Bu Aralar Neler Dinliyorum? #7

18:08 orta boy popcorn 0 Comments

Selam yeniden. Müzik aşkımı beni tanıyıp bilmeyen az kişi vardır sanıyorum. Siz de blog sayesinde öğrenmişsinizdir belki. Müziksiz bir hayat düşünemiyorum. O yüzden bu yazıları çok severek yazıyorum aslında ama kaç aydır aksatmışım. Sürekli yeni şeyler dinlemem aslında, genelde takıldığım şarkıları uzun süre dinlerim ama yine de güzel şarkılar da keşfettim tabi bu uzun arada. Neyse, daha da uzatmayayım. İşte, son haftalar/aylarda en çok dinlediğim şarkılar:
1) Lukas Graham / 7 Years: Bu şarkıyla baya ciddi düşünüyorum son dönemde. :) Hatta "Haftanın Şarkısı" kısmında da bu vardı geçtiğimiz hafta. Çok güzel, çok anlamlı, çok içe dokunan, böyle huzur veren bir şarkı bence. Lukas'ın sesi gerçekten farklı ve güzel ama esas şarkının sözlerini düşünerek dinlediğinizde daha bir etkiliyor. Mutlaka sözlerine bakın. Yakında albümü de gelecekmiş, merakla bekliyorum. Yüzlerce kez dinlediğim, çok sevdiğim bir şarkı. Kesinlikle bir şans vermelisiniz!
2) Sia / Bird Set Free: Sia'ya bayılıyorum zaten. Kesinlikle çok yetenekli ve başarılı. İlk çıktığı dönemden beri dinliyorum, şimdi daha popüler ve şarkıları da daha değişik ama yine harika bence! Son albümde sevmediğim şarkılar da oldu ama özellikle bazılarını çok çok sevdim. Bird Set Free de bunların başında geliyor, bağımlısı oldum resmen! Sürekli dinliyorum, nakaratı çok güzel özellikle. Ayrıca, tekrar aynı şarkıcı olmasın diye yazmıyorum ama aynı albümdeki "Cheap Thrills" de çok severek dinlediğim, çok iyi bir şarkı. İkisini de dinleyin kısacası. :)
3) Little Mix ft. Jason Derulo / Secret Love Song: Little Mix, çok sevdiğim ve hak ettiği değeri görmediğine üzüldüğüm bir grup. Bence dört kız da çok yetenekli ve ciddi emek veriyorlar, yakından takip ettiğim için söylüyorum bunu. Şu ana kadar yaptıkları tüm albümlerde, tüm şarkıları sevdim. Daha az sevdiklerim oldu ama hiç dinlemeyecek kadar sevmediğim olmadı. Sesleri de harika ayrıca! En son video yayınladıkları şarkıları bu ve Jason Derulo ile düet yapmışlar ama o olmadan bir versiyonu da var şarkının. Seslerini gösteren bir şarkı, lütfen bu kızlara bir şans verin. O düşünülen ergen gruplardan kesinlikle değiller.
4) ZAYN / Pillowtalk: One Direction, genel olarak şarkılarını sevdiğim bir gruptu ama öyle çok da bir ilgim yoktu. Ama içlerinde sesini en beğendiğim Zayn idi. Ayrılma süreci vs gibi şeyleri yazmıyorum tabi ama bence ilk solo projesi oldukça başarılı olacak. İlk çıkan şarkı Pillowtalk listelerin tepesine oturdu ve bence de çok güzel bir şarkı olmuş. Başta bi sevememiştim ama dinledikçe sevdim. Sesine uyan, farklı türde bir şarkı yapmış. Ben buraya orjinalini değil de akustik versiyonunu ekliyorum, akustik kalp ben malum. :)
5) Coldplay / Hymn For The Weekend: Coldplay artık eski Coldplay değil bana kalırsa. Bu değişim olumlu anlamda da olmadı bana göre. Ücüzü ama böyle. Yine de son albümlerinde de mutlaka sevdiğim şarkılar çıkıyor. Chris Martin'in sesi çoğu şarkıyı güzelleştiriyor zaten. Bu şarkı ise, son dönemde en beğendiğim şarkıları oldu. Ritmi ha-ri-ka! Müzik güzel seslerle birleşince de çok iyi bir şarkı çıkmış ortaya. Beyonce da eşlik ediyor. Çok güzel bir renk katmış o da ama keşke daha fazla sesini duysaydık diye düşünüyorum. Uzatmayayım, uzun süre bıkmayacağım harika bir şarkı. 
6) Gwen Stefani / Make Me Like You: Gwen Stefani sevgimi bilen bilir! Bence efsane bir kadın her şeyi ile, çok özel insanlardan biri. Uzun zamandır bekliyordum geri dönüşünü. Çok bekledik ama değecek gibi duruyor. "Used To Love You" da harikaydı, bu da çok güzel bir şarkı bence. Dinledikçe daha bir sevdiriyor kendini. Müziği de çok hoş, dinleyin dinlettirin yani. :) Albüm de Mart ayında çıkacak, sabırsızlıkla bekliyorum!
7) Halsey / Colors: Halsey bilmeyen kalmasın istiyorum. Çünkü, çok özgün ve yetenekli. Gerçekten güzel şarkılar yapıyor, bu işe ruhunu katan kişilerden biri bence. "New Americana" ile tanımıştık onu ve ben çok sevdim şahsen. Canlı performanslarında da çok enerjik. Colors şarkısı da keyifle dinlediklerimden, klibindeki göndermeyi de sevdim. Takip edenler bilir, saçları maviydi Halsey'in ve şarkıda da "I was blue." diyor. Ama rengini değiştirmiş, çok güzel düşünmüş. :) Dinlemelisiniz.
8) Jason Mraz / I'm Yours: Normalde 7 tane şarkı paylaşıyordum ama bu kez ara baya uzun olduğu için, 10 tane paylaşmaya karar verdim. Jason Mraz ismini duyanlar çok şanslı, duymayanlar ise büyük bir şey kaçırıyor bence. Çok popüler değil ve ben bu durumdan bir açıdan memnunum, saklı hazinelerden. Adamın kendisi, şarkıları, sesi, enerjisi.. Gerçekten eşsiz müzisyenlerden ve şarkıları hiç sıkmayan cinsten. Çok da anlamlı. Aslında yeni bir şarkı değil ama her daim en sık dinlediğim şarkıcılardan biri olunca, paylaşmak istedim. Mutlaka bir kez olsun dinleyin, devamı kendiliğinden gelecektir diyorum.
9) Adele / Million Years Ago: Bu yazıyı en son yazdığımda, Adele Hello'yu yayınlamıştı. Aradaki sürede albüm de çıktı ve tabi ki listelerde zirveye oturdu! Yine efsane olacak bir albümle döndü. Albümdeki en sevdiğim şarkı bu. Çok çok güzel bir şarkı, melodisi olsun sözleri olsun Adele'in sesi olsun. Aşkla dinliyorum. Size de hala dinlemediyseniz, şiddetle öneriyorum.
10) Twenty One Pilots / Stressed Out: Aslında şarkı çıkalı baya oluyor ama zaman geçtikçe yayılan, popüler hale gelen bir şarkı oldu. Ben de yeni keşfettim malesef ama geç olsun güç olmasın. Çok güzel, eğlenerek dinlediğim bir şarkı. Sözleri de güzel. Takip edeceğim bundan sonra grubu. Keşfetmeyenler, umarım dinledikten sonra severler. İnsanın anında modunu yükseltiyor şarkı!

Sonunda bitti! 10 şarkı yapayım, biraz da yorum yapayım derken baya uzun bir yazı oldu. Gerçekten yazarken yoruldum. Umarım, keyifle okur ve dinlersiniz. Siz bu aralar neler dinliyorsunuz? Paylaşırsanız çok mutlu olurum, en sevdiğim şey şarkı keşfi biliyorsunuz. Bir yazının daha sonuna gelmiş olduk böylece. Sonraki yazıda görüşürüz! :)

0 yorum: