Adım Adım Oscar'a 2..

17:18 orta boy popcorn 0 Comments

Takip edenler bilir, bir süre önce "Adım Adım Oscar'a.." adlı bir yazı yazmış ve önümüzdeki dönemde izleyeceğimiz ve Oscar yarışında adından söz ettirebilecek filmlerin bir kısmından bahsetmiştim. Fazla film olduğu için hepsi tek yazıda olmazdı ve yazımda da ikinci bir yazı yazacağımı belirtmiştim. İşte şimdi o yazının devamını, önümüzdeki dönem izleyeceğimiz diğer önemli filmleri yazıyorum. Bu arada, filmler yavaş yavaş vizyona girmeye başladı ve belki de çoğunuz birkaçını izleme şansı yakaladı bile! Ben malesef, kişisel sebeplerden dolayı (ayağım alçılıydı vs..) uzun süredir sinemaya gidemedim ve merak ettiğim filmleri izleyemediğim için çatlıyorum resmen! Ama artık büyük ölçüde iyileştim ve en kısa zamanda merakımı gidermek amacındayım. :) Neyse, fazla uzatmayayım. İşte devam listemiz:



1) Rush: Formula 1 hakkında hiç film yapılmıyordu. Dünyada bu kadar ilgi gören bir yarışla ilgili bir şeyler olmaması ilginç geliyordu. Ama sonunda yarış hakkında bir film yapıldı ve üstelik gerçek bir hikayeye dayanıyor. Film, iki yarışçının arasındaki rekabeti temel alıyor. Başrolde, Thor'dan tanıdığımız Chris Hemsworth yer alıyor. Natalie Dormer, Daniel Brühl diğer oyunculardan bazıları. Ancak filmi Chris Hemsworth'ün taşıdığı söyleniyor ki afişten de belli oluyor bu durum. Yönetmen, Akıl Oyunları'ndan da tanıyabileceğiniz: Rob Howard. İzleyenler filmi çok beğenmiş, çok kaliteli bulmuş. Chris'in de başarılı bir performans ortaya koyduğu söyleniyor. Denildiği gibi iyi bir filmse adaylık alması kaçınılmaz ancak ödül konusundaki şansını fazla görmüyorum. Film, ülkemizde de geçen haftalarda vizyona girdi. Hala vizyonda iken, özellikle F1 meraklıları kaçırmasın derim. Fragman linki; http://www.youtube.com/watch?v=QKAr42gxjhM





2) İnside Llewyn Davis: Bir Coen Kardeşler filmi! Ethan&Joel Coen'in yönetmenliğini yaptığı filmi, Filmekimi'nde izleme şansımız oldu. Coen'lerin kendilerine özgü, kara mizah anlayışları burada da devam ediyormuş denilenlere göre. Baş rolde, Oscar Isaac ve Carey Mulligan var. Justin Timberlake'in ise çok kısa bir süre gözüktüğünü belirtelim. Filmi izleyenlerin bir kısmı bayılırken, bir kısmı Coen'lerin sönük işlerinden biri olarak gösterdi filmi. İzleyip, siz kendi kararınızı verin derim. Benim de merak ettiğim filmlerden biri. Fragman; http://www.youtube.com/watch?v=LFphYRyH7wc











3) Nebraska: Alexander Payne ile biraz geç tanıştım ama iyi ki tanıştım. İki sene önceki The Descendants ile tanıdım ve en beğendiğim yönetmenlerden biri oldu. Filmde kullandığı sade anlatım, yönetmenlik tarzı, sahneler, manzara, müzik ve oyunculuklar da birleşince bence harika bir film çıkmıştı ortaya. O yüzden bu filmi de büyük bir merakla bekliyorum. Bruce Dern ve Will Forte baş rollerde. Cannes'da da gösterilmiş ve çok beğenilmişti. Ülkemizde vizyona girip girmeyeceği belirsiz ama umarım girer. Payne'nin dünyasında yeniden kaybolmak istiyorum.
İzlemek isteyenler için fragman; http://www.youtube.com/watch?v=ZuIBvmxIN4w









4) The Butler: Filmin kendisinden çok oyuncularıyla adını duyuan, tartışmalı bir film. Tam tamına sekiz Amerika Başkan'ı görmüş bir uşağın hikayesi. Konu oldukça ilginç. Ayrıca Amerika'nın siyasi tarihine de bir bakış atılıyor ki Akademi bu tarz filmleri sever. Forest Whitaker baş rolde. Mariah Carey ve Oprah Winfrey diğer rol alan oyunculardan. Özellikle Oprah Winfrey'in çok iyi bir iş çıkardığı ve en iyi yardımcı kadın ödülünde büyük bir aday olduğu söyleniyor. Film, ülkemizde ne zaman vizyona girecek belli değil. Fragman linki; http://www.youtube.com/watch?v=FuojHqfe4Vk











5) Prisoners: Her şeyden önce, son dönemin en popüler oyuncularından ikisi; Hugh Jackman ve Jake Gyllenhaal baş rolde olduğu için dikkat çekiyor film. Viola Davis ve Melissa Leo'nun da kadroda olduğunu söylersek, oyuncuların önde olduğu bir film diyebiliriz. Denis Willeneuve'nin yönetmenliğini yaptığı film, fazla ön planda olmasa da özellikle kadrosuyla Oscar yarışında yer alabilir. "Çaresiz bir baba, ailesini korumak için ne kadar ileri gidebilir?" gibi önemli bir soruyu soruyor bizlere film. Akıbetinin ne olacağını önümüzdeki günlerde göreceğiz. Fragman için link; http://www.youtube.com/watch?v=bpXfcTF6iVk








6) Captain Phillips: Amerikalıların meşhur kahraman hikayelerinden bir tanesi daha! Bu bile ilginin yüksek olduğunu söylemeye yeter. Tom Hanks'i baş rolde izlediğimiz filmin yönetmenliğini, Paul Greengrass yapıyor. Diğer oyuncuları fazla tanınmış değil. Film, gerçek bir hikayeye dayanıyor. İzlemek isteyenlere fragman; http://www.youtube.com/watch?v=_3ASoBrFGlc












7) Philomena: Bir Weinstein filmi ile daha karşı karşıyayız sayın seyirciler! Kendisinin parlatmadığı film, oyuncu çok nadir oluyor. Dolayısıyla bu da filmimizi oldukça önemli kılıyor ancak bu seneki çok güçlü rakiplerine karşı bir şey yapacağından şüpheliyim. Yine de, izlemeden yorum yapmak olmaz. Stephen Frears yönetmen. Politik bir araştırmacının araştırması üzerinden giden film, konusu ile Akademi'nin dikkatini çekebilir. Ayrıca baş roldeki Judi Dench gerçeği de unutulmasın. Steve Coogan diğer baş rolümüz. Film ne yapar bilnmez ama oyuncu dalında beli bir şansı olabilir. Özellikle Judi Dench tarafından tabi ki. Fragman linki; http://www.youtube.com/watch?v=4DBPqcp6Hc4




Evet. Böylece "Adım Adım Oscar'a.."  ikinci bölümümüzü de tamamladık. Yine uzun ve yorucu bir yazı oldu. Tabi ki yüzlerce film vizyona girdi ve girecek. Ancak bu sene Akademi tarafından en çok ilgi göreceği düşünülen filmler bu iki yazımdaki filmer. Umarım bizler de o zaman dek çoğunu izleme şansı elde ederiz. Gerçekten zor bir sene, çok iyi filmlerin olduğu bir sene. Sonuçlarını birkaç ay sonra hep birlikte göreceğiz. İleride Oscar yolunda olmasalar da meraklanan beklenen bazı filmlerle ilgili de bir yazı yazarım belki. Yazım sizlerin de ilgisini çeker ve burada okuyarak bazı filmleri izlemeye karar verirseniz, ne mutlu bana! Hepinize keyifli okumalar dilerim. :)

Bu da "Adım Adım Oscar'a.." yazısının birinci bölümünün linki; http://ortaboypopcorn.blogspot.com/2013/09/adm-adm-oscara.html

0 yorum: