düşünce geçişleri gördük. Kahramanlarımız, kendilerini de bolca sorguluyor. Aslında bir yerde, önümüzdeki "Civil War" filmine bir hazırlık da yapılmış filmde. İzlerken fark ediyorsunuz, küçük küçük tohumlar ekmişler. Ultron, adından da anlaşılacağı gibi esas düşmanımız. Türünün (!) belki de en gelişmiş hali. Yapay bir beyinden daha ilginç ve bir yandan korkutucu bir şey düşünebiliyor musunuz? Bir de, bu beyni siz üretmiş olsanız ve şimdi de onu yok etmeye çalışıyor olsanız? Iron Man, ilk filmdeki gibi yine en kilit noktada duruyor anlayacağınız. Bana kalırsa Hulk ve Thor'a kısmen daha az diyalog yazıyorlar. Keşke onların da karakterleri biraz olsun daha derin işlense. Cap ve Iron Man her zaman bir adım önde sanki senaryodaki yer bakımından. Her neyse. 
Filmimizde bu kez kız arkadaşlar yok. Thor da Iron Man de yalnız ama Pepper'ı gerçekten görmeyi çok isterdim. Tony ile ikisine bayıldığımdan, keşke ufak da olsa bir sahnesi olsaydı. Filmde beni en çok üzen noktalardan biriydi bu. Kız arkadaş yok dedim ama şunu atladım. Süregelen kız arkadaş yok belki ama film ilerledikçe yepyeni bir ilişki ortaya çıkıyor! Hulk ve Black Widow! Yanlış duymadınız! Bruce Banner ve Natasha! Ben Natasha'nın Cap ile yakınlaşacağını düşünüyordum ama böyle de ilginç bir çift olmuşlar. Yalnız, Hulk'a yer yer çok kızdım. Haklı gibi gözükse de, Natasha'dan uzak durmaya çalışmasından hoşlanmadım. İlk filmdeki gibi yine bu filmin sonunda da kendini herkesten uzaklaştırdı. Bakalım dönüşü nasıl olacak?

En sevdiğim noktalardan bir diğeri de, Hawkeye ve ona yazılan senaryo oldu. Zaten sevdiğim bir karakterdi ama yan karakter işlevindeydi. Pek konuşmazdı. Hikayesini pek bilmezdik. Ama bu filmde, bildiğiniz ekipten biri oluyor. Tamamen. Çok da yararı dokunuyor ve onun o gizli ailesini görmek beni çok şaşırttı. O adamdan öyle bir "yuva" kurmasını beklemiyorsunuz. Hep bekar sanıyordum onu. Aynı zamanda çok duygusal ve güzeldi de bence o kısım. Gerçekten ailesine değer verdiğini gördük. Malum, bu filmlerde ne olacağı belli olmuyor. Umarım, onun sonunu kötü bitirmezler. Evine ve yerine de ayrıca bayıldığımı söylemeliyim. Her şeyden izole bir yer. :) Filmin görüntü kalitesi yine harikaydı. Zaten söylememe gerek yok. Bu tarz filmlerde belki de en önemli şey. Ultron çok gerçekçi çizilmişti, netlik, kamera açıları gayet güzeldi.
Filmdeki aksiyonu, bir an olsun sıkmadan ilerleyen kurguyu da sevdim. Ama zaman zaman biraz fazla hızlı olduğunu da düşündüğüm oldu. Bir an oradayken, bir an buradaydık. Filmle ilgili eleştirilerimden biri de bu zaten. Her şey çok hızlıydı ve açıkçası pek senaryoya önem verilmemiş gibi geldi bana. Yani tabi ki aksiyon filmi bu bir yerde ama neyin neden olduğu daha çok açıklanmalıydı. Ultron var evet ama tam olarak nasıl bu hale geldi? Neden bu olaylar oldu? Bunun daha iyi açıklanmasını gerektiğini düşünüyorum, biraz havada kalıyordu. Ya da filmde ufak ufak sözü geçen şeyler biraz daha genişletilebilirdi. Bu durum çok canımı sıktı. Oldu bittiye gelmiş gibiydi çoğu şey. O kadar uzun süre yüksek beklenti oluşunca, biraz üzüldüm açıkçası böyle olmasına. Mesela ekibimiz daha çok konuşabilirdi, birlikte fikir alışverişi yapabilirdi. Çok az diyalog vardı.

Oyuncular zaten çok uyumlu ve hepsi görevlerini en iyi şekilde yapıyor. Başka konuşacağım bir şey yok gibi. Bu ekip birlikte olsun yetiyor zaten genel olarak. Aksiyonu bol, sıkmayan, yine iyi bir filmdi ama beklediğim kadar da iyi bulmadım açıkçası. Belki de beklenti büyüktü. Senaryo ve diyaloglar büyük eksikti gözümde. İlk film kadar etkilenemedim bu yüzden. Ya da bir "Winter Soldier" kadar da etkilenmedim. Ama kesinlikle yine çok emek harcanmış bir film var karşımızda. Kesinlike tavsiye ederim. Sevenler zaten kaçırmayacaktır. Civil War ve diğer Avengers filmlerini de dört gözle bekliyorum. Umarım onlar da beklentim karşılık bulur. Filmin IMDB sayfasına gitmek isteyenler, tıklasın.
Siz izlediyseniz nasıl buldunuz? İzlemeyenler bence büyük eğlenceyi kaçırıyorlar! Yorumları bekliyorum. En kısa zamanda yeni yazıda görüşmek üzere, herkese keyifli okumalar! Ve herkesin yazı en harika şekilde geçiyordur umarım. :)

Son olarak, benim gibi Black Widow hayranlarını sevindirecek bir haber geldi geçtiğimiz günlerde. Sonunda Black Widow, kendi özgün filmine kavuşuyor! Ne zaman izleyebiliriz bilemiyorum ama işin ciddileşmesi bile çok güzel.

Puanım: 3.8/5

0 yorum: