Kocan Kadar Konuş / Film Yorumu

14:06 orta boy popcorn 4 Comments

Hepinize tekrar merhaba. Film vizyona gireli baya oldu ama ben ancak 10 gün önce izleyebildim. Yorumu da daha yeni yapabiliyorum. Aslında uzun uzun yorumlanacak bir film değil ama yine de kitabın ve geçirdiğim güzel vaktin hatrına birkaç bir şey söylemek istiyorum. Kitabın film yapılacağını duyduğumda güzel bir film olabilir demiştim ama bir yandan da çok kısa olduğu için kitap, kaç dk olur nasıl olur acaba diye de düşünmüştüm. Normalde daha kısa olabilirdi film ama birkaç kitapta olmayan sahne eklenmiş. Bu sahneler de kitaba aykırı olmamış ve filmin bütünlüğünü bozmamış kesinlikle. Neyse, yoruma geçiyorum.

Konuyu tekrar etmeme gerek yok sanıyorum ama kitabı okumayanlar için şöyle özetleyeyim; Efsun adlı bir kızımız var. Kendisini yaşadığı aile içinde ve toplumda "ayrık otu" gibi hissetmekte. 30 yaşına gelmiş ancak hala evlenmemiş, çevresindeki çoğu kiş ise arka arkaya evleniyor. İşte tam bu süreçte; ailesinin de baskısına dayanamayan ve kendinden şüphelenmeye başlayan Efsun, kişiliğini değiştirmeye ve olmadığı biri gibi davranmaya başlıyor. Bu sırada da karşısına, ilk ve tek aşkı Sinan çıkmasın mı? Olacakları tahmin edersiniz. :) Kitapta ne varsa, filmde de hemen hemen o var. Değiştirilmemesine sevindim, malum çoğu adaptasyonun en büyük sorunu oluyor bu.
Filmin en güçlü yönü, kesinlikle oyuncu kadrosu. "Bu kadro zor toplanır." denecek cinsten! Ezgi Mola'dan gayet iyi bir Efsun olmuş. Oyunculuğunu da beğendiğim biri zaten, o duygu geçişlerini çok güzel yansıtmış. Hele o meyhanedeki halleri kesinlikle favorim. :) Ayrı bir sempati katmış karaktere. Sinan rolündeki Murat Yıldırım da iyi bir iş çıkarmış. Açıkçası, başta onu biraz yadırgadım. Hep daha "ağır" karakterlerle izleyince, ilk önce bağdaştıramadım. Ezgi ile olmuş mu olmamış mı karar veremedim ama film ilerledikçe gayet yakıştırdım. İyi bir ikili olmuşlar. Murat Yıldırım'ı çok azıcık ama çook azıcık kasıntı buldum bu rolde ama göze çok batmıyor kesinlikle. Diğer isimleri tek tek saymaya gerek yok zaten. Nevra Serezli, Ebru Cündübeyoğlu, Eda Ece.. herkes role gayet uymuş ve çok güzel bir iş çıkarmış. Kişisel favorim ise, her zaman olduğu gibi Ebru Cündübeyoğlu tabi. Kadına aşığım zaten ve tam kendine göre bir rol bulmuş. :)
Çok eğlenceli, bol bol kahkaha atacağınız bir film yapmışlar. Efsun'un yorumlarını ekranda sesli duymak daha da güzel olmuş. Genel olarak akıcı, sıkmayan bir film. Ancak; yalan söylemeyeceğim, bazı yerleri biraz zorlama ve abatılı buldum. Tabi kitapta da böyle düşünmüştüm, kitabı aktardıkları için yapımcılara bir lafım yok ama yumuşatılabilirmiş belki. Yani tamam bu evlenme olayı gerçek bir olay ama "bu derece" abartıldığı kadar evlenmezsen öldün tarzı bir durum olduğunu sanmıyorum. Ne bileyim, filmdeki birçok sahne gerçek hayatta pek görülmeyecek şeyler ama adı üstünde "film" tabi.
Efsun'un hayalleri çok güzeldi. Filmin mekanları da çok güzel olmuş. 

Filmde en sevdiğim yerlerden biri de, "Model" şarkılarının olduğu kısımlar oldu. İki şarkıya da bayıldım ama Efsun'un resimlere baktığı sırada çalan şarkı favorim oldu. O sahne filmin en beğendiğim kısımlarından biri bu arada. Ezgi Mola, duyguyu çok güzel geçirmiş izleyiciye ve siz de kendi hayatınızı düşünürken buluyorsunuz kendinizi. Biraz garipsediğim bir durum da şu oldu: Kitabın temel taşlarından Sabahattin Ali'nin isminin geçmemesi. Ama bu konuda olumsuz bir yorum yapamam. Çünkü, sanırım istenmiş ama olmamış. Diyecek pek bir şey yok yani. Muhammet Uzuner Efsun'un arkadaşı rolüne cuk oturmuş ayrıca. :) Özellikle o ses tonu!

İyi ki uzun bir yorum olmayacak dedim. Yine coşmuşum. :) Sonuç olarak; keyifle izlenen ve güzel zaman geçirten, "bizden" bir şeyler gösteren tatlı bir film ortaya çıkmış. Şahsen bayılmadım, bazı yerlerde "Bu kadar da olmaz ki!" dedim, daha farklı birkaç şey olabilirmiş diye düşündüm ama yine de sevdim ve zevk alarak izledim. İzlemezseniz çok şey kaybetmezsiniz ama canınız sıkkınsa, izleyerek anında modunuzu yükseltirsiniz. :) Çerezlik, izle eğlen filmi kısacası. Tavsiye ederim yani.
Kitabın devamı çıktığına göre, önümüzdeki sene filmin de devamını izleriz bence. O film bundan daha güzel olabilir diye düşünüyorum, kitabı okumadım tabi henüz. 

Son olarak; kitaba yaptığım yorumu okumak isteyenler şuraya tıklayabilir. Yine kısa tutamadım pek yorumu, okuduysanız çok teşekkürler. İzleyenler lütfen yorum bıraksın, siz ne düşündünüz? Sevmeyen yoktur herhalde ama benim gibi düşünüp, bayılmayan var mı? İstediğiniz her şeyi yazabilirsiniz, geciken yorum için tekrar özür dilerim. Herkese keyifli okumalar! :)

Puanım: 3.5/5

4 yorum:

  1. Çok eğlenceli bir filmin çok eğlenceli bir blog yazısını yazmışsın ellerine sağlık! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim bu güzel yorum için. :))

      Sil
  2. Çok gülmüştüm ben ya :)
    Hala daha aklıma bazı esprileri gelir ve tekrar tekrar gülmeye başlarım ..
    Sizi takibe aldım bende bloguma beklerim :)
    http://yagmur-serhats.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bence de çok eğlenceli bir filmdi, kafamı boşaltıp çıktım. Kadro da çok uyumlu. Merakla ikinci filmi bekliyorum. Çok teşekkürler, ben de bakacağım bloguna mutlaka. :)

      Sil