21.İZMİR KİTAP FUARI

15:18 orta boy popcorn 0 Comments

Herkese uzun bir aradan sonra yeniden merhaba! 20 gündür bloga yazı girmediğimi fark ettim. Bekleyenler için üzgünüm. Aslında belli bir nedenim de yok ama fuar, birkaç halletmem gereken şey ve işten ayrılma süreci derken bir türlü yazamadım. Bir pembe diziye bağımlı olup sabah akşam onu izlediğimi eklemeyeceğim................... :)
Neyse, dönüşü güzel bir fuar yazısıyla yapayım dedim. Aslında 3 kez gidecektim ama son gün ani bir işim çıkınca gidemedim. Çok üzüldüm tabi. Daha göremediğim kişiler, alamadığım kitaplar vardı. Artık yapacak bir şey yok, kitapları internetten alabilirim umarım en kısa sürede. Fuara zaten listeyle gitmem ama insan dönüşte alırım veya biraz dolaşayım derken en önemli alacaklarını unutabiliyor. Bu sene çalışma ihtimalim de vardı biliyorsunuz ama olmadı ne yazık ki. Biraz geç girişimde bulunmam bunda etken oldu galiba. Seneye bakacağım artık..

Daha da uzatmadan, fuara geçeyim. İzmir'deki fuar hep ayrı benim gözümde. Diğerlerinde bulunmasam da fotoğraflar, ortam ve hava koşulları düşünüldüğünde çok güzel bir hafta oluyor. Yılın en mutluluk verici haftalarından biri! Bu seferki bir açıdan daha da güzeldi. Çünkü, ilk kez bu kadar blogger-booktuber fuardaydı sanırım. Eren ilk kez geldi, Nihan öyle.. Ama bir açıdan da açıkçası daha kötü buldum. Bu sene daha bir sönük geldi bana fuar. Ne bileyim, yine çok kalabalıktı ama o izdiham yoktu geçen seneki. Veya bazı kitap satan kişiler çok suratsızdı falan.. İnsanlar birbirleriyle daha çok konuşuyordu sanki. Bana mı öyle geldi bilmiyorum. Gidenler düşüncelerini yazarsa çok sevinirim bu konuda. :)

İndirim konusu zaten bambaşka bir boyut. Malesef her sene daha da azalıyorlar, şaka gibi! Normalde fena indirim yapmayan Yabancı bile bu yıl %25 civarında kalmış. Artan kitap kaliteleri ile onlar da Pegasus ile yarışmaz umarım. Pegasus'a zaten girmiyorum. Ephesus da öyleydi. Artemis desen hep öyleydi. Martı çok iyiydi yine. 10 TL idi sanırım kitapların çoğu. Parodi çok iyiydi, Karanlık Zihinler Serisi'nin iki kitabını 20 TL gibi süper bir fiyata aldım. Arkadya'da 12 TL idi ama kararsız kalıp alamadım hiçbir şey. Arkadya Bitter'den bir şey denemek istiyorum ama hangisini alsam bilemedim. Önerisi olan? GO! Kitap yine güzeldi ama umarım onlar da artık yeni kitaplarını çıkarır. Fuarın ikinci hafta sonu daha çok yeni kitap gelmiş zaten, ben kaçırdım malesef.

Eren'le sonunda tanışabildim! Videoda ne görüyorsanız aynısı arkadaşlar! Çok sıcakkanlı, çok yardımcı. Nihan'la kısa konuşabildim malesef, çok yoğundu. Onur Abla her zamanki tatlılığındaydı. :) Ecmel desen öyle ama o da yoğundu. Pegasus'un durumu malum.. Daha birçok kişiyle görüştüm. Hatta bazılarının bookstagram olduklarını sonradan öğrendim, kötü oldu tabi. Artık seneye daha çok konuşabilirim umarım herkesle..Bu arada, çekildiğim fotoğraflar blogun instagramında mevcut. :)

Peki bakalım neler aldım? Dediğim gibi; kesin alırım dediğim birkaç kitabı alamadım o karmaşada. Cress ve Winter mesela! Ama Artemis'de neredeyse indirim olmadığından, pek üzülmedim!Unuttum resmen. 3.ye de gidemedim. Kargalar Meclisi'ni almayı unutmama üzüldüm ama. Ayrıca hiç aklımda olmayan birkaç kitap da geldi benimle. Fuarın olmazsa olmazı zaten bu durum. Tek tek değil direkt instagramıma (ortaboypopcorn) attığım fotoğrafları paylaşacağım burada:
Alttakiler ilk gidişimde aldıklarım. Kuzenimle kapanışa yakın gidince, pek bir şey anlamamış ve çok az kitap alabilmiştim. Eksik Parça'nın 2.si yokken 3.sünü almışım hatta. :D Karmakarışık'ı okumadım ama Darmadağınık'ı aldım yine de. Severim kesin. Eleanor&Park için sonunda diyorum! İlk aldığım kitap oldu zaten Pegasus'tan. Beni Yakma da yoktu bende, orjinalinden okumuştum dayanamayıp ama şimdi seriyi tekrar okurum. Warner'ı özledim hem. :) Zevk ve Acı da Günahlar ve İğneler'in devamıymış, ben tam görevliye bu serinin devamı çıkmayacak mı dediğimde gördüm. :D Baya uzun sürdü çıkması. Bu seriyi okuyan çok az sanırım, konusu ilginç diye almıştım. Pek yorum göremedim ama severim umarım. İyi Kız da 10 TL olunca ve konusu da ilgimi çekince aldığım bir kitap oldu. Son dönemde çok görüyordum okuoku'da falan.

Üsttekiler ise ikinci gidişimde. Vurgun orada oldu zaten, baya kollarım koptu taşırken! Annem olmasa daha da alırdım valla. Yabancı'yı topladım gibi ama en az o kadar daha alacağım vardı. Kupa Altılısı, Işıltı, Minnettar ve Köprü'yü de mutlaka alacağım mesela, çok indirim olmayınca fuardan alamadım. Meleklerin Kanı'na artık rahatça başlayabilirim ama seriye aşık olurum sonra diğer kitapları işkence içinde beklerim diye korkuyorum. Göz attığım kadarıyla efsane gözüküyor çünkü. Ve 3.kitaptan sonra Raphael&Elena'ya baya ara veriyormuş sanırım yazar, bu beni yıktı tabi. :( Dünyanın En Şanslı Kızı konusunda kararsızdım ama Eren Kayıp Kız'dan falan iyi deyince, aldım dayanamadım. O kadar çok ayraç koydular ki, istemesem de al lütfen diyerek verdiler. Çantalar süper ayrıca. :) Birçok yayınevinden kitap satan yerler oluyor ya, o gördüğünüz Aylardan Aşk'ı oradan aldım ve 5 TL idi. Şaka değil! İnanamadım. Merak ediyordum çok uzun zamandır, 5 TL olunca kaçırmadım. Belki sevmem diye almadım devamını ama şimdi keşke alsaymışım diyorum o fiyatı görmüşken. Kızıl Kraliçe çevirmeninden imzalı alındı. :) Sonunda, okumayan bir ben kalmıştım. Altın Oğul'u da aldım sonunda ve artık Kızıl Yükseliş'i okuyabilirim. Çok merak ediyorum. Sonsuzluğun Kıyısında ile ilgili şöyle üzüldüğüm bir nokta var. Hiçliğin Kıyısında'yı ben ciltsiz almıştım. Şimdi biri ciltli biri ciltsiz kötü oldu ama sırf onun için de tekrar alacak halim yok. Mucize'yi içim kaldırmaz diye almıyordum ama Onur Abla al al al diye o kadar ısrar edince aldım. :D Ben Earl ve Ölen Kız'ın kapağına da aşık oldum ayrıca. Karanlık Zihinler'in son kitabını alamadım, yan kitabı oluyor sanırım. Artık o da internetten alınacak. Gölgedeki Işığım da sonunda çıkmış, ilk kitabı unuttum bile. Tekrar okumam gerekecek. Gazap Üzümleri'ni de uzun zamandır merak ediyordum. Biraz gözümü korkutsa da, almak istedim. Bu fuar pek klasik almadım, evde çoğu var ve diğerlerinden para kalmadı malesef. :D

Evet, benim fuar maceram böyleydi. Baya uzun oldu farkındayım ama neredeyse 1 aydır yazmamamın acısını çıkardım. Siz bu kitaplardan hangilerini okudunuz ve nasıl buldunuz? İlk hangisinden başlayayım sizce? Fuara gidenler varsa, neler aldınız? Yorumları bekliyorum. Bu arada; snapchat'te uzun uzun anlatmıştım fuarı ve aldıklarımı. Fuardan görüntüler de vardı. Kaçırmamışsınızdır umarım, beni orada da "asenagunkaya" adı ile eklemeyi unutmayın! Herkesin haftası çok güzel geçiyordur umarım, sonraki yazıda görüşürüz! :)

0 yorum: