CINDERELLA / FİLM YORUMU

15:05 orta boy popcorn 0 Comments

Herkese merhaba tekrar. Şimdiden söylemek istiyorum, haftaya sınavlarım başlıyor ve bu benim için ölüm haftaları gibi bir şey! Değil bloga yazı girmek, bilgisayar bile açamıyorum o sürelerde. Ama yine de, elimden geldiğince bir şeyler paylaşmaya çalışacağım. Bu haftadan 2-3 yazı biriktirebilirsem, iyi olur. En kötü röportaj yazılarına devam ederim. :) "Neden yazı gelmiyor?" diyen olursa, şimdiden cevabım olsun bu da. :) Bugün; geçtiğimiz hafta sonu izlediğim "Cinderella"yı yazıyorum. Haberini okuduğumdan beri merak ettiğim bir filmdi zaten. Çok anlatacak bir şey olmadığı için, uzun bir yorum olmayacak ama söyleyeyim.

Masallara bayılıyorum, artık beni takip eden herkes biliyordur. Nerede masal, orada ben! Hayata daha umutlu bakmamı, yüzümün gülmesini sağlıyorlar. Cinderella'ya da bu sebeple gittim. Artık konuyu bilmeyen tek bir kişi yoktur yeryüzünde. Hiç anlatmıyorum o yüzden. Film, masalın direkt olarak aynısı zaten. Hiçbir değişiklik, ekleme-çıkarma yok. Bu belki bazılarının hoşuna gitmemiştir ama bence kötü olmamış. Böyle bir masalda en fazla ne kadar değişiklik yapabilirsin zaten? Ne olacağını evet hep biliyoruz, bir sürpriz veya şaşırtmaca yok ama yine de olaylar çok güzel bir bütünlük içinde verildiği için bir an olsun sıkılmadım. Gayet gerçekçi bir dünya yaratılmış bir kere. Masal olmasına rağmen, "Fairy Godmother" gelene dek büyülü bir şey yok. Dekorlar, görsellik gayet güzel. Özellikle kostümleri çok beğendim. Abartıya kaçmamaları iyi olmuş.
Yönetmen, Kenneth Branagh. Thor'un ilk filminin de yönetmeni aynı zamanda. Keza, Jack Ryan başka bir yönettiği film. Yönetmenlik dışında, uzun bir oyunculuk kariyeri var. Ben başarılı buldum. Bu kadar bilinen bir şeyi filme aktarmak da riskli bir iş ve altından iyi kalktığını düşünüyorum. Oyuncuların hepsi gayet iyiydi rollerinde. Herkes iyi iş çıkarmış. Yıldızımız tabi ki üvey anne rolündeki "Cate Blanchett" idi. Mimikleri süperdi! Ama Cinderella rolündeki Lily James de gayet güzel bir iş ortaya koymuş, o iyiliksever ve gülümseyen kızı iyi yansıtmış. Fizik olarak da role uymuş bence. Diğer bir bayıldığım isim ise; peri anne rolündeki Helena Bonham Carter. Kısa ama çok güzel bir yeri var filmde, her zamanki gibi harika. Bu kadına bayılıyorum tam anlamıyla! :) Prens rolündeki Richard Madden de role uymuş. Çoğumuz, onu Game of Thrones'tan tanıyor zaten. Üvey kızkardeşlerin iticiliği tam yerindeydi! :)

Filmde en sevdiğim sahne, balodaki dans sahnesiydi. Çok çok çok güzel bir sahne olmuş. Oyuncular belli ki çok çalışmış ve harika bir sahne çıkmış ortaya. Zevkle izledim, çok estetikti. Onun dışında Cinderella'nın farelerle olan eğlenceli konuşmaları çok keyifliydi. :) Ayrıca, filmin başında gösterilen aile ortamını da çok sevdim. Cinderella'nın çok iyi bir ailesi varmış gerçekten diyebiliyorsunuz, o sıcaklığı vermişler. Ne olacağını bildiğimiz için, "Ne olacak şimdi?" den çok "Bu sahneyi nasıl yapmışlar acaba?" dedim ve bundan da hiç rahatsızlık duymadım. Bu arada; balo öncesi peri annenin arabayı yaptığı sahne harikaydı! Çok komikti, kahkaha attım. O hayvanların değişimleri aşırı eğlenceli olmuş. :)
Sonuç olarak; bilindik bir konu olsa da hiç sıkmadan izlettirdi film kendini. Ben bu tarz büyülü, masallı filmleri çok sevdiğimden de olabilir. Ama ekip iyi bir iş çıkarmış bence. Gereksiz bir sahne, rolüne uymayan bir oyuncu veya yapay duran bir kısım yoktu. Her şey yerli yerindeydi. Böyle bir filmden ne beklenirse, karşılığını veriyor yani. Film boyunca içim sıcacık oldu, yüzüm hep güldü. Bittiğinde, her şeyi daha pozitif görüyordum. Filmin IMDB sayfasına gitmek isteyenler, tıklasın. Herkese tavsiye ederim. Çocuk filmi hiç ama hiç değil bir kere, gayet her yaştan insan izleyebilir. Konu bilindik diye sıkıcı olmamış. Çok keyifli bir iki saat geçirirsiniz. İzlediyseniz, yorumlarınızı bekliyorum. Son olarak da; bu tarz masal uyarlamaları daha çok yapılsın diyorum. :)

0 yorum: