Cuma İzlemesi Önerisi / LAST VEGAS

16:39 orta boy popcorn 0 Comments

Herkese merhaba! Güneşi az-çok görmeye başladık sonunda! Hala yağmur devam etse ve yer yer hava kapansa da, dengesizlik eskiye göre daha az ve umarım daha da ısınır havalar. Benim modumun güneşle doğru ortantılı olduğunu bilmeyen yok. :) Psikoloji olarak hala tuhafım, hafif bunalım halim devam etmekte ama büyük ölçüde toparladım. Kafayı ye ye, nereye kadar? Bu güzel cuma günü için de, aklıma bir yazı geldi. Daha doğrusu: "başlık" gibi bir şey. Yazı dizisi demiyorum. Çünkü; her hafta düzenli yazacağımı söyleyemem ki sınavlarım da çok yaklaştı. Her hafta için film de bulamayabilirim. O yüzden, başlık diyebiliriz. Bundan sonra; aklıma geldikçe ve fırsat buldukça -cuma günleri tabi- , size cuma gecesi keyifle izlenecek filmler önermeye karar verdim. Cuma akşamı evde oturanlara ve "Bu akşam ne yapsam?" diyenlere de fikir olur hem diye düşündüm. Umarım, keyifle okunacak yazılar çıkar ortaya. Sayemde, güzel vakit geçirirseniz ne mutlu bana! :) Lafı daha da uzatmadan; bugünkü filme geçeyim. Yine uzun zaman önce izlediğim ama hep gülümseyerek hatırladığım, tam bir cuma gecesi filmi olduğuna inandığım bir filmi yazacağım. Eğlenceli, komik, zamanın su gibi aktığı, yer yer duygulandıran ve yaşınız kaç olursa olsun "yaşamaktan" vazgeçmemeniz gerektiğini hatırlatan çok güzel bir film: "Last Vegas".
Bir kere şu kadroyu görüp de bu filmi merak etmeyen kişi olabilir mi, bilemiyorum. Hiç sanmıyorum. Oyuncuları görüp, balıklama atladım filme ben de ki konusunu da okuyunca seveceğimden emin oldum zaten. :) Dört yakın arkadaş vardır. İçlerinden biri; bir gün evleneceğini söyleyerek diğerlerini arar ve onlar da bu arkadaşlarına unutulmaz bir bekarlığa veda partisi vermeye karar verir. Ve hep birlikte; Vegas'a uçarlar! Filmimiz böyle başlıyor. Bu dörtlünün kaybettikleri bağlarını tekrar kazanmasını, bilinmeyen sırların ortaya dökülüşünü, karakterlerin içsel çatışmalarını izliyoruz. Tabi bol bol gülerek! Gerçekten ben komediyi fazla seven biri değilim, bu da tam olarak bir komedi değildi zaten ama çok eğlendim film boyunca. Yer yer çok duygusal sahneler de var. İnsan "yaş" kavramını tekrar sorguluyor izlerken. Filmde uzun uzun anlatılacak bir şey yok. Öyle yorumlanacak bir konu-senaryo yoktu belki ama bence herkesin keyif alabileceği bir film. Dört karakter de birbirinden farklı ve herkes kendinin geleceğini görebilir belki izlerken. İki karakter arası bir sebepten ötürü daha da açık ama film boyunca aslında birbirlerine verdikleri değeri görüyoruz. Gerçekten tam bir cuma gecesi filmi bence. Yer yer duygusallaştıran, eğlendiren, zaman geçirten, kahkaha attıran, sonunda böyle bir rahatlık ve hafif hüzünle karışık mutluluk hissedeceğiniz bir film olmuş. 
Oyuncular için zaten bir şey söylememe gerek yok. Hepsi birbirinden iyi. Mahşerin Dört Atlısı gibiler. :) Robert De Niro ve Michael Douglas bir adım daha öne çıkmış ama diğerleri de harika tabi ki. Bu isimleri birlikte izlemek bile başlı başına bir zevk! Yönetmen; Jon Turteltaub. Yalnız şu var; filmi izleyince insanın hem Vegas'a gidesi geliyor hem de yazı özlüyor. Uyarayım. :) 
Kısacası, canınız mı sıkılıyor? Açın bu filmi izleyin ve 2 saat boyunca her şeyi unutun! Cuma gecesine gidecek en uygun filmlerden. Hatta filmn başarısından sonra; devamını çekmeye karar vermişler! Konusu ne olur bilemiyorum ama bu dörtlüyü tekrar izlemek çok güzel olacak. :) İzleyen varsa, nasıl bulduğunuzu yazın lütfen. Beğenmediğiniz yönleri var mıydı? Bu tarz bir filmden; çok iyi bir kurgu, süper oyunculuk ya da çok heyecanlı bir şeyler beklemek yanlış olur. Ama eğlenmek ve güzel vakit geçirmek, bir de iyi oyuncuları birlikte izlemek isteyenler kesinlikle memnun kalacaktır. Her şeyden öte; bana göre film, insana aslında yaşın sadece bir sayıdan ibaret olduğunu ve insanın yaşı kaç olursa olsun yaşamaktan ve istediğini yapmaktan vazgeçmemesi gerektiğini hatırlatıyor. Hiçbir şey için geç kalmış değiliz, bunu unutmamak gerek. Burada görüp izlerseniz, sonrasında yorum yazın mutlaka! IMDB sayfası için, tıklayın. Şimdiden iyi seyirler! :)

0 yorum: