Voleybolda yeni sezon başlıyor! -1

18:56 orta boy popcorn 0 Comments


Voleybol sezonu açılırken, ben de maçlar başlamadan takımlar hakkında kısa bir bilgilendirme ve yorum yazısı yazayım dedim. O kadar geç başlıyor ki sezon, beklemek çok zor oluyor. Zaten erken de bitiyor. Maçların heyecanını özledim. :) Erkekleri yazmıyorum. Çünkü, pek takip etmiyorum açıkçası ve bu nedenle de fazla bilgim yok takımlar hakkında. Bazı üst düzey maçlar erkeklerde de keyifli oluyor aslında ama ben de ülkemiz gibi biraz daha kadınlardan yanayım..

Voleybola aşkım kendimi bildim bileli var aslında. Çok seviyorum, saatlerce oynasam ve kollarım kıpkırmızı olsa bile yoruldum demem. Ortaokulda profosyonel olarak okul&kulüp takımında oynamam da bu sevgimi körükledi ve işin daha farklı bir boyutunu da öğrenmiş oldum. Sonra lisede üniversite hazırlıkları vs.. derken kaldı tabi. Sadece beden dersleriyle yetindim. Malesef boy kısalığından da profosyonel anlamda ilerlemem de pek mümkün değildi.. Yine de hala her fırsat bulduğumda oynar, zevkle izlerim. :) Ayrıca ülkemizde yeni yeni voleybola olan ilginin arttığı bir gerçek iken, herkese de bir kez olsun izlemesini öneririm. Sıkılmayacağınızı düşünüyorum. Bir de her ne kadar bu sene bizi fıtık etseler de; Bayan Milli Takım'ımız, ülkemizin belki de en başarılı Milli Takım'ı.. Yani şu futbola olan aşk biraz olsun voleybola kaysa hiç fena olmaz hani....

Neyse, yine yazının asıl amacına gelene kadar bir ton şeyden bahsettim. Artık sadede gelelim.. Yalnız belirtmeliyim ki on iki tane takım olduğu için ve tek tek yorumladığım için tek bir yazıya sığdırmam olası değil. Sığdırılır zorlayınca ama çoook uzun ve okuması işkence bir yazı olur. Bu nedenle iki ya da üç yazıda bitirmeyi planlıyorum konuyu. Evet, işte karşınızda 2013-2014 Voleybol Sezonu'nda takımlar ve kadroları:

(LİGİMİZDE 3 YABANCI KURALI OLDUĞUNU BAŞTAN BELİRTEYİM.)

1) Beşiktaş:
Antrenör: Adnan Kıstak
Pasör: Seda Eryüz & Seda Türkkan
Smaçör: Selime İlyasoğlu, Natalia Hanikoğlu ve Ceyda Aktaş
Pasör Çaprazı: Marina Tumas
Orta: Gabriela Koeva, Diclenur Babat ve Nilay Konar
Libero: Dilek Kınık, Ayçe Naz İhtiyaroğlu ve Naz Döner

Beşiktaş aslında her sene fena kadrolar kurmuyor. Ancak bana göre,  o takıma önderlik edebilecek ve takıma kritik anlarda sayı alabilecek bir oyuncuları olmuyor. Her sene kadroları 1-2 yıldız olmasa da yetenekli ve üst düzey olmaya aday 1-2 oyuncuyla kurulsa daha farklı bir yerde olabilirlerdi. Antrenörleri Adnan Kıstak, oldukça tecrübeli ve bilgisi bir isim ama gençleri yeterince iyi kullandığını düşünmüyorum. Kadroya nedense illa ki 1-2 orta yaş oyuncu alıyor. Transfer sezonunda Hollandalı ve adı duyulmuş birkaç isimle görüştükleri söyleniyordu ki birçok voleybolsever onların da yatırımı arttıracağını düşünüp sevinmişti. Ancak ne olduysa o iş yattı. Oysa çok iyi olabilirdi. 

Pasör olarak Seda ortalama ve kötü olmayan bir isim. Seda Türkkan ise benim hiç beğenmediğim isimlerden biri açıkçası. Yine de birbirlerini dengeleyeceklerdir ama keşke geçen sene takımda olan Çağla yine tutulabilseydi. Smaçör olarak, Natalia artık yaşı oldukça ilerlemiş ve katkısı belli bir oyuncu. Geçen sene şaşırtıcı şekilde çok iyiydi performansı ama bu sene de aynısını bekleyemeyiz bence. Yine de tecrübeli ve gerektiği anlarda sorumluluk alabilecek biri olduğu için takımda tutuldu sanırım. Selime, Galatasaray'dan gitti ve bence yararlı bir transfer. Açıkçası çok üst düzey takımlarda vereceği katkı belli olan ve yetmeyen bir oyuncu ama bunun dışındaki takımlar için gayet yararlı bir transfer. Sadece manşeti kötü hatta çok kötü olduğu için, onu saklamak zor olacaktır. Ceyda ise genç ve yetenekli, birçok kişinin çok şey beklediği bir isim. Ülkemizdeki manşeti ortalamanın üstünde olan ender isimlerden biri. Onun bolca oynaması ve gelişmesi gerçekten çok önemli. O nedenle umarım sıkça şans bulur diyorum ve ne yapacağını merakla bekliyorum. Pasör çaprazı Tumas, İlBank'tan gitmiş bir isim ve ligimizde uzun süredir oynadığı için iyi tanıyor burayı. Kötü bir oyuncu değil ve belli katkıyı veriyor maçlarda ama BJK gibi üstleri zorlamak isteyen bir takımın pasör çaprazı bence olması zor. Ortadan Koeva, geçen sene de takımda olan ve gayet yararlı, yaşı da genç bir isim. Bu sene de aynı katkıyı verir dilerim. Diclenur ise Ceyda gibi takımın gençlerinden. Açıkçası pek stabil bir oyuncu değil ve hücum&blok dengesi fazla değil bence. Yine de gelişirse daha iyi neden olmasın? Blokları fena olmayan bir oyuncu. O da şans bulacaktır ve umarım iyi değerlendirir. Nilay da Selime gibi Galatasaray'dan gelmiş bir oyuncu ve bence bu gibi takımlar için iyi katkı verebilecek bir oyuncu. Serviste, hücumda ve blokta belli katkıyı verecektir ancak çok da bir şey beklenemez tabi. Yaşını da düşünürsek, o da Natalia gibi tecrübeli oyunculardan. Libero olarak, üç tane genç isim kadroda. Dilek, Vakıfbank'ın oyuncusu ve bu sene Beşiktaş'a kiralandı. Geçen sene oynadığı maçlarda, iyi maçlar çıkarmış ve yetenekli bir isim. O da burada sıkça oynar ve gelişimini sürdürür dilerim. Ayça Naz ve Naz Döner hakkında fazla bilgim yok ama genç oldukları için hareketli ve ellerinden geleni yapacak isimler olduklarını düşünüyorum. Bu üç isim de genç ve tecrübesiz olduğu için önemli maçları kaldırabilirler mi emin değilim. Ama geleceğe yatırım adına oynamaları çok önemli. Beşiktaş'ın transfer dönemi bitmeden bir yabancı oyuncu daha alacağı biliniyor. Hangi mevkiye düşünülüyor bilmiyorum ama umarım yetenekli, mümkünse genç ve takıma gerçekten iyi katkı verebilecek bir isim olur. Şu halleriyle kötü bir takım değiller. Aksine gayet mücadeleci bir ekip olacaktır ama bir oyuncu eğer iyi seçilirse, üst sıraları daha fazla zorlayabilirler. Beşiktaş bu sene beşinciliği oldukça zorlayacaktır ama güçlü rakipleri de var. Alacakları bir isim, ligdeki yerlerini belirleyebilir.

2) Bursa Büyükşehir Belediye: 
Antrenör: Emin İmen
Pasör: Duygu Düzceler, Ana Tiemi Takagui
Smaçör: Nefize Gaffaroğlu, Selen Kafadar, Birgül Güler ve Mia Jerkov
Pasör Çaprazı: Kenny Moreno Pino
Orta: Merve Gülaç, Pınar Cankarpusat ve Gözde Dal
Libero: Sedef Sazlıdere, Aylin Sarıoğlu

Bursa takımı geçen sezonun sürpriz takımıydı! Özellikle ligin ikinci yarısında çok iyi bir ritim yakalamışlardı ve her takımı oldukça zorlamışlardı. Hatta Vakıfbank'tan iki set almayı başarmışlardı! Ligi de hak ederek beşinci sırada bitirerek, Avrupa'da oynamaya hak kazandılar. Bu sene de kadroları fazla değişmesi. Geçen sene gelişiyle takımın seviye atlamasını sağlayan pasör Ana Tiemi, devam ediyor. Keza smaçör Jerkov'da. Geçen sene oynayan Şeyma'nın yerine Birgül geldi ki aynı katkıyı hatta bence daha fazlasını verecektir. Çünkü, daha tecrübeli bir isim. Bu sene Avrupa Ligi'nde de gayet iyi oynamıştı. Nefize, geçen sene arada bir giriyordu ama bu sene daha çok şans bulabilir. Selen Kafadar hakkında hiçbir fikrim yok. Pasör çaprazı da geçen seneden farklı bir isim. Bildiğim bir isim değil ama umarım iyi katkı verir takıma. Ortalar da genç ve iyi katkı verecek isimler. Özellikle Gözde Dal geçen sene blok ve hücum performansıyla öne çıkmıştı. Açıkçası önemli maçlarda biraz eksik kalabilirler bu bölgede ama yine de ellerinden geleni yapacaktır bu oyuncular. Liberolar hakkında da bir bilgim yok. Geçen sene bu mevkide Eczacıbaşı'nın oyuncusu olan Dilara Bağcı vardı ve gerçekten o başarılı dönemin baş mimarlarındandı. Çok iyi katkı vermişti takımına. Bu sene kendisinin ne yapacağı henüz belli değil. Aylin'i hazırlık maçlarında izleyenler yeterli görmemişti ama o da dilerim, oynadıkça gelişir ve takımına iyi katkı verir. Bursa'nn ben yine beşincilik için büyük adaylardan olduğunu ve ilk dört takımı da oldukça zorlayacağını düşünüyorum. Ama beşinci olmak, geçen seneden çok daha zor olacak. Emin İmen de gayet iyi ve gençlere önem veren, iyi taktik veren bir antrenör. Bursa için bir avantaj.

3) Çanakkale Belediye:
Antrenör: Vedat Mekik
Pasör: Cansu Aydınoğulları, Cansu Güngör, Burcu Bircan
Smaçör: Ecem Alıcı, Ece Hocaoğlu, Ebru Mandacı, Jovana Vesovic, Melis Ece Yurtsever
Pasör Çaprazı: Ivana Nesovic, Elif Boran
Orta: Duygu Sipahioğlu, Selin Doğan, Ayşe Kılıç
Libero: Funda Bilgi, Müge Ocakçı

Çanakkale Belediye, bu sene en çok merak ettiğim takımlardan biri. Özellikle takımdaki gençlerin performansını ve takımla birlikte neler yapacaklarını merak ediyorum. Pasör olarak Cansu Aydınoğulları, geçen sezonun yarısında Galatasaray'da izlediğimiz bir isim ve genç ama bana göre çok da gelecek vaad etmeyen bir pasör. Kötü demiyorum ki eminim daha da gelişecektir ama nedense çok farklı bir pasör olduğunu düşünmüyorum, yaşıtlarından geri kaldı bence. Yine de, bu sene başlangıç olur umarım onun adına. Diğer pasörleri hiç bilmiyorum. Smaçörler ise çoğumuzu heyecanlandırıyor. Çünkü, Ece ve Ecem gibi genç ve potansiyelli iki isim var. Açıkçası Ece geçen sezonlarda fazla oynamadığı için artık eski halinden uzak gibi gözüküyor ama neler yapacağını merak ediyoruz yine de. Ecem ise benim bu takımda en merak ettiğim isim. Sebebi, tuttuğum takım olan Galatasaray'ın kiralık oyuncu olması tabi ama onun dışında şu ana kadar pek izleyemediğimiz için, baştan sonra bir maçta görmeyi merakla bekliyorum onu. İzlediğimiz kadarıyla, potansiyelli ve yetenekli bir isim ama bakalım neler yapacak. Umarım, o da sık şans bulur. Vesovic ise Sırbistan Milli Takımı'nın oyuncularından biri. Manşeti izlediğimiz maçlarda pek iyi değildi ama yine de yararlı olabilir takıma diye düşünüyorum. Tabi takımda manşeti net olarak güvenilir biri yok gibi gözüktüğü için bu sıkıntı yaratabilir. Diğer iki ismi ise pek bilmiyorum. Ebru Mandacı, ligin tecrübelilerinden sayılabilir. Pasör çaprazı olarak yine Sırp Milli Takımı'nın oyuncusu olan Nesovic var. Açıkçası çok fazla öne çıkan bir isim değil ama yine de ne yapacağını merak ediyoruz. Ortaları ise, bence takımın en zayıf karnı. Üç orta da çok iyi katkı verebilecek düzeyde değiller ama umarım beni şaşırtırlar. Liberoda ise Funda, ligin kalburüstü liberolarından biri ve geçen sene Beşiktaş'ta kötü bir sezon geçirmemişti. Tecrübesiyle de takımı toparlayabilir. Çanakkale bence bir-iki daha doğru tercih ile daha iyi bir ekip olabilirdi ama yine de lige renk katacaklardır. Umarım bir yabancı haklarını daha ortadan yana kullanırlar. Neler yapacaklar göreceğiz..

4) Ereğli Belediye: 
Antrenör: Mehmet Şekeryapan
Pasör: Tuğçe Atıcı, Damla Kayacan
Smaçör: Miniriye Vatansever, Lucia Schmutz
Orta: Sabriye Gönülkırmaz, Aslı Türker ve Fulya Türük
Libero: Elif Kavrar

Ereğli hakkında neredeyse çok az şey! Aslında ligimize renk katan ve özellikle deplasmanları gayet zorlu geçen bir ekip. Pazar günü ligler başlayacak ama transferleri tam değil, tamsa da bilgi yok. Pasör Tuğçe Atıcı, ligin iyi pasörlerinden biri aslında ama bir türlü parlayamadı. Ereğli'de iyi bir sezon geçirir dilerim. Smaçör olarak, Miniriye belli katkıyı verebilir ama yanındaki isimler çok önemli tabi. Lucia hakkında bir bilgim yok ama sanırım tecrübeli bir isim ve ben bu gibi takımlarda daha fazla genç, yetenekli isim görmek istiyorum şahsen. Ortaları ise fena değil bana kalırsa. Sabriye, Yıldız Milli Takım'da oynamış ve genç bir isim. Burada iyi katkı verebilir ve gelişme şansı yakalar. Aslı Türker ise, özellikle hücumda gayet iyi olan biri. Geçen sene oldukça iyi bir sezon geçirmişti. Takımına iyi katkı verecektir. Fulya hakkında pek bir bilgim yok. Libero Elif'i de bilmiyorum, iyi katkı verir dilerim. Kadroyu tamamen bilmediğimiz için bu takım hakkında bir yorum yapamıyorum. Diğer oyuncuları eğer yetenekli ve iyi isimler olursa, iyi işler yapabilirler ama bana düşmenin en büyük adaylarındanmış gibi geliyor bu takım. Hep birlikte göreceğiz.

5) Halkbank:
Antrenör: Cengiz Akarçeşme
Pasör: Duygu Üçdağ, Laura Dijkema
Smaçör: Desislava Nikolova, Aslı Köprülü ve Merve Aktaş
Pasör Çaprazı: Cemre Erol, Meryem Çalık
Orta: Melike Toprak, Hande Naz Şimşek, Ceyda Durukan ve Neşve Büyükbayram
Libero: Ceren Cihan, Ceydanur Kaya

Erkeklerde çok başarılı bir sezon geçiren Halkbank, bu sene kadınlarda da birinci ligde mücadele edecek. Ve bence çok mücadeleci, lige oldukça renk katacak bir takım olmuş. Dijkema, Hollanda Milli Takımı'nın da pasörü ve bence gayet iyi bir pasör. Onun ligimizde oynaması çok güzel. Smaçörde Nikolova, Bulgaristan Milli Takımı'nın oyuncusu ama as değil. Açıkçası katkısı sınırlı bir isim, keşke daha iyi birini alsalarmış diyorum. Aslı Köprülü ise bu gibi takımlarda gayet yararlı olan bir oyuncu. Pasör çaprazında Meryem, geçen sene Fenerbahçe'deydi ve neredeyse felaket bir sezon geçirmiş. Az şans bulduğu doğru ama o şansları da hiç kullanamamıştı. Ama Halkbank ile oynadığı hazırlık maçlarında gayet skorer gözüktü. Umarım o da bu sene kendine yeni bir sayfa açar ve takımını taşır. Onun katkısı çok önemli çünkü. Ortalarda ise Halkbank'ın da Çanakkale gibi yetersiz olduğunu düşünüyorum. Neşve bloklarda iyi olsa da yetersiz bir isim. Ama Ceyda Durukan'ı geçen sene çok duymuştuk ve övgüyle söz etmişlerdi. O nedenle ondan beklentim var. Yine de bir yabancı haklarını da iyi bir ortadan yana kullansalar çok iyi olur. Liberolar hakkında da bir bilgim yok. Ceren'i kulağım ısırıyor bir yerden ama hatırlayamıyorum. Gerekeni yapar o da umarım. Halkbank bence bir transfer daha yaparsa gayet iyi bir takım olur. Beşincilik şanları çok zor ama rakipleriyle çekişmeli maçlar yapan ve play-off'lara kalacak bir ekip olarak görüyorum onları.

İlk yazımı burada noktalıyorum. Yoksa bitmeyen bir yazı gibi olacak. Şu haliyle bile çok uzun oldu. Çok da yorucu bir yazı. Beş takımı yazdım ve kaldı yedi takım. Şampiyonluk adayı ilk dört takıma ise ayrı bir yazı yazacağım. Açıkçası, voleybolsever sayısı düşünüldüğünde bu yazım ne kadar ilgi çeker ve okunur bilmiyorum ama sevdiğim ve bilgi sahibi olduğum bir alanda yazmak istedim. Umarım da emeklerim boşa gitmez. Neyse, siz bu yazıyı okurken ben hemen diğer yazıma başlıyorum. :) Bir-iki saat içerisinde onu da paylaşacağım. 

0 yorum: