EDGE OF TOMORROW

18:53 orta boy popcorn 2 Comments

Herkese uzun bir aradan sonra tekrar merhaba. Hiç ama hiç aklımda olmayan, olmadık yere çıkan bir ara oldu. Sebebine hiç girmeyeyim çünkü bir başlarsam, hiç susamam. O derece doluyum. Sadece birkaç gündür tam anlamıyla "kendimde değilim". Bunu söyleyebilirim. Bildiğiniz, kafam uçmuş durumdaydı. Hiçbir şeye konsantre olamaz bir haldeydim ama artık buna bir son vermem ŞART idi. Sınavlar da yaklaşıyor, blogu da epey boşladım. O yüzden zorla da olsa artık açtım yazı sayfasını. Ben de böyle bi tuhafım işte. :)

Bugün ne yazsam diye düşünürken, çook önceden izlediğim ve sevdiğim bir filmi anlatmadığımı fark ettim. Ve yazmaya karar verdim. Bu film de: "Edge of Tomorrow" oluyor. Filmi geçen yaz izlemiştim, baya fazla zaman geçmiş üzerinden ama hala çoğu şeyi aklımda. Atlayacağım ayrıntılar için, şimdiden özür diliyorum. Farklı bir film izlemek isteyenlere önerdiklerimden biri kesinlikle. Başlayalım o zaman!
Film oldukça karmaşık bir kere, buna hazırlıklı olun. Benim filmi oldukça sevmeme ama bayılmamama neden olan şeylerden biri de bu. "Mimics"adlı bir uzay birliği, birçok şehri yok etmekte ve hızlarına da kimse yetişememektedir. Tüm ordular bu durum karşısında mecburen birleşir ve subay Bill Cage de bu göreve atanır. Ancak, hiçbir tecrübesi yoktur ve bunun bir nevi intihar olduğunun bilincindedir. Derken, beklenen olur ve subay çatışma sırasında ölür -tabi gerçekten mi?- Bu, onun için aslında bir başlangıç olur. Sonrasında, tekrar aynı güne uyanır ve aynı çatışmayı tekrar yaşayarak yine ölür. Sürekli aynı döngü tekrarlanıp durur. Bu sırada bir şeyi fark eder. Her geri gelişinde, öncekinden daha bilinçli ve daha güçlü oluyordur. Daha fazla dayanıyor, Mimics denilen uzay birliğinin hamlelerini önceden görebildiği için çoğu şeye müdahale edebiliyordur. İşte filmin esas heyecanlı kısmı da burada başlıyor. Baştaki şoku atlattıktan sonra; olanlara hala anlam veremese de ve bunun çok zor olduğunu bilse de, bu çatışmayı durdurmaya karar verir. Bunun için de; aslında bu olayları bilen ama susan ve çok yetenekli bir başka askerden yardım alır. Biraz uzun anlatmış olabilirim ama çok karmaşık ve değişik bir konu olduğu için, daha kısa bir şekilde anlatamazdım.

Filmde bir bölümde oldukça sıkıldığımı hatırlıyorum. O baştaki döngü kısmı "Yeter!" dedirtecek cinstendi. Sürekli aynı sahne, 1-2 ufak değişiklik olsa da hatırlamadığım sayıda aynı sahneyi izledik ve oralar beni baydı açıkçası. Ama sonrasında, düğüm çözüldükçe aksiyon ve heyecan arttı diyebilirim. Sürekli takip etmeniz gereken bir film, pek bir şey kaçırmaya gelmiyor. Tempo çoğunlukla yüksek. Ayrıca, o aksiyon sahneleri de gayet iyi çekilmiş bence. Sıkıldığım kısımlar olsa da, film bütün olarak gayet akıcı. Ama filmdeki olayları tam olarak anlamlandıramadığımı söyleyebilirim. Yani, bence bu olayların oluş sebebi biraz havada kalmıştı. Öyle düşündüğümü hatırlıyorum. Tam olarak anlatamamışlardı bence. Senaryo biraz daha derin ve iyi olabilirdi. Bir de; filmin sonunu pek sevemediğimi hatırlıyorum. Çok ani ve ne olduğu belirsiz bir sondu. Pat diye bitmişti ve birçok şey cevapsız kalmıştı bana göre. Yine de; her şeye bir cevap aramaz ve pek derin düşünmezseniz, gayet keyifli ve merak-heyecan dolu bir 2 saat geçireceğinizi söyleyeyim.
Tom Cruise, Bill rolünde gayet iyi bir iş çıkarmış bence. Yani; fazla da öyle oyunculuk gösterilecek bir sahne yoktu bence filmde ama hiç sırıtmamış. Aksiyon sahnelerini iyi kotarmış. Kendisi pek bayıldığım bir oyuncu olmasa da, uzun süre sonra böyle kaliteli bir filmde izlediğime sevinmiştim onu. Uzun zamandır izlememiştim çünkü. Emily Blunt'a ise, bayılıyorum zaten! Bunu çoğunuz artık biliyordur. :) Tam olarak hak ettiği değeri bir türlü göremese de, her rolde çok iyi iş çıkarıyor bence. Filmde ayrıca harika bir görsel şölen sergilemiş birçok kişiye. :) Aksiyon filmlerinde çok başarılı kesinlikle! Filmin yönetmeni, Doug Liman. İyi bir iş çıkarmış diyebilirim. Yani, bu yönetmenlik olaylarını çok bilirkişi gibi de değerlendiremiyorum haliyle. İzleyenlerin çoğu, filmi çok sevdi zaten. Çoğu kişi, ödül törenlerinde -en azından bazı dallarda- bir şeyler koparabilir diyordu ama pek de istenilen olmadı. Yine de, sezonun en iyi ve farklı filmlerinden biriydi. Ama kesinlikle daha iyi olabilirdi, daha iyi ve anlamlı bir senaryo ile.

Aylar önce izlediğim filmi bile ne kadar yazmışım! Bravo bana! 2 gün önce izlesem neler olur! :) Sonuç olarak; farklı bir şeyler arayanlara öneririm. Keyifle izlersiniz. İzleyen varsa, yorumları bekliyorum. İzlemeyenlere hatırlatma, sağlam bir kafa gerekiyor izlerken. :) Filmin IMDB sayfasına gitmek isteyenler, tıklasın. Birkaç gündür yazı giremediğim için tekrar özür dilerim herkesten. Sonraki yazıda görüşmek üzere! Keyifli okumalar! :)

Puanım: 3.8/5

2 yorum:

  1. Çok güzel yazmışsınız, daha iyi olabilirdi ancak farklıydı diğer izlediklerime göre

    http://sinemubi.blogspot.com.tr/2014/12/yarnn-snrnda-edge-of-tomorrow-2014.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, bence de daha sağlam bir kurgu ve senaryo ile çok daha unutulmaz bir film olabilirmiş. Blogunuza da bakacağım mutlaka, yorum için teşekkürler. :)

      Sil