İZMİR KİTAP FUARI 2015

17:31 Asena Günkaya 4 Comments

Hepinize uzun bir aradan sonra merhaba arkadaşlar! Vize dönemi hiç yazı giremedim neredeyse, sonrasında da birkaç gündür dinlenme ile geçti. Kuzenlerim bizdeydi, onlarla olunca da yazamadım. Sonuç olarak, buradayım yine. Tabi finallere kadar. :) Gecikmiş fuar yazısını daha da geçmeden yazıyorum. Bazı şeyleri unutmak istemiyorum çünkü. Öyle çok uzatmayacağım, merak etmeyin. :)

Bu yıl benim için çok çok güzel geçti fuar. Yine sadece iki kez gidebildim ama ikisinde de çok yorulsam da çok eğlendim. Hep tanışmak istediğim kişilerle tanıştım, imza aldım, AŞIRI derecede kitap aldım, bizim gibi kitap hastalarıyla konuştum. Yılın en güzel dönemlerinden biri kesinlikle. :) İlk gidişimde daha erken gittiğim için, fazla kalabalığa denk gelmedim ama ikinci gidişimde tam bir izdiham vardı diyebilirim. Son günler diye belki de, insanları ezmemek için uğraşıyorsunuz. Bir de yanımda annem vardı ve hızlı olmam gerekiyordu, halimi siz düşünün! Yani; oradan oraya deli gibi koşturan bir kız gördüyseniz, o benimdir. :)

Kısa kısa gördüklerimden bahsedeyim. Her sene olduğu gibi, çok güzel bir katılım vardı. Çocuklar, aileler, büyükler, hatta yaşlılar herkes gelmiş. İzmir Fuarı'nın yeri diğerlerini göremesem de ayrı bence. Yerinin değişmemesi de güzel oldu benim için. Ben telaştan 1-2 yayınevine uğramayı unuttum malesef ama çoğuna gittim. Genel olarak satış yapan kişiler sıcakkanlı ve ilgiliydi ancak birkaç yayınevinde çalışanlar gerçekten soğuktu. Mesela, Artemis! Tamamen ver parayı-al kitabı mantığındalar. İlk gidişimde Cinder&Scarlet'e kalmadı demişlerdi ayrıca. Kitap fuarında kitabın kalmadığını da duymuş oldum yani! :) GO!, Yabancı, Pegasus, Ephesus, Arkadya, İthaki çalışanları ise gayet yardımcıydı. Yabancı demişken, Tuğçe Abla ile sonunda tanışabildim! Çok mutlu oldum, kısa da olsa konuşabildik. Çok tatlı biri. :) Onur Abla ile zaten iki gidişimde de sohbet ettim, aşırı yoğunlardı o yüzden fazla kalamadım. Ama kesinlikle çok yardımcı oldu ve çook sevindim orada olmasına. İndirimlerden bahsedeyim biraz da. Açıkçası yine pek umduğumu buldum diyemem. Evet; Arkadya, GO!, Nemesis, Pena gibi yayınevleri gerçekten çok güzel indirimler yapmıştı. Hele GO! ciddi anlamda favorim olma yolunda ilerliyor. Ama en çok kitap aldığım Pegasus, Ephesus, Yabancı, Dex gibi yayınevleri klasik indirimden öteye gidememişler. Dex zaten baya gözümden düştü. Hem çalışanları soğuktu hem indirim azdı hem de kitap kaliteleri ciddi anlamda düştü nedense. Yalnız şunu gördüm. Pegasus o kadar zama ve eleştiriye rağmen, önü en kalabalık yayıneviydi. İnsanlar kapış kapış kitap alıyordu, yani anladım ki alan alıyor arkadaşlar. Tabi keşke bu böyle olmasa..

Birkaç tane fuarda ilk kez görücüye çıkan kitap vardı, kaptım hemen. :) Ephesus artık her kitabını ciltli çıkarıyor neredeyse. Çoğu öyleydi, çok hoş bir görüntü tabi ama eksileri de yok değil. Fazlaca imza günü vardı ve fuarla ilgili tek içimde kalan nokta bu oldu. Malesef bir tek Burcu Büyükyıldız'dan imza alabildim. Asude, Merve Akıncı, Ayşe Kulin vs.. de vardı ancak aşırı bir sıra vardı. Ne yalan söyleyeyim, bekleyemedim. Belki hızlı ilerlerdi ama gözüm almadı. :) Seneye artık.. Ama Burcu Abla ile tanıştığıma çok sevindim, çok tatlı biri. Gerçekten gördüğümüz gibi. Ve kesinlikle çok çok güzel! O ayrı salonda değildi, bu yüzden rahatça alabildim imzamı. İlk kitabını da çekilişten imzalı kazanmıştım, tüm kitaplarını imzalatıyorum yani. :)

Neler aldığımı paylaşayım hemen. Tek tek yoruma gerek yok zaten. Çoğu merakla beklediğim kitaplar. Rüzgara Üfleyen Çocuklar ve Freud'un Kız Kardeşi gibi fuar esnasında ısrarlar sonucu aldığım kitaplar da var. Veya Direniş, Avcı gibi serileri tamamladığım kitaplar da. Kızıl Yükseliş'i ilk aldığımda beni görmeliydiniz. :) Nasıl sevindim anlatamam. Gözlerindeki Canavar, Trendeki Kız, Dört, Marslı Bir Günah Gibi, Karmakarışık, Telepati, Eksik Parça, Sonsuza Kadar, Tatlı Tehlike. Aldığıma en sevindiğim kitaplar oldu sanırım. Çok mutlu ayrıldım fuardan ve kendi rekorumu kırdım! 40'ı aşkın kitap aldım, ötesi var mı? Resmen kendimi kaybettim ya, battım. Kuruşum kalmadı! Mutluyum evet ama bunları koyacak yer arıyorum o günden beri. Yer yok, okul notlarımı da atamıyorum. Yatak altına atacağım yakında. :D Neyse, iyice uzatmaya başladım yazıyı. İşte aldıklarım:



Umarım yazıdan keyif alırsınız. Sizin bu kitaplar içinde okuduklarınız varsa, yorumları bekliyorum. Okumadıysanız da yorum bırakın. Siz kısaca yorum bırakın yani. :) Hepimiz için rahat rahat kitap okuyabileceğimiz günler olsun, herkese iyi haftalar! :)

4 yorum:

  1. Artemis ve Dex çalışanları -nedense- tüm fuarlarda soğuk , ilgisiz insanlar oluyor. Hele Artemis'te çalışan adam telefonda önümde küfretti ya :D Şok oldum. Müşterinin önünde de öyle kelimeler kullanılmaz yani. Ama alıştım artık ya. Herkese aynı davranıyorlarmış en azından :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seninki cidden fazla olmuş, ben ona rastlamadım en azından ama kitap fuarında kitap bitmesi bile olaydı. :D Gerçekten öyleler malesef, bir şey sorulmuyor. Zaten indirim de yok gibi bir şey. Artık onları öyle kabul edeceksin, fazla kitaplarını almıyorum fuarlarda zaten. :)

      Sil
  2. Çok güzel bir alışveriş olmuş.Şu fuarlara bir katılamadım ya.İçimde hep bir uhte kaldı:)Çalıştığım ilçe bu yönden çok eksik,hatta şehirde:)İlerde katılırız inşallah,sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Benim en sevdiğim dönem belki de, çok güzel oluyor. Umarım, siz de bir gün gidersiniz. Bence de ülkemizde çok daha fazla yerde olmalı. Yorum için teşekkürler. :)

      Sil