MALEFİCENT

16:10 orta boy popcorn 0 Comments


Uzun zamandır merakla beklenen film "Maleficent" de izlendiiii ve birkaç gün gecikmeyle de olsa yorumumla karşınızdayım. :) "Uyuyan Güzel" masalını bilmeyen yoktur, defalarca okumuş ve defalarca çeşitli uyarlamalarını izlemişizdir. Ancak masaldaki "kötü" Maleficent hakkında yapılmış bir film yoktu şu ana dek, varsa da ben bilmiyorum. İzledikten sonra, gerçekten de böyle bir filme ihtiyaç varmış diye düşündüm. Hiçbir şeye tek taraflı bakmamak lazım..

Filmde Uyuyan Güzel masalının bir versiyonunu izliyoruz ama esas karakterimiz bu kez "Malefiz". Tamamiyle onun yaşadıklarına odaklanıyoruz. Laneti yapmasına neyin sebep olduğunu, nasıl kötüleştiğini, küçük bir çocukken nasıl biri olduğunu, yaşadığı yeri görüyoruz. Bazı şeyler, bildiğimiz masala sonradan eklenmiş olsa da, hiç göze batmıyor ve masal aleminin en ünlü kötüsünün gerçek yüzünü görüyoruz. Tabi filmde gösterilen şekliyle..



Yönetmen,  . İyi bir yönetmenlik çıkardığını düşünüyorum. Sahne geçişleri, karakterlerin mimiklerine odaklanmalar vs.. gayet güzeldi. Ayrıca görüntü yönetmenliği de çok iyiydi. Manzaralar, Malefiz'in yaşadığı yer; hepsi çok güzeldi. Masal dünyasının içine rahatlıkla girebiliyoruz. Malesef 3D izleyemedim filmi ama kuzenim 3D izledi ve hiç de farklı bir yanı olmadığını söyledi. Yine de kendiniz karar verin tabi.

Angelina Jolie, kesinlikle Malefiz için ideal seçim olmuş! Karakterin duygu geçişlerini, hem kötü ama hem şefkatli yanını, güçlü peri yanını çok iyi yansıtmış. Ayrıca filmde pek de güzel, gözlerimi kendisinden alamadım. :) Gülüşü, ses tonu, mimikleri vs.. Her şeyiyle, tam bir Malefiz idi. Aurora'yı oynayan Elle Fanning de başarılıydı, en azından hiç sırıtmıyordu. Güzel, saf prenses rolüne yakışan bir oyuncu ama öyle aman aman bir oyunculuğu yoktu. Çok parlatıcı sahnesi de yoktu zaten, esas odaklandığımız kişi "Malefiz" sonuçta. Stefan'ı canlandıran oyuncu  Sharlto Copley'i ise beğenmedim demeyeyim ama biraz garipsedim. Pek role oturtamadım, daha gerçekçi olabilirmiş..


Filmi beğendim, büyüleyici masal dünyasında kaybolmak istedim. Zaten hep severim masalları. Kim sevmez ki? İlk yarı biraz durağandı ama ikinci yarı olay çoktu. Su gibi aktı zaman. Çok keyifli zaman geçirten, yaz için ideal bir film olmuş. Sadece eleştiri olarak, gerçek daha doğrusu bildiğimiz masaldan fazla uzak geldi bazı yerler. Yani; tamam Maleficent'in saf kötü olarak doğmadığı ve bir şeylerin onu böyle yaptığı mantıklı bir durum ama öyle bir gösterilmiş ki, neredeyse Maleficent mağdur ve yaptıkları haklı diyorsunuz. Filmde izlediğimizde haklı denilebilir ama yıllardır bildiğimiz masaldaki kötü cadı da bir başkasıymış sanki.. Bir de, bazı yerler biraz hızlı geçilmişti. Mesela, Stefan-Malefiz arasındaki ilişkiyi daha derin ve doğru anlatabilirlerdi diye düşünüyorum. Keza Aurora büyürken onu büyüten perilerle neredeyse hiçbir diyalogunu göremedik. Malefiz'i hiç gördüğünü göstermeden "Beni senin koruduğunu biliyorum" a geldi olay, hemen benimsedi.. Bunlar biraz gözüme battı ama bunun dışında gayet güzeldi her şey.

Ayrıca; belirtmeliyim ki, gerçek sevginin sadece bir sevgiliye duyulan aşk anlamına gelmediğine değinmeleri çok güzel bir ayrıntı olmuş. "Anne sevgisi" çok güzel işlenmiş, kendi çocuğu olmasa bile.. Malefiz'in Aurora'ya karşı olan korumacı tavrı ve sonunda yaptığı lanetten pişman olarak laneti engellemeye çalışması güzeldi. Angelina Jolie, bu geçişleri çok başarılı yansıtmış. Aurora'nın da ona duyduğu sevgi, güzeldi.

Filmde, komik sahneler de az da olsa mevcuttu. Özellikle Malefiz'in yardımıcı Diaval ile olan bazı diyalogları, güldürdü.  Ve Aurora'ya bakan üç periyi de çok komik buldum. Çok eğlenceli karakterlerdi hepsi. :) Masalda çok önemli bir yeri olan Phillip'i ise; harcamışlar biraz, baya işlevsizdi filmde. Sonu değişmiş masalın. Ama bu uyarlama da fena olmamış..

Tabi "Once Upon a Time" dan Maleficent ve Aurora'yı daha ayrıntılı bildiğimiz için, bazı şeyler ekstra gülümsetti beni. Dizideki Aurora çok daha güzel ama bence. :) 

Sonuç olarak, filmi beğendim. Çok güzel zaman geçirdim ve rahatlıkla tavsiye ederim. Ama çok büyük bir beklentiye de girmeye gerek yok diye düşünüyorum. Ufak tefek olmamış dediğim şeyler olsa da, iyi bir iş çıkmış ortaya. Sonu da güzel bağlanmış. Bu yaz sıcağında dışarıda pişmektense, sinemada çok güzel iki saat geçirebilirsiniz. :) Bu arada, filmin sonunda çalan Lana Del Rey şarkısı da çok hoş ve filmin o karanlık ama iç karartmayan yapısına uymuş. Dinlemenizi öneririm. Filmin imdb sayfasına gitmek için, tıklayın.

Yine fark etmeden oldukça uzun bir yazı yazmışım. Başladığımda kendimi durduramıyorum gerçekten ama sorun başlamakta. :) İzleyenler, nasıl buldunuz? Beğenmediğiniz yönleri var mıydı? Aşağıya, Lana Del Rey'in film için yaptığı şarkıyı da ekliyorum. Mutlaka bir bakın. Yakın zamanda bütler başlayacağından, ne sıklıkta yazı gelir bilmiyorum ama umarım aktif tutabilirim burayı. Hepinize keyifli okumalar! :)


0 yorum: