BATMAN V SUPERMAN: ADALETİN ŞAFAĞI

15:17 orta boy popcorn 0 Comments

Yeni bir film yorumuyla hepinize yeniden merhaba! Bu filmi aslında çıkar çıkmaz izledim, malum büyük bir merakla bekleniyordu. Ben o kadar büyük heyecanla beklemiyordum ama yine de merak ediyordum tabi. Fragman "malesef" filmin gidişatını direkt gösterdiğinden, bu iki kişinin savaşı olayına zaten pek inanmamıştım ve beklentiye girmemiştim. İyi ki de girmemişim. 

Filmde hem Batman'in bakış açısını hem Superman'in bakış açısını görüyoruz. Superman yani Clark, kimsenin gerçek kimliğini tanımadığı bir yerde çalışıyor ve sevgilisiyle yaşıyor. Bir yandan da dünyayı kurtarma işini sürdürüyor. Batman ise, filmde gösterilene göre yaptığı savaşlarda oldukça ağır darbeler almış ve yıpranmış. Daha da karanlık, içine dönük biri olmuş. Superman'in yine bir kurtarma operasyonu sırasında, işin çığrından çıkması ve yaşananlar sonucu artık herkes onun gerçek görevini ve bir üstün insanın dünyaya yaptıklarını sorgulamaya başlıyor. Batman de bunlardan biri. Kendi bakış açılarından düşündüğümüzde, iki tarafı da haklı bulabiliyoruz. Bu olayların ortasında kalıp, suçsuz yere ağır yaralanan bir çocuğu kurtarması; Batman'in daha da gözlerini açıyor ve artık bir şeyler yapma gereği duyuyor. Bundan sonrası da zaten malum kapışma hazırlıkları..
Yalnız şunu atladım. Bu filmde ilk kez, kısa kesitler halinde de olsa Batman yani Bruce'un çocukluğunu görüyoruz. Ailesinin nasıl öldüğünü görüyoruz ilk kez. Nolan filmlerinden farklı olarak bu var ve güzel olmuş bence bunu göstermeleri. Küçük Bruce'a gerçekten çok üzüldüm. Tüm bu olaylar içinde, Superman kabuğuna çekilmeyi tercih ediyor ve bir süre her şeyden uzaklaşıyor. O da ailesiyle konuşuyor bu süreçte, kendi misyonunu sorguluyor. Lois tabi her zaman yanında ve ona destek oluyor. Filmde de önemli bir rolü var Lois'in. Çünkü, her şey Clark'ın onu kurtarmasıyla başlıyor. Bunu ilk başta neden yazmadım ben de bilmiyorum. :) Superman'in tek bir kadın için savaşın ortasına inmesi ve sonrasına olanlar, herkesin dikkatini çekiyor tabi. Bir yandan, Lex Luthor adlı çok önemli bir karakterimiz var. Ki cidden ağır psikopat ama oldukça zeki bir karakter. Jesse Eisenberg, bence çok güzel canlandırmış. Filmdeki en iyi oyunculuklardan birini çıkarmış. Sevmesem de, nefret edemedim karakterden. Renkli bir kişilik olmuş.:) Lex de, çok kilit bir isim film açısından. Adam dediğim gibi, tam psikopat ve tek derdi kendi çıkarları! Zekasını da kullanarak, çok güzel bir şekilde birbirine düşürüyor iki kahramanımızı. Ki bu fragmanı izleyenler için, spoiler olmayacaktır. Ortaya uğraşmaları gereken, daha büyük bir düşman çıkıyor.

Daha fazla anlatmayayım, iyice spoilere boğmayayım burayı. :) Genel konu ve gidişat böyle yani. Ayrıca, DC evreninde çok önemli bir yeri olan Wonder Woman ile de ilk kez burada tanışıyoruz. Ben çok sevdim, Gal Gadot çok uymuş role! O amazon kadını edası var ama aynı zamanda zarif ve çekici kadın imajı da var. Onun hikayesine pek giremedik tabi ki ama ileride göreceğimiz birkaç kahramanı daha kısacık da olsa görme şansımız oldu filmde. Aslında, gerek var mıydı bilmiyorum. Biraz kafa karışıklığı olmuş olabilir bilgisi olmayanlarda ama hani çok da kötü olmamış. Kararsızım bu konuda.
Alfred, hiç bizim bildiğimiz Alfred gibi değildi. Açıkçası sevmedim ki zaten oldukça az sahnesi vardı. Bana biraz soğuk geldi, Bruce ile arasındaki o güçlü bağı hissedemedim. Nerede Jeremy Irons nerede Michael Caine! Canım Alfredimdi benim, en sevdiğim karakterlerdendi. Umarım, diğer filmlerde daha farklı ve iyi işlerler onu.
Superman rolünde Henry Cavill'i zaten ilk filmden beğenmiştim. Role çok iyi uymuş bence, hiç sırıtmıyor. Birazcık Clark kimliğinden çok Superman kimliğine odaklanılmış, belki bu biraz farklı olabilirdi. Biraz eğlenceli ve normal Clark izlemek isterdim. Ben Affleck için ise, fazla bir şey demeyeceğim. SEV-Mİ-YO-RUM! Adama hiçbir gıcıklığım yok ama çok da sempatik bulamıyorum ve oyunculuğunu da beğenemiyorum. Çok kötüydü diyemem tabi ama donuktu, soğuktu, Batman'in o ağırlığını hiç göremedim onda. Tamam daha sert ve karanlık bir Bruce var bu filmde ama yine de o sertliği bile tam verememiş sanki. CHRİSTİAN BALE! NEREDESİN TEK BATMANİM! Bir kere Affleck'in o ses tonu bile beni rahatsız etti, o kadar alışmışım ki Bale'e. Bu konuda çok dertliyim yani. Yine de, öyle izlettirmeyecek bir şey yok tabi. Abarttım biraz. :)

Film, aksiyon anlamında iyiydi. Görselliğe falan artık girmeye gerek yok zaten bu bütçeyle. Ama senaryo çok büyük sıkıntıydı bence. Bir kere, çok kopuk kopuktu sahneler. Sanki bir şey oluyor, sonra hemen o bitmeden başka bir sahneye geçiliyor falan. Batman-Superman ve Clark-Lois diyalogları bana yetersiz geldi. Derinlik yoktu pek. Ayrıca; ikisinin kapışması da oldukça sıradan son buldu bana kalırsa. Evet, güzel bir detaydı ve ben de unutmuştum bir an ve şaşırdım. Güzel düşünce ama yine de bir kelime midir tüm o hazırlıkları sona erdiren diyor insan? Hani birkaç bir şey daha olsaydı keşke. Batman ve Superman'in savaş sahneleri de güzeldi bu arada, beğendim. Mesela film boyunca dikkatimi çeken ve en sevdiğim şeylerden biri de, ikisini de diğerine göre bariz üstün göstermediler. Bir baktık Superman bitti bitecek, bir baktık tekrar ayakta Batman güçsüz.. İyi olmuş bence böyle yansıtmaları.
Ayrıca, müzikler de gayet güzeldi. Filmin diğer bir sevdiğim noktası.
Yine baya döktürdüm. Kısacası; senaryosu kusurlu, aksiyon ve seyir zevki açısından güzel ama derinliğin pek olmadığı bir film olmuş bence. Sinemada izlenmeli evet. Kaçırdıysanız da izleyin. Gelecek filmleri de merak ediyorum, nasıl bir yön izleyecekler merak ediyorum. Ama hani biraz da "izlemiş olmak için" izleyeceğim. Büyük merakım yok. Ama Wonder Woman'ın filmini çok merak ediyorum, onun hikayesi heyecanlı duruyor oldukça. Bu senaryo işine de umarım bir el atarlar. Marvel'da da bazen senaryo sıkıntıları oluyor biliyoruz ancak orada daha bir bütünlük oluyor en azından. Bu arada; filmin IMDB sayfasına ulaşmak için, tıklayın.

Siz filmi izlediyseniz nasıl buldunuz? Ben ne filmi dibe sokanlardanım ne de bayılanlardan. Siz ne düşünüyorsunuz? Yorumlarınızı bekliyorum. Şimdilik benden bu kadar, herkese şimdiden harika bir hafta sonu dilerim! :)

0 yorum: