Söylemek İstediğim Birkaç Şey & Black Panther

20:58 orta boy popcorn 4 Comments

Herkese upuzun bir süre sonra merhaba. Buraya tekrar yazı yazmak çok tuhaf geliyor. Fazlasıyla uzaklaştım. Blogun instagram hesabında uzun denilebilecek bir açıklama yapmıştım bu konuda, o yüzden burada tekrar anlatmayacağım. Ama değil yazı yazmak, birçok şeyi yapmak istemediğim ÇOK kötü bir dönemden geçtiğimi söyleyeyim kısaca. Hala çok iyi olmasam bile, sevdiğim şeyler hakkındaki düşüncelerimi birileriyle paylaşmak ve  tartışmak benim için önemli. O yüzden geri dönmeye karar verdim. Hala blog okuyan ne kadar kişi kaldı bilemiyorum tabi. :) 

Kendimi şartlamak istemiyorum bu kez, şöyle yazacağım böyle yapacağım diye. Buraya ne kadar sık bir şey yazarım bilmiyorum ama instagramda (ortaboypopcorn) ve facebookta (ortaboypopcorn) elimden geldiğince aktif olmaya çalışacağım. Beni oralardan takip etmeyi unutmayın! Eskiye nazaran bir tık daha genel bir alan olacak. İzlediklerim, okuduklarım, düşüncelerim, yaptıklarım.. 

Ayrıca, kendim için çok büyük bir adım atıyorum.Çok kısa bir süre Londra'ya dil okuluna gidiyorum. Uzun zamandır istediğim bir şeydi. Tüm bu süreçte instagramdan mümkün olduğunca şey paylaşmaya çalışacağım, ilgilenenleri beklerim. :) Aslında kendime de güzel bir anı kalması adına bir ara video (vlog tarzı) mu yapsam Youtube'a eklerim belki falan diye düşündüm ama henüz ona hazır değilim sanırım. Neyse, yine tipik ben daha konuya giremeden bol bol konuştum. Esas konumuz, Black Panther!
Filmi uzun süredir bekliyordum. Zaten benim gibi Marvel filmlerini takip eden, hatta daha da genellersem biraz geek biraz popüler kültürü/sinemayı takip eden biriyseniz izlemeniz kaçınılmaz. Çizgi romanları okumadığım için karakter hakkında pek bilgim yoktu, sadece Civil War'da görmüştük biliyorsunuz ama fragmanları gerçekten çok heyecan verici bulmuştum. Baya ilgimi çekmişti, özellikle aksiyon sahneleri. Müsait de olunca, gelir gelmez gittim.

Genel olarak oldukça güzel bir film olmuş. Daha doğrusu; gerçekten keyif aldım izlerken. Kafamı boşalttım. Muhteşem tam arka planlık kareler gördüm Imax ve Wakanda sağ olsun. :) Marvel filmlerinin -özellikle karakterleri ilk kez tanıttığı filmlerinin- içinde gayet üst sıralara koyarım bu filmi. Filmin en iyi yanları bence aksiyon sahneleri ve Wakanda'ydı. Aksiyon sahneleri çok güzel çekilmiş, çoğu da yakın plan olduğundan ekstra bir keyif aldım. Emek harcandığı belli bu konuda. Wakanda ise efsaneydi! Çok çok sevdim o ülke ve kültürü. Dünyada çok değerli olan vibranyumun vatanı olduğu için, teknolojide aşmış bir boyuttalar ve bu aşmışlık gerçekten filmde çok iyi yansıtılmış. İnanılmaz güzel ortamlar var, insanın oralı olası geliyor. :) Halkı, düşünce yapılarını, birbirlerine bağlılıklarını ve kültürlerini, adetlerini çok iyi göstermişler. Ülkenin oluşum şekli vs de akılda soru işareti kalmayacak şekilde anlatılıyor. Belki ülkenin geçimi, ticareti ne bileyim sokakları vs.. daha fazla gösterilebilirdi ama fazla da üstünde durmuyorum bunun.

Bu iki şey dışında filmin oyuncularını çok beğendim. Herkese çok uyumluydu bence, sanki gerçekten öyle bir yer var ve onlara orada yaşıyor hissi aldım. Black Panther'ı canlandıran Chadwick Boseman, karaktere tamamiyle bürünmüş. Filmdeki "kötü" karakteri canlandıran Micheal B. Jordan ise filmin en iyilerindendi. Hatta MCU'nın en iyi kötü karakterlerinden biriydi bana göre. "Kötü" idi ama temelleri sağlamdı, sırf kötü olmak için kötü olanlardan değildi. Oyuncu ile yönetmenin (Ryan Coogler) daha önce Creed filminde de birlikte çalıştığını ve yönetmenin gelecek filminde de birlikte çalışacağını belirteyim. Belli ki iyi anlaşıyorlar. Tek tek saymak istemiyorum ama filmdeki tüm oyuncular işini iyi yapmış, sırıtan biri yoktu. Ama Andy Serkis'e ayrı bir parantez açmak gerek. Adam oynamamış, yaşamış adeta. O deli, psikopat tavırları çok iyi yansıtmış. Gülüşü falan insanı sinir eden cinsten! Çok çok beğendim. Genelde kendi yüzünü göstermeyen ve CGI karakterlerin arkasındaki ses olarak bildiğimiz bir oyuncu (Gollum) filmde kendi haliyle izleyince, keşke daha çok böyle filmde oynasaymış dedim.

Filmdeki en sevdiğim karakter; Black Panther'in kardeşi Shuri oldu. Çok sevdim karakteri de oyuncuyu da. Çok akıllı, bilgili ve gündemi takip eden dış dünyadan da haberi olan biri Shuri. Black Panther'in kostümü vs hepsiyle o ilgileniyor, en büyük yardımcısı yani. Böyle akıllı ve güçlü bir kadın karakterinin filmin temel isimlerinden biri olması çok hoşuma gitti. Filmin en eğlenceli karakteri de oydu, bazı Marvel filmleri gibi karakterlerin birbirleriyle espri yarıştırmamasını ve bir iki karakterin üzerinden bunu vermeleri iyi olmuş. Filmdeki tüm kadınlar savaşçı ruhlu ve ayakları üzerinde duran kadınlardı. Bunu "Bakın kadınları da öne çıkarıyoruz, atlamıyoruz." tarzında yapmadan çok güzel yedirmişler. Gerçekten doğal bir film olmuş. Filmin en sevdiğim yanı bu olabilir, o ülkeye ve yaşam şeklinde çok inandırdılar beni.

Sevmediğim birkaç şey de var tabi. Bir kere senaryo çok boştu yahu! Yani doğru düzgün bir konu bile yoktu desem çok abartmış olmam sanırım. Gayet tekdüze ve basitti. Killmonger karakterini ve önceki hayatı belki daha derin anlatılabilirdi. Senaryodaki sıradanlığı, görsellik ve aksiyon ile kapatmaya çalışmışlar. Bir de, "Geekyapar"ın yorumlarında izleyip çok katıldığım bir şey var. Bu film Black Panther filmi değil de Wakanda filmi gibi olmuş. Black Panther kimliği ile öyle çok da görmüyoruz T'Challa'yı. Ve mesela onun kral olmasının tek sebebi babasının ölmesi ve sıranın ona gelmesi, evet ama bunu biraz daha iyi işleyebilirlerdi. Adamın düşünce tarzını, onu diğerlerinden ayıran yanları biraz daha iyi verebilirlerdi. Bir de dış dünyanın daha iyi gösterilebileceğini düşünüyorum. Filmde çok fazla kendi dertlerindeler evet ama dış dünyada yaşanan onca olaydan hiç bahsedilmemesi, mesela şehre koca bir uzay mekiği indiğinde bunu sanki kimse fark etmedi gibi devam edilmesi biraz rahatsız etti beni açıkçası.

Son olarak filmin müziklerini çok beğendiğimi söylemeliyim. Kendrick Lamar soundtrack'te başı çeken isim ve onun tarzını normalde çok dinlemesem de filme çok iyi gitmiş. Özellikle aksiyon sahnelerinde sahnenin bütünlüğünü sağlamış ve etkileyiciliğini artırmış. Güney Kore'ye gittikleri kısım özellikle çok iyiydi. En sevdiğim sahnelerden biri oldu, o aksiyon ve hareketler izlemesi çok güzel bölümlerdi.

Kısacası; bazı eksik ve bana göre olmayan yerleri olsa da genel olarak keyifli ve kötü olmayan bir filmdi Black Panther. Zaten Infınıty War'ı sabırsızlıkla bekleyenler kaçırmayacaktır. :) Bu arada; daha önce hiçbir Marvel filmini izlememiş olsanız bile bu filme gidebilirsiniz. Hiçbir bağlantı yok denebilir. Gayet anlarsınız filmi. Güzel bir sinema deneyimi için kesinlikle öneririm. Ve mümkünse IMAX izleyin. Uzun süre sonra bir filmde buna gerçekten değer dedim ve üç boyuttan bir şey anladım.

Not: Filmde iki tane after credits var, bence ikisi de hoş sahnelerdi. Hele ilki, filmde anlatılan şeyle ve filmin sonuyla da çok bağdaşıyordu. Filmin içinde olsa daha bile iyiymiş. Bütünlüğü sağladı. İkincisi ise Infinity War öncesi hoş bir sahne olmuş. Salondan hemen çıkmayın.

Uzun bir yazı oldu ama hem kendi hallerim hem film derken bitmedi. Beni az çok takip ediyorsanız zaten başladığımda kolay kolay duramadığımı biliyorsunuz. Filmi izlediyseniz yorumlarınızı aşağı bırakın lütfen. Onun dışında da istediğiniz her şey için yazabilirsiniz tabi. :) Sosyal medyada beni takip etmeyi unutmayın, keyifli okumalar! :)

4 yorum:

  1. Black Panther'i ben de zevkle izledim :-) Shuri küçük kızlara örnek olacak gerçek bir prenses.

    YanıtlaSil
  2. Bir Meydan okumaya davet ettim seni :) Katılmak istersen detaylar bloğumda yazıyor :)

    YanıtlaSil
  3. hello dear sir/madam
    I read your blog forSÖYLEMEK İSTEDIĞIM BIRKAÇ ŞEY & BLACK PANTHER a long time. That's why you are requested to add this post to our blog in your portal.
    Verify in our blog this blog.professionalmovers.in . We keep sharing your blog with us from time to time.
    thank you

    This is My Blog:- Packers And Movers Hyderabad

    YanıtlaSil